Volkswagen Passat B5: montaż czujników parkowania
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw parktronic
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Nóż
• Wiertarka
• Ołówek
• Metrówka
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.
Zaczynamy od demontażu tylnego zderzaka. Najpierw podnosimy tylną klapę, tutaj mamy do odkręcenia dwie śruby. Znajdują się one w sąsiedztwie lamp. Są przykręcone na klucz Torx, po jednej na stronie. W tylnym nadkolu znajdują się 3 małe śruby Torx, które musimy odkręcić. W drugim nadkolu postępujemy analogicznie. Następnie wciągamy się pod samochód i odkręcamy trzy duże śruby Torx i 4 małe. Duże Torxy znajdują się po lewej i prawej stronie oraz na środku. Małe Torxy znajdują się po 2 sztuki po lewej i prawej stronie, bezpośrednio za kołami. Teraz zderzak trzyma się tylko na zaczepach. Chwytamy zderzak od strony nadkola i ciągniemy do siebie. Nie ma co się martwić o zaczepy, są na tyle mocne, że nie dadzą się tak łatwo uszkodzić. Z drugiej strony postępujemy identycznie.
Zobacz również: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania
Czujniki zazwyczaj wymagają montażu ok. 50-80 cm od ziemi, dlatego można zamontować je na czarnej listwie. Wyznaczamy otwory w odległości podanej w instrukcji w naszym przypadku to 40 cm od siebie, na wysokości 2,5 cm, od dolnej krawędzi czarnej listwy. Za pomocą wiertarki i dołączonego wiertła robimy otwory. Teraz ciągniemy kable do bagażnika, najlepiej pod gumową uszczelką widoczną po lewej stronie. W bagażniku odkręcamy plastikową nakrętkę i uchwyt do mocowania bagażu i odciągamy do siebie plastik, który to trzyma. Montujemy czujniki i zakładamy zderzak, na razie przykręcamy go na dwie boczne śruby. Prowadzimy kabel do wkładu tylnej lampy, czyli tam gdzie są wszystkie żarówki. Głośnik montujemy w wygodnym miejscu, jeżeli jest bardzo głośny, może zostać w bagażniku.
Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana mat grzewczych i wkładu lusterka
Teraz podpinamy kabel zasilający. Wypinamy wkład tylnej lampy i odpinamy dolną kostkę. Musimy teraz zlokalizować w kostce pin numer 1 (plus) i 4 (minus). Ważne jest, żeby to były akurat te piny. Dlaczego? ponieważ to one są odpowiedzialne za zasilanie żarówki cofania. Dzięki temu, napięcie pojawi się wtedy, kiedy wrzucimy bieg wsteczny. Sprawdzamy działanie systemu, jeżeli jest wszystko działa prawidłowo montujemy centralkę w schowku na apteczkę taśmą dwustronną. Na koniec montujemy zderzak do końca i mamy w pełni działający system parktronic.
REKLAMA
REKLAMA