Awaria zaworu n75 w VW Passat 1.9TDi – jak to naprawić?
REKLAMA
REKLAMA
Zawór N75 w Volkswagenie Passacie N75 1,9 TDi odpowiada za sterowanie kierownicami spalin. W momencie jego niewłaściwego działania uczucie turbo dziury znacznie wzrasta. Koszt nowego zaworu i jego wymiany w autoryzowanym serwisie to około 500 złotych. Jednak, zanim się tam udamy, spróbujmy go najpierw wyczyścić. Zawór umieszczony jest w przedniej części silnika pomiędzy silnikiem, a chłodnicą. Za pomocą śrubokręta krzyżakowego musimy wykręcić dwie śruby mocujące i odpiąć wszystkie przewody. Po wymontowaniu zaworu zdejmujemy pierścień łączący białą główkę z korpusem zaworu. Rozdzielając te dwa elementy ukaże nam się tłoczek i gumowa membrana, które należy wyjąć.
REKLAMA
Zobacz również: Kiedy wymienić filtr powietrza?
Następnie najlepiej, za pomocą preparatu penetrującego i wkrętaka obwiniętego chusteczką, czyścimy tunel tłoczka. W tłoczku znajduje się otwór, a w nim sprężyna, którą należy przeczyścić sprężonym powietrzem. Za pomocą szmatki lub chusteczki nasączonej preparatem czyścimy wszystkie kanały i ponownie czyścimy suchą szmatką, aby mieć 100% pewność, że nie pozostaną jakiekolwiek zabrudzenia. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich części możemy rozpocząć składanie kolejnych elementów.
Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?
Jeśli pierścień mocujący nie został uszkodzony podczas demontażu, musimy bardzo delikatnie nasunąć go z powrotem. Dla pewności powinno się skleić obie części, aby wszystko było pewnie zamocowane. Na koniec składamy wszystko w analogicznej kolejności.]
Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR
REKLAMA
REKLAMA