REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Robert Kuśpiel
 Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.
Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.

REKLAMA

REKLAMA

Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.

Zanim zaczniemy wycinać katalizator w VW Passacie B5, musimy kupić odpowiednią rurę. W tym celu najlepiej udać się do sklepu, który jest dobrze zaopatrzony w elementy układu wydechowego. Potrzebujemy rury o długości 30cm i średnicy 60mm, mimo, że wydech w Passacie B5 ma średnicę 55mm. Oczywiście potrzebujemy też szlifierki kątowej, spawarki, kompletu kluczy i odrdzewiacza (np. WD-40). Śruby układu wydechowego bywają bardzo mocno skorodowane.

REKLAMA

Zobacz również: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

REKLAMA

Pierwszy krok to wymontowanie obudowy filtra powietrza, robimy to w celu zapewnienia sobie dostępu do 3 śrub znajdujących się przy turbinie. Odkręcamy wspomniane wcześniej śruby i luzujemy opaskę, która łączy dwie części wydechu Passata B5. Umiejscowiona jest prawie po środku auta. Widoczna jest tam też metalowa listwa, najlepiej od razu ją odkręcić. Jednak to wszystko nie wystarczy, żeby wyjąć katalizator z samochodu.

Podczas operacji wycinania katalizatora w Passacie B5 konieczne będzie wykręcenie rury idącej od katalizatora do łączenia z drugą częścią wydechu. Kiedy ją wykręcimy możemy podjąć próbę wyjęcia katalizatora. Jak się da zauważyć dołem jej nie wyjmiemy. Zostaje nam tylko wyciąganie od góry. Tutaj także nie odbędzie się bez wykręcania elementów. Demontujemy tak zwane „kolanko”, znajdujące się pod zaworem EGR. Jest ocynkowane na złoto, więc nie powinniśmy mieć problemów z odnalezieniem.

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W tym miejscu musimy podjąć decyzję, czy zostawiamy samą puszkę, czy też montujemy rurę do środka puszki. My wybieramy ten drugi wariant. Najpierw odcinamy szlifierką część z plecionką. Musimy ciąć na takiej wysokości, żeby można było włożyć do środka rurę. Wkładamy do środka rurę 60mm. Najlepiej przed tym uciąć jeden koniec pod kątem ok. 30°, dzięki temu dopasuje się dobrze do ścianki. Pod koniec, kiedy czujemy opór, możemy ją wbić młotkiem.

Następnie, musimy wszystko przyspawać. Drugi koniec rury obcinamy równo z miejscem cięcia katalizatora VW Passata B5. Tę końcówkę również spawamy z katalizatorem. Na koniec możemy dobrze wyrównać spawy, tak żeby część z plecionką była dobrze dopasowana. Spawamy część z plecionką i mamy wszystko gotowe do montażu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać, pozbycie się katalizatora w VW Passacie B5 nie jest trudne, jednak wymaga trochę czasu. Żeby podjąć jakiekolwiek działania musimy potrafić się posługiwać spawarką i szlifierką.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA