REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: montaż czujników parkowania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż czujników parkowania fot. Volkswagen Passat B5
Montaż czujników parkowania fot. Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA


Czujniki parkowania są coraz bardziej popularne. Niestety w naszym Passacie B5 ich nie ma systemu parktronic. W poradniku tym pokażemy, jak samemu zainstalować czujniki parkowania.

Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw parktronic
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Nóż
• Wiertarka
• Ołówek
• Metrówka

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.

Zaczynamy od demontażu tylnego zderzaka. Najpierw podnosimy tylną klapę, tutaj mamy do odkręcenia dwie śruby. Znajdują się one w sąsiedztwie lamp. Są przykręcone na klucz Torx, po jednej na stronie. W tylnym nadkolu znajdują się 3 małe śruby Torx, które musimy odkręcić. W drugim nadkolu postępujemy analogicznie. Następnie wciągamy się pod samochód i odkręcamy trzy duże śruby Torx i 4 małe. Duże Torxy znajdują się po lewej i prawej stronie oraz na środku. Małe Torxy znajdują się po 2 sztuki po lewej i prawej stronie, bezpośrednio za kołami. Teraz zderzak trzyma się tylko na zaczepach. Chwytamy zderzak od strony nadkola i ciągniemy do siebie. Nie ma co się martwić o zaczepy, są na tyle mocne, że nie dadzą się tak łatwo uszkodzić. Z drugiej strony postępujemy identycznie.

Zobacz również: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Czujniki zazwyczaj wymagają montażu ok. 50-80 cm od ziemi, dlatego można zamontować je na czarnej listwie. Wyznaczamy otwory w odległości podanej w instrukcji w naszym przypadku to 40 cm od siebie, na wysokości 2,5 cm, od dolnej krawędzi czarnej listwy. Za pomocą wiertarki i dołączonego wiertła robimy otwory. Teraz ciągniemy kable do bagażnika, najlepiej pod gumową uszczelką widoczną po lewej stronie. W bagażniku odkręcamy plastikową nakrętkę i uchwyt do mocowania bagażu i odciągamy do siebie plastik, który to trzyma. Montujemy czujniki i zakładamy zderzak, na razie przykręcamy go na dwie boczne śruby. Prowadzimy kabel do wkładu tylnej lampy, czyli tam gdzie są wszystkie żarówki. Głośnik montujemy w wygodnym miejscu, jeżeli jest bardzo głośny, może zostać w bagażniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana mat grzewczych i wkładu lusterka

Teraz podpinamy kabel zasilający. Wypinamy wkład tylnej lampy i odpinamy dolną kostkę. Musimy teraz zlokalizować w kostce pin numer 1 (plus) i 4 (minus). Ważne jest, żeby to były akurat te piny. Dlaczego? ponieważ to one są odpowiedzialne za zasilanie żarówki cofania. Dzięki temu, napięcie pojawi się wtedy, kiedy wrzucimy bieg wsteczny. Sprawdzamy działanie systemu, jeżeli jest wszystko działa prawidłowo montujemy centralkę w schowku na apteczkę taśmą dwustronną. Na koniec montujemy zderzak do końca i mamy w pełni działający system parktronic.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA