REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: jak krok po kroku wymienić tylne amortyzatory?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory
Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory

REKLAMA

REKLAMA


Kiedy mamy wrażenie, że tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, najprawdopodobniej jest to wina amortyzatorów. W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić amortyzatory w Passacie B5.

Razem z amortyzatorami, wymienimy również odboje i osłony. Pracę zaczynamy od uniesienia samochodu. Najlepiej zdjąć koło, w ten sposób ułatwimy sobie dostęp do gniazd. Kiedy mamy już samochód w górze, nie zapominajmy o podłożeniu np. drewnianego klocka pod belkę. Ma to również znaczenie podczas skręcania. Wahacz jest wtedy w pozycji zbliżonej, do takiej jak podczas jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Jeżeli mamy pewność, że podłożony przez nas klocek wytrzyma ciężar auta, opuszczamy je trochę. Zabieramy się za odkręcenie gniazd. W tym celu będzie nam potrzebny nasadowy klucz 16, najlepiej z przedłużką. Do odkręcenia dolnej tulei będą nam potrzebne dwa klucze, również 16 z tą różnicą, że musi być jeden płaski. Dolna tuleja jest przykręcona nakrętką samokontrującą, dlatego też możemy mieć problemy z jej odkręceniem. Założenie jest takie, że takie nakrętki wymienia się razem z amortyzatorem.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

REKLAMA

W ten oto sposób mamy wyjęty amortyzator. Możemy już odkręcać gniazdo, również kluczem 16. Zdarza się, że nowe gniazdo mocowane jest na śruby 17. Teraz montujemy gniazdo do nowego amortyzatora. Następnie wciskamy nowy odbój do gniazda i tak przygotowany komplet możemy montować do samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, żeby dokręcać wszystkie śruby, kiedy wahacz jest w pozycji zbliżonej jak do jazdy. Niedopuszczalne jest dociąganie śrub w pozycji, jak wahacz wisi w powietrzu. Dokręcamy koło, unosimy samochód, wyjmujemy klocek i opuszczamy samochód. Dociągamy ostatecznie śruby koła i przechodzimy na drugą stronę. Trzeba pamiętać o tym, że amortyzatory wymieniamy parami.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Jeżeli wymienimy tylko jeden, nasze zawieszenie będzie pracować nieprawidłowo. Odbije się to na komforcie jazdy i np. na podciętych oponach. Co do wyboru amortyzatorów mamy duży wybór. Najlepiej wybrać droższy model, zawsze dłużej nam posłuży. Przed wykonaniem jazdy próbnej należy sprawdzić, czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone. Niedopuszczalne jest niedokręcenie którejś ze śrub. Jeżeli wszystko sprawdziliśmy, możemy jechać na jazdę próbną. Nowe amortyzatory ułożą się po kilku kilometrach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA