REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana podszybia na wersję z B5 FL

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Zmiana podszybia nie wymaga od nas dużo wolnego czasu. Nie jest jednak modyfikacją, której nie możemy wykonać sami. Co zyskujemy na wymianie podszybia? Poza efektem wizualnym, uniemożliwiamy dostawanie się liści do odpływów wody.

Passat B5 FL ma lepsze rozwiązanie techniczne, jeśli chodzi o podszybie, niż jego poprzednik Passat B5. Oczywiście jak to w wersjach po liftingu, podszybie różni się wyglądem. Jednak, poza wyglądem ma też inną funkcjonalność. Problem, jaki występował w Passacie B5 to zatykanie odpływów wody przez liście. W wersji B5 FL, problem ten został wyeliminowany. Poniżej, znajduje się opis, jak wykonać wymianę takiego podszybia.

REKLAMA

Zobacz również: Jak działa dyfuzor?

REKLAMA

Zaczynamy od zebrania wszystkich potrzebnych elementów podszybia, jak i samego podszybia. Co będzie potrzebne?
• 3B1819415EB41 - Podszybie z wersji 3BG – ok. 70 zł
• 3B1819447B41 - Blacha zakrywająca – ok. 90 zł
• 3B1819422A01C - Pokrywa akumulatora – ok. 28 zł

Jak da się zauważyć wymiana podszybia to wydatek ok. 190 zł. Sami musimy zdecydować, czy taki wydatek nie będzie dla nas problemem. Jeżeli skompletujemy wszystkie podzespoły, przystępujemy do wymiany podszybia. Pierwsze, co musimy zdemontować to ramiona wycieraczek. Najlepiej wykorzystać do tego płaski klucz 13. Odkręcamy śruby i unosimy ramiona wycieraczek. W celu zdjęcia wystarczy je delikatnie podważyć. Jeżeli wystąpią problemy, musimy użyć ściągacza.

Kolejny krok to demontaż podszybia. Podnosimy maskę i po prawej stronie (stoimy przed samochodem) znajduje się blaszka mocująca ze sobą podszybie i karoserię auta. Identyczna blaszka, znajduje się po środku. Demontujemy te blaszki i przechodzimy do wyjęcia obudowy filtra przeciwpyłkowego. Umiejscowiony jest po lewej stronie. Teraz możemy wyjąć podszybie, najlepiej robić to od prawej strony. Ciągniemy je w kierunku przodu samochodu i ku górze. Powinno wyjść bez żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Szyba – szybie nierówna, na co zwracać uwagę?

Czyścimy całą komorę z zanieczyszczeń. Ważne, żeby zrobić to bardzo dokładnie, bo będzie ona zakryta. Podszybie montujemy w odwrotnej kolejności. Teraz demontujemy uszczelkę na przegrodzie komory silnika, tę która idze przez całą szerokość samochodu. Montujemy osłonę w miejscu po podszybiu i zakładamy uszczelkę. Ściskamy nią blachę komory i wspomnianą wcześniej uszczelkę. Zakładamy osłonę na akumulator, robimy to wkładając w otwór i przesuwając w prawo.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA