REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: jak krok po kroku wymienić tylne amortyzatory?

Robert Kuśpiel
 Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory
Jeżeli tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, to czas wymienić tylne amortyzatory

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy mamy wrażenie, że tył naszego samochodu pływa przy większych prędkościach, najprawdopodobniej jest to wina amortyzatorów. W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić amortyzatory w Passacie B5.

Razem z amortyzatorami, wymienimy również odboje i osłony. Pracę zaczynamy od uniesienia samochodu. Najlepiej zdjąć koło, w ten sposób ułatwimy sobie dostęp do gniazd. Kiedy mamy już samochód w górze, nie zapominajmy o podłożeniu np. drewnianego klocka pod belkę. Ma to również znaczenie podczas skręcania. Wahacz jest wtedy w pozycji zbliżonej, do takiej jak podczas jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Jeżeli mamy pewność, że podłożony przez nas klocek wytrzyma ciężar auta, opuszczamy je trochę. Zabieramy się za odkręcenie gniazd. W tym celu będzie nam potrzebny nasadowy klucz 16, najlepiej z przedłużką. Do odkręcenia dolnej tulei będą nam potrzebne dwa klucze, również 16 z tą różnicą, że musi być jeden płaski. Dolna tuleja jest przykręcona nakrętką samokontrującą, dlatego też możemy mieć problemy z jej odkręceniem. Założenie jest takie, że takie nakrętki wymienia się razem z amortyzatorem.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

REKLAMA

W ten oto sposób mamy wyjęty amortyzator. Możemy już odkręcać gniazdo, również kluczem 16. Zdarza się, że nowe gniazdo mocowane jest na śruby 17. Teraz montujemy gniazdo do nowego amortyzatora. Następnie wciskamy nowy odbój do gniazda i tak przygotowany komplet możemy montować do samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Należy pamiętać, żeby dokręcać wszystkie śruby, kiedy wahacz jest w pozycji zbliżonej jak do jazdy. Niedopuszczalne jest dociąganie śrub w pozycji, jak wahacz wisi w powietrzu. Dokręcamy koło, unosimy samochód, wyjmujemy klocek i opuszczamy samochód. Dociągamy ostatecznie śruby koła i przechodzimy na drugą stronę. Trzeba pamiętać o tym, że amortyzatory wymieniamy parami.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Jeżeli wymienimy tylko jeden, nasze zawieszenie będzie pracować nieprawidłowo. Odbije się to na komforcie jazdy i np. na podciętych oponach. Co do wyboru amortyzatorów mamy duży wybór. Najlepiej wybrać droższy model, zawsze dłużej nam posłuży. Przed wykonaniem jazdy próbnej należy sprawdzić, czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone. Niedopuszczalne jest niedokręcenie którejś ze śrub. Jeżeli wszystko sprawdziliśmy, możemy jechać na jazdę próbną. Nowe amortyzatory ułożą się po kilku kilometrach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA