REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: wymiana termostatu w silniku 1.9 TDI AFN

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana termostatu nie jest czynnością skomplikowaną, więc możemy to zrobić we własnym zakresie.
Wymiana termostatu nie jest czynnością skomplikowaną, więc możemy to zrobić we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym opiszemy jak samemu wymienić termostat w Passacie B5 z silnikiem 1.9 TDI. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Wymiana termostatu w Passacie B5 z silnikiem 1,9 TDI nie należy do kłopotliwych. Na dodatek jest to tak popularne auto na naszym rynku, że nie ma problemów z dostępem do części. 

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić świece żarowe w silniku TDI?

Co będzie nam potrzebne?

• Termostat z uszczelką
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz 10
• Klucz imbusowy 6
• Przedłużka
• Wężyk gumowy o średnicy 10mm
• Puste naczynie
• Płyn chłodniczy

Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 r. - płyta CD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to zlokalizowanie termostatu. Dla osoby nieznającej budowy tego silnika, może to być dużym problemem. Wspomniany przez nas termostat znajduje się na dole silnika, pod alternatorem zaraz obok pompy wodnej. Po wstępnym rozeznaniu, okazuje się, że jedyny stosowny dostęp do termostatu jest od dołu auta. W takim wypadku musimy zapewnić sobie dostęp do najazdu lub kanału, tudzież podnośnika warsztatowego.

Zobacz również: Jak określić stopień zużycia silnika?

Nie powinniśmy pracować pod autem uniesionym na zwyczajnym, ręcznym podnośniku. Należy podeprzeć auto na tak zwanych kobyłkach, najlepiej zaś skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału rewizyjnego. Kiedy zapewnimy sobie odpowiednie warunki, przystępujemy do demontażu osłony silnika. Nie powinniśmy mieć problemu z demontażem, wystarczy się przyjrzeć, jak została zamontowana. Po zdjęciu osłony, zobaczymy plastikowy króciec, to właśnie w nim znajduje się nasz termostat.

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

REKLAMA

Przed wymontowaniem termostatu, musimy zlać płyn z układu chłodzenia. W tym celu wyjmujemy częściowo prawą kratkę w zderzaku (strona kierowcy). Za tą kratką znajduje się czerwone pokrętło oraz miejsce, gdzie podpina się wężyk. Podpinamy wężyk, a jego drugi koniec wsadzamy do pustego naczynia. Najlepiej jakby był to stosunkowo długi wężyk, najlepiej 0,5 m. Odkręcamy czerwone pokrętło do momentu, aż zacznie spływać płyn chłodniczy.

Czekamy chwilę i odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego. Kiedy spuścimy cały płyn zabieramy się za odkręcenie dwóch śrub imbusowych z króćca. Teraz możemy wyjąć termostat. Montujemy nowy termostat i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zakręceniu czerwonego pokrętła.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Na koniec zalewamy układ płynem. Zaleca się zastosowanie nowego, jednak można też wlać płyn wcześniej spuszczony z układu. Odpalamy silnik na kilka chwil i sprawdzamy stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualną różnicę uzupełniamy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA