REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: radzimy jak naprawić silnik klapy regulacji temperatury - Climatronic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Passat B5 FL: radzimy jak naprawić silnik klapy regulacji temperatury - Climatronic
Volkswagen Passat B5 FL: radzimy jak naprawić silnik klapy regulacji temperatury - Climatronic

REKLAMA

REKLAMA


Kiedy klimatyzacja w twoim Passacie B5 FL zaczyna mocno grzać i często pojawia się błąd 4F7 oznacza to usterkę silnika (oznaczenie V68) klapy regulacji temperatury. Czytając ten poradnik, dowiesz się jak samemu pozbyć się takiej usterki.

Zaczynamy od demontażu schowka pasażera w naszym Passacie B5 FL. W tym celu odkręcamy 7 śrubek schowka. Następnie odkręcamy trójkątną zaślepkę pod schowkiem po lewej stronie tunelu. Wystarczy teraz lekko szarpnąć całość, żeby ją wyjąć. Należy uważać na lampkę, można łatwo ją uszkodzić. Po wyjęciu, zobaczymy w głębi serwo-V68. Dla początkujących może być problem z lokalizacją. Łatwo go rozpoznać po czerwonym kolorze cięgna klapy.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji

REKLAMA

Teraz musimy wykręcić wcześniej wspomniane serwo. Robimy to za pomocą klucza Torx T15. Jak się okaże, nie jest to proste, bardzo ciężko jest dojść do tych 3 śrubek. Potrzeba dużo cierpliwości przy odkręcaniu. Kiedy już się uporamy z tym problemem, odczepiamy cięgno klapy (czerwony kolor) i wyjmujemy serwomechanizm. Następnie podważamy zaczepy obudowy płaskim śrubokrętem i przystępujemy do rozbierania serwa.

Podważamy silniczek do góry i wyjmujemy go, następnie ciągnąc do góry za gniazdo wtyczki wysuwamy potencjometr. W razie problemów z rozpoznaniem, jest koloru niebieskiego. Kolejny krok, to oddzielenie potencjometru od gniazda. Nie ma obaw, że uszkodzimy jakiś lut. Wszystko montowane jest na wcisk. Teraz przystępujemy do demontażu potencjometru.

Z wykorzystaniem cienkiego śrubokręta odginamy do wewnątrz kołnierz czarnego krążka (dekiel potencjometru). Delikatnie staramy się go wycisnąć. Ten plastik jest na tyle plastyczny, że nie ma obaw, że się połamie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przystępujemy do dokładnego wyczyszczenia wnętrza. Robimy to za pomocą wacika zamoczonego w acetonie. Możemy też wykorzystać specjalny środek do czyszczenia potencjometrów. Doginamy delikatnie miedziane styki, tylko należy pamiętać, że robimy to ostrożnie, blaszka jest bardzo delikatna.

Zobacz również: Czy brak nagrzewania kabiny powinien nas zaniepokoić?

Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Sprawdzamy miernikiem czy opór rośni i maleje bez żadnych skoków, jeżeli tak możemy wszystko montować do samochodu. Na koniec przeprowadzamy nastawy podstawowe klimatyzacji, robimy to interfejsem VAG. Jeśli takiego nie mamy, musimy udać się do warsztatu. 

Po takim zabiegu nasz Climatronic powinien działać prawidłowo.
W ten oto sposób zaoszczędziliśmy dużo pieniędzy. Metoda sprawdza się prawie w każdym przypadku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA