REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.
Wycięcie katalizatora w VW Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego mechanicy życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy.

REKLAMA

REKLAMA

Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.

Zanim zaczniemy wycinać katalizator w VW Passacie B5, musimy kupić odpowiednią rurę. W tym celu najlepiej udać się do sklepu, który jest dobrze zaopatrzony w elementy układu wydechowego. Potrzebujemy rury o długości 30cm i średnicy 60mm, mimo, że wydech w Passacie B5 ma średnicę 55mm. Oczywiście potrzebujemy też szlifierki kątowej, spawarki, kompletu kluczy i odrdzewiacza (np. WD-40). Śruby układu wydechowego bywają bardzo mocno skorodowane.

REKLAMA

Zobacz również: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

REKLAMA

Pierwszy krok to wymontowanie obudowy filtra powietrza, robimy to w celu zapewnienia sobie dostępu do 3 śrub znajdujących się przy turbinie. Odkręcamy wspomniane wcześniej śruby i luzujemy opaskę, która łączy dwie części wydechu Passata B5. Umiejscowiona jest prawie po środku auta. Widoczna jest tam też metalowa listwa, najlepiej od razu ją odkręcić. Jednak to wszystko nie wystarczy, żeby wyjąć katalizator z samochodu.

Podczas operacji wycinania katalizatora w Passacie B5 konieczne będzie wykręcenie rury idącej od katalizatora do łączenia z drugą częścią wydechu. Kiedy ją wykręcimy możemy podjąć próbę wyjęcia katalizatora. Jak się da zauważyć dołem jej nie wyjmiemy. Zostaje nam tylko wyciąganie od góry. Tutaj także nie odbędzie się bez wykręcania elementów. Demontujemy tak zwane „kolanko”, znajdujące się pod zaworem EGR. Jest ocynkowane na złoto, więc nie powinniśmy mieć problemów z odnalezieniem.

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W tym miejscu musimy podjąć decyzję, czy zostawiamy samą puszkę, czy też montujemy rurę do środka puszki. My wybieramy ten drugi wariant. Najpierw odcinamy szlifierką część z plecionką. Musimy ciąć na takiej wysokości, żeby można było włożyć do środka rurę. Wkładamy do środka rurę 60mm. Najlepiej przed tym uciąć jeden koniec pod kątem ok. 30°, dzięki temu dopasuje się dobrze do ścianki. Pod koniec, kiedy czujemy opór, możemy ją wbić młotkiem.

Następnie, musimy wszystko przyspawać. Drugi koniec rury obcinamy równo z miejscem cięcia katalizatora VW Passata B5. Tę końcówkę również spawamy z katalizatorem. Na koniec możemy dobrze wyrównać spawy, tak żeby część z plecionką była dobrze dopasowana. Spawamy część z plecionką i mamy wszystko gotowe do montażu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać, pozbycie się katalizatora w VW Passacie B5 nie jest trudne, jednak wymaga trochę czasu. Żeby podjąć jakiekolwiek działania musimy potrafić się posługiwać spawarką i szlifierką.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA