Fiat Uno: radzimy jak wymienić osłonę przekładni kierowniczej
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• 2 młotki
• Śrubokręt płaski
• Kombinerki
• Klucze płaskie 11, 17, 20
• Szczotka druciana
• Suwmiarka
• Marker
Zobacz też: Wymiana oleju w skrzyni biegów
Wykonanie
Najpierw musimy unieść samochód i zdjąć w naszym Fiacie koło. Teraz, za pomocą szczotki drucianej, czyścimy miejsca, w których będziemy odkręcać śruby. Można wspomóc się preparatem WD-40. Następnie za pomocą markera robimy oznaczenie na drążku kierowniczym, nakrętce oraz końcówce. W ten sposób unikniemy konieczności ustawienia zbieżności. Luzujemy nakrętkę mocującą koniec drążka do zwrotnicy. Robimy to za pomocą klucza 17. Przytrzymujemy go kluczem 11 i demontujemy końcówkę.
Zobacz też: Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?
Za pomocą dwóch młotków uderzamy w nakrętkę kontrującą. Jest duże prawdopodobieństwo, że jeśli tego nie zrobimy, nie odkręcimy ich. Pamiętajmy, żeby policzyć liczbę zwojów przy wykręceniu. Można do tego użyć suwmiarki, mierząc odległość przed odkręceniem.
Zdejmujemy zabezpieczenie i wyjmujemy starą osłonę, a w jej miejsce montujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Uważajmy, żeby ustawić równo wszystkie oznaczenia, a także dokręcić nakrętki na odpowiednią liczbę zwojów.
REKLAMA
REKLAMA