REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji - krok po kroku.

Robert Kuśpiel
Volkswagen Passat B5: wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji
Volkswagen Passat B5: wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzone łożysko sprzęgła kompresora klimatyzacji w Volkswagenie Passacie nie oznacza konieczności wymiany całego kompresora. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko kompresora w Passacie B5.

W poradniku tym będziemy wymieniać łożysko sprzęgła kompresora klimatyzacji firmy Zexel. Koszt zakupu nowego łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji to ok. 40 zł. Z zakupem łożyska nie powinno być problemów, dostaniemy je w dobrych hurtowniach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Zaczynamy od zapewnienia sobie odpowiednich warunków. Demontaż kompresora klimatyzacji, najlepiej przeprowadzić z wykorzystaniem kanału, bądź najazdu. Nie zalecamy wymiany z pozycji podnośnika ręcznego. Jest to zbyt ryzykowne, o braku dobrego dostępu nie wspominając.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Czym grozi montaż używanego osuszacza klimatyzacji?

Przystępujemy do demontażu osłony silnika w Passacie. Nie powinniśmy mieć z tym żadnego problemu. Kolejny krok to demontaż napinacza paska wielorowkowego. Najpierw zdejmujemy pasek wielorowkowy a następnie demontujemy napinacz. Mamy teraz swobodny dostęp do sprężarki klimatyzacji. Zamocowana jest ona za pomocą 4 śrub na klucz 13. Wykręcamy je i wyjmujemy kompresor z samochodu.

W otwory widoczne na bocznej części koła sprężarki wkręcamy dwie śrubki i blokujemy je śrubokrętem, tworząc kontrę. Wszystko po to, żeby odkręcić centralną śrubę. Robimy to za pomocą klucza 10. Do zdjęcia sprzęgła potrzebny jest specjalny ściągacz. Zakup nowego to ok. 400zł. My jednak wykonamy sobie taki ściągacz sami. W płaskowniku wiercimy 3 otwory wiertłem 5,5 mm, tak żeby pokrywały się z otworami na sprzęgle.

REKLAMA

Zobacz również: Jak skutecznie oczyszczać parownik?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W miejsce wykręconej śruby centralnej, wkręcamy śrubę o tej samej średnicy, lecz dłuższą. Przykręcamy na nią nasz ściągacz trzema śrubkami 5mm, na klucz 8. Teraz wykręcamy śrubę centralną do momentu, aż sprzęgło wyjdzie ze swojego miejsca. Następnie ściągamy pierścień Segera i zdejmujemy koło pasowe. Najlepiej uderzać w nie młotkiem, przez kawałek drewna, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wybijamy stare łożysko sprzęgła kompresora klimatyzacji i nabijamy nowe. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Jeżeli wszystko złożyliśmy, sprawdzamy efekt naszej pracy. Uruchamiamy silnik i włączamy klimatyzację. Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, nasze łożysko sprzęgła kompresora klimatyzacji powinno być niesłyszalne dla otoczenia.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA