Fiat Uno: wymiana przednich klocków hamulcowych. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Młotek
• Śrubokręt płaski
• Klucz do kół
• Klucz oczkowy 17
• Dwa duże klucze do wciśnięcia tłoczka
• Podnośnik
• Szczotka druciana
Luzujemy śruby koła, podnosimy samochód i wykręcamy je całkowicie. Podkładamy kliny pod tylne koła w celu zabezpieczenia. Możemy również zaciągnąć hamulec ręczny. Po zdjęciu koła zobaczymy. Teraz przechodzimy do demontażu zacisku, wyjmujemy więc zawleczki z klinów. Wybijamy je i możemy wyjąć zacisk, zdejmujemy również jarzmo, które dokładnie czyścimy. Demontujemy je za pomocą klucza 17.
Zobacz też: Honda Accord VI: wymiana przednich klocków
Przechodzimy do konserwacji jarzma. Oczyszczamy dokładnie rowki prowadzące, najlepiej za pomocą pilnika, a całą powierzchnię czyścimy szczotką drucianą. Możemy teraz złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Co do montażu, jest wiele technik. Proponujemy użyć dwóch dużych kluczy, żeby zacisk wszedł na nowe klocki. Ich skrajne części zapieramy o tłoczek, natomiast ramiona o łapy zacisku. W momencie dociągnięcia do siebie drugiego końca kluczy, jego przeciwna część wsunie nam tłoczek.
Zobacz też: Co robić, gdy wydłuża się droga hamowania?
Wkładamy klocki i skręcamy wszystko. Podobnie postępujemy w przypadku drugiego koła, a przez najbliższe 300 – 500 km, unikamy gwałtownego hamowania.
REKLAMA
REKLAMA