Volkswagen B5: demontaż zderzaków - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Naszą pracę zaczniemy od przedniego zderzaka, dlatego, że tutaj będziemy potrzebować więcej czasu. Zaczynamy od uniesienia maski. Tam znajduje się 5 śrub typu Torx. Dwie śruby, znajdujące się na końcach mają gumowe podkładki, należy je również zdjąć. Jedna śruba znajduje się bezpośrednio przed zamkiem klapy. Dwie kolejne znajdują się po lewej i prawej stronie zamka. Przechodzimy do demontażu zaczepu od kierunkowskazu, zaczep ciągniemy do siebie a następnie w bok i wypychamy kierunkowskaz. Po drugiej stronie postępujemy identycznie. Kiedy wyjmiemy kierunkowskaz zobaczymy śrubkę, którą musimy odkręcić. Oczywiście analogicznie podstępujemy po drugiej stronie. Pod rejestracją znajdują się jeszcze dwie śruby Torx, również musimy je wykręcić.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?
Jeżeli nasze auto jest wyposażone w ksenony, trzeba pamiętać o zdjęciu zaślepek. Podważamy nożem zaślepkę, wyciągamy spryskiwacz. Trzymamy go kombinerkami i odczepiamy bolce trzymające zaślepkę i puszczamy spryskiwacz. Sam spryskiwacz wyjmuje się do przodu. W każdym nadkolu są po 4 Torxy, je również wykręcamy. Wciągamy się pod samochód i odkręcamy 3 śruby. Łączą one zderzak z osłoną silnika. Teraz zdejmujemy cięgno od otwierania maski. Zdejmujemy plastikową zaślepkę i próbujemy przepchnąć łepek cięgna przez widoczny mały otwór. Chwytamy za zderzak i ściągamy go ze ślizgów. Nie powinno być z tym problemów. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?
Przechodzimy do demontażu tylnego zderzaka. Najpierw podnosimy tylną klapę, tutaj mamy do odkręcenia dwie śruby. Znajdują się one w sąsiedztwie lamp. Są przykręcone na klucz Torx, po jednej na stronie. W tylnym nadkolu znajdują się 3 małe śruby Torx, które musimy odkręcić. W drugim nadkolu postępujemy analogicznie. Następnie wciągamy się pod samochód i odkręcamy trzy duże śruby Torx i 4 małe. Duże Torxy znajdują się po lewej i prawej stronie oraz na środku. Małe Torxy znajdują się po 2 sztuki po lewej i prawej stronie, bezpośrednio za kołami. Teraz zderzak trzyma się tylko na zaczepach. Chwytamy zderzak od strony nadkola i ciągniemy do siebie. Nie ma co się martwić o zaczepy, są na tyle mocne, że nie dadzą się tak łatwo uszkodzić. Z drugiej strony postępujemy identycznie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Volkswagen Passat B5: wymiana mat grzewczych i wkładu lusterka
REKLAMA
REKLAMA