REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana akumulatora

Robert Kuśpiel
Wymiana akumulatora w Volkswagenie Passacie B5
Wymiana akumulatora w Volkswagenie Passacie B5

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana akumulatora w Passacie B5 sugeruje nam demontaż podszybia. Jednak, jak się okazuje nie jest to konieczne. W poradniku tym pokażemy, jak wymienić akumulator w Passacie B5, bez demontażu podszybia.

Sposób przyjęty przez autoryzowane serwisy opiera się na demontażu podszybia. Okazuje się, że nie jest to konieczne, żeby wymontować akumulator.
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucza nasadowy 13 z przedłużką i „tryczką”
• Klucz płaski 10

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Pierwszy krok to wyłączenie syreny alarmu w centralce alarmu. Robimy to specjalnym kluczykiem dołączonym do alarmu. Zazwyczaj miejsce na kluczyk zakryte jest zaślepką. Jeżeli tego nie zrobimy, odłączenie akumulatora zostanie odebrane, jako próba kradzieży samochodu. Teraz zabieramy się za wymontowanie akumulatora. Za pomocą klucza płaskiego odkręcamy klemy akumulatora

Pierwszą zdejmujemy klemę minusową, jeżeli w instrukcji obsługi nie ma innych wytycznych.

REKLAMA

Kiedy zdemontujemy obie klemy, przystępujemy do wymontowania mocowania akumulatora, czyli śruby znajdującej się z lewej strony naszego akumulatora. Mocowanie to jest na tyle solidne, że zapewnia niezmienność położenia akumulatora podczas jazdy. Jak zdążymy zauważyć, dostęp do tej śruby jest bardzo utrudniony. Dlatego najlepszym rozwiązaniem, będzie wykorzystanie klucza nasadowego z przedłużką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz możemy już wyjąć akumulator, jednak przeszkodzi nam w tym podszybie. Dlatego musimy wyjąć akumulator bokiem. W tym celu musimy zdemontować obudowę filtra przeciwpyłkowego. Jeżeli mamy w pobliżu centralkę alarmu, również musimy ją zdemontować. Po demontażu tych elementów, możemy wyjąć akumulator podnosząc go na lewo.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

W miejscu gdzie był akumulator jest podstawka i kanał odpływowy. Jest to takie miejsce, gdzie zbiera się dużo zanieczyszczeń. Jeżeli akumulator nie był wymieniany kilka lat, to możemy być pewni, że kanał odpływowy został skutecznie zapchany. W celu wyczyszczenia tego miejsca, najlepiej użyć odkurzacza. Kiedy uporamy się z zanieczyszczeniami, możemy przystąpić do montażu akumulatora. Montujemy akumulator od lewej strony i przykręcamy go śruba mocującą. Montujemy obudowę filtra i ewentualnie centralkę. Kolejny krok to podpięcie klem akumulatora.

Najpierw podpinamy klemę plusową, następnie masę.

Włączamy syrenę w centralce alarmu i odpalamy samochód. Nie dotykamy pedału gazu, komputer musi zaprogramować sobie wszystkie parametry. Oczywiście pamiętamy o oddaniu starego akumulatora w sklepie, w którym zakupiliśmy nowy.

Zobacz też: Jak wymienić akumulator?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA