REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: wymiana termostatu w silniku 1.9 TDI AFN

Robert Kuśpiel
Wymiana termostatu nie jest czynnością skomplikowaną, więc możemy to zrobić we własnym zakresie.
Wymiana termostatu nie jest czynnością skomplikowaną, więc możemy to zrobić we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym opiszemy jak samemu wymienić termostat w Passacie B5 z silnikiem 1.9 TDI. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Wymiana termostatu w Passacie B5 z silnikiem 1,9 TDI nie należy do kłopotliwych. Na dodatek jest to tak popularne auto na naszym rynku, że nie ma problemów z dostępem do części. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić świece żarowe w silniku TDI?

Co będzie nam potrzebne?

• Termostat z uszczelką
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz 10
• Klucz imbusowy 6
• Przedłużka
• Wężyk gumowy o średnicy 10mm
• Puste naczynie
• Płyn chłodniczy

REKLAMA

Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 r. - płyta CD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to zlokalizowanie termostatu. Dla osoby nieznającej budowy tego silnika, może to być dużym problemem. Wspomniany przez nas termostat znajduje się na dole silnika, pod alternatorem zaraz obok pompy wodnej. Po wstępnym rozeznaniu, okazuje się, że jedyny stosowny dostęp do termostatu jest od dołu auta. W takim wypadku musimy zapewnić sobie dostęp do najazdu lub kanału, tudzież podnośnika warsztatowego.

Zobacz również: Jak określić stopień zużycia silnika?

Nie powinniśmy pracować pod autem uniesionym na zwyczajnym, ręcznym podnośniku. Należy podeprzeć auto na tak zwanych kobyłkach, najlepiej zaś skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału rewizyjnego. Kiedy zapewnimy sobie odpowiednie warunki, przystępujemy do demontażu osłony silnika. Nie powinniśmy mieć problemu z demontażem, wystarczy się przyjrzeć, jak została zamontowana. Po zdjęciu osłony, zobaczymy plastikowy króciec, to właśnie w nim znajduje się nasz termostat.

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Przed wymontowaniem termostatu, musimy zlać płyn z układu chłodzenia. W tym celu wyjmujemy częściowo prawą kratkę w zderzaku (strona kierowcy). Za tą kratką znajduje się czerwone pokrętło oraz miejsce, gdzie podpina się wężyk. Podpinamy wężyk, a jego drugi koniec wsadzamy do pustego naczynia. Najlepiej jakby był to stosunkowo długi wężyk, najlepiej 0,5 m. Odkręcamy czerwone pokrętło do momentu, aż zacznie spływać płyn chłodniczy.

Czekamy chwilę i odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego. Kiedy spuścimy cały płyn zabieramy się za odkręcenie dwóch śrub imbusowych z króćca. Teraz możemy wyjąć termostat. Montujemy nowy termostat i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zakręceniu czerwonego pokrętła.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Na koniec zalewamy układ płynem. Zaleca się zastosowanie nowego, jednak można też wlać płyn wcześniej spuszczony z układu. Odpalamy silnik na kilka chwil i sprawdzamy stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualną różnicę uzupełniamy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA