REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana podszybia na wersję z B5 FL

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Zmiana podszybia nie wymaga od nas dużo wolnego czasu. Nie jest jednak modyfikacją, której nie możemy wykonać sami. Co zyskujemy na wymianie podszybia? Poza efektem wizualnym, uniemożliwiamy dostawanie się liści do odpływów wody.

Passat B5 FL ma lepsze rozwiązanie techniczne, jeśli chodzi o podszybie, niż jego poprzednik Passat B5. Oczywiście jak to w wersjach po liftingu, podszybie różni się wyglądem. Jednak, poza wyglądem ma też inną funkcjonalność. Problem, jaki występował w Passacie B5 to zatykanie odpływów wody przez liście. W wersji B5 FL, problem ten został wyeliminowany. Poniżej, znajduje się opis, jak wykonać wymianę takiego podszybia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak działa dyfuzor?

Zaczynamy od zebrania wszystkich potrzebnych elementów podszybia, jak i samego podszybia. Co będzie potrzebne?
• 3B1819415EB41 - Podszybie z wersji 3BG – ok. 70 zł
• 3B1819447B41 - Blacha zakrywająca – ok. 90 zł
• 3B1819422A01C - Pokrywa akumulatora – ok. 28 zł

Jak da się zauważyć wymiana podszybia to wydatek ok. 190 zł. Sami musimy zdecydować, czy taki wydatek nie będzie dla nas problemem. Jeżeli skompletujemy wszystkie podzespoły, przystępujemy do wymiany podszybia. Pierwsze, co musimy zdemontować to ramiona wycieraczek. Najlepiej wykorzystać do tego płaski klucz 13. Odkręcamy śruby i unosimy ramiona wycieraczek. W celu zdjęcia wystarczy je delikatnie podważyć. Jeżeli wystąpią problemy, musimy użyć ściągacza.

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż podszybia. Podnosimy maskę i po prawej stronie (stoimy przed samochodem) znajduje się blaszka mocująca ze sobą podszybie i karoserię auta. Identyczna blaszka, znajduje się po środku. Demontujemy te blaszki i przechodzimy do wyjęcia obudowy filtra przeciwpyłkowego. Umiejscowiony jest po lewej stronie. Teraz możemy wyjąć podszybie, najlepiej robić to od prawej strony. Ciągniemy je w kierunku przodu samochodu i ku górze. Powinno wyjść bez żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Szyba – szybie nierówna, na co zwracać uwagę?

Czyścimy całą komorę z zanieczyszczeń. Ważne, żeby zrobić to bardzo dokładnie, bo będzie ona zakryta. Podszybie montujemy w odwrotnej kolejności. Teraz demontujemy uszczelkę na przegrodzie komory silnika, tę która idze przez całą szerokość samochodu. Montujemy osłonę w miejscu po podszybiu i zakładamy uszczelkę. Ściskamy nią blachę komory i wspomnianą wcześniej uszczelkę. Zakładamy osłonę na akumulator, robimy to wkładając w otwór i przesuwając w prawo.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA