Fiat Uno: jak poprawić działanie hamulca ręcznego?
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku takiej awarii nie ponosimy dużych kosztów. Najczęściej musimy kupić nowe rozpieraki i dokonać wymiany. Najpierw podnosimy samochód i zdejmujemy tylne koło. Następnie demontujemy bęben, odkręcamy dwie śruby za pomocą klucza 12. Jeżeli nie będzie chciał zejść, uderzamy w niego kilkakrotnie młotkiem. Po jego zdjęciu zobaczymy cały mechanizm tylnego hamulca. Odpinamy zapięcia szczęk i sprężyn. Zabezpieczamy cylinderki przed wysunięciem. Najlepiej za pomocą druta.
REKLAMA
Wyjmujemy szczęki, zaczynając od dolnego jarzma. Kiedy się z tym uporamy, pozostaje nam demontaż rozpieraka hamulca ręcznego. Odpinamy go od linki i wyjmujemy. Teraz musimy go rozruszać, wyczyścić i dobrze zakonserwować lub kupić nowy. Najlepszym wyborem, będzie zakup nowych. Przed montażem czyścimy dokładnie całe wnętrze bębna. Gdzie to możliwe, usuwamy rdzę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Wszystkie zapieczone elementy smarujemy smarem grafitowym. Podobnie postępujemy z rozpierakiem w drugim kole. Przy okazji warto sprawdzić stan szczęk i bębna hamulcowego.
REKLAMA
REKLAMA