Volkswagen Passat B5: wymiana akumulatora
REKLAMA
REKLAMA
Sposób przyjęty przez autoryzowane serwisy opiera się na demontażu podszybia. Okazuje się, że nie jest to konieczne, żeby wymontować akumulator.
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucza nasadowy 13 z przedłużką i „tryczką”
• Klucz płaski 10
REKLAMA
Zobacz również: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR
Pierwszy krok to wyłączenie syreny alarmu w centralce alarmu. Robimy to specjalnym kluczykiem dołączonym do alarmu. Zazwyczaj miejsce na kluczyk zakryte jest zaślepką. Jeżeli tego nie zrobimy, odłączenie akumulatora zostanie odebrane, jako próba kradzieży samochodu. Teraz zabieramy się za wymontowanie akumulatora. Za pomocą klucza płaskiego odkręcamy klemy akumulatora
Pierwszą zdejmujemy klemę minusową, jeżeli w instrukcji obsługi nie ma innych wytycznych.
REKLAMA
Kiedy zdemontujemy obie klemy, przystępujemy do wymontowania mocowania akumulatora, czyli śruby znajdującej się z lewej strony naszego akumulatora. Mocowanie to jest na tyle solidne, że zapewnia niezmienność położenia akumulatora podczas jazdy. Jak zdążymy zauważyć, dostęp do tej śruby jest bardzo utrudniony. Dlatego najlepszym rozwiązaniem, będzie wykorzystanie klucza nasadowego z przedłużką.
Teraz możemy już wyjąć akumulator, jednak przeszkodzi nam w tym podszybie. Dlatego musimy wyjąć akumulator bokiem. W tym celu musimy zdemontować obudowę filtra przeciwpyłkowego. Jeżeli mamy w pobliżu centralkę alarmu, również musimy ją zdemontować. Po demontażu tych elementów, możemy wyjąć akumulator podnosząc go na lewo.
Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi
W miejscu gdzie był akumulator jest podstawka i kanał odpływowy. Jest to takie miejsce, gdzie zbiera się dużo zanieczyszczeń. Jeżeli akumulator nie był wymieniany kilka lat, to możemy być pewni, że kanał odpływowy został skutecznie zapchany. W celu wyczyszczenia tego miejsca, najlepiej użyć odkurzacza. Kiedy uporamy się z zanieczyszczeniami, możemy przystąpić do montażu akumulatora. Montujemy akumulator od lewej strony i przykręcamy go śruba mocującą. Montujemy obudowę filtra i ewentualnie centralkę. Kolejny krok to podpięcie klem akumulatora.
Najpierw podpinamy klemę plusową, następnie masę.
Włączamy syrenę w centralce alarmu i odpalamy samochód. Nie dotykamy pedału gazu, komputer musi zaprogramować sobie wszystkie parametry. Oczywiście pamiętamy o oddaniu starego akumulatora w sklepie, w którym zakupiliśmy nowy.
Zobacz też: Jak wymienić akumulator?
REKLAMA
REKLAMA