REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: jak krok po kroku wymienić tylne amortyzatory?

Robert Kuśpiel
 Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory
Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory

REKLAMA

REKLAMA


Kiedy mamy wrażenie, że tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, najprawdopodobniej jest to wina amortyzatorów. W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić amortyzatory w Passacie B5.

Razem z amortyzatorami, wymienimy również odboje i osłony. Pracę zaczynamy od uniesienia samochodu. Najlepiej zdjąć koło, w ten sposób ułatwimy sobie dostęp do gniazd. Kiedy mamy już samochód w górze, nie zapominajmy o podłożeniu np. drewnianego klocka pod belkę. Ma to również znaczenie podczas skręcania. Wahacz jest wtedy w pozycji zbliżonej, do takiej jak podczas jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Jeżeli mamy pewność, że podłożony przez nas klocek wytrzyma ciężar auta, opuszczamy je trochę. Zabieramy się za odkręcenie gniazd. W tym celu będzie nam potrzebny nasadowy klucz 16, najlepiej z przedłużką. Do odkręcenia dolnej tulei będą nam potrzebne dwa klucze, również 16 z tą różnicą, że musi być jeden płaski. Dolna tuleja jest przykręcona nakrętką samokontrującą, dlatego też możemy mieć problemy z jej odkręceniem. Założenie jest takie, że takie nakrętki wymienia się razem z amortyzatorem.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

REKLAMA

W ten oto sposób mamy wyjęty amortyzator. Możemy już odkręcać gniazdo, również kluczem 16. Zdarza się, że nowe gniazdo mocowane jest na śruby 17. Teraz montujemy gniazdo do nowego amortyzatora. Następnie wciskamy nowy odbój do gniazda i tak przygotowany komplet możemy montować do samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, żeby dokręcać wszystkie śruby, kiedy wahacz jest w pozycji zbliżonej jak do jazdy. Niedopuszczalne jest dociąganie śrub w pozycji, jak wahacz wisi w powietrzu. Dokręcamy koło, unosimy samochód, wyjmujemy klocek i opuszczamy samochód. Dociągamy ostatecznie śruby koła i przechodzimy na drugą stronę. Trzeba pamiętać o tym, że amortyzatory wymieniamy parami.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Jeżeli wymienimy tylko jeden, nasze zawieszenie będzie pracować nieprawidłowo. Odbije się to na komforcie jazdy i np. na podciętych oponach. Co do wyboru amortyzatorów mamy duży wybór. Najlepiej wybrać droższy model, zawsze dłużej nam posłuży. Przed wykonaniem jazdy próbnej należy sprawdzić, czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone. Niedopuszczalne jest niedokręcenie którejś ze śrub. Jeżeli wszystko sprawdziliśmy, możemy jechać na jazdę próbną. Nowe amortyzatory ułożą się po kilku kilometrach.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA