REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu zdemontować kierownice w Passacie B5 FL. Opis ten można zastosować również do Passata B4 jak i B5. Cała operacja nie jest trudna, lecz trzeba zachować szczególną ostrożność.

Pierwszy krok, o którym musimy pamiętać to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i odpinamy klemę masową od akumulatora. Teraz, możemy przejść do środka samochodu. Uwalniamy regulację oddalenia kierownicy i wyciągamy ją jak najbliżej siebie. Przekręcamy kierownicę o 90°. Przystępujemy do demontażu kierownicy. Zaglądając od tyłu kierownicy zobaczymy dwa otwory. Widoczne są tylko po przekręceniu kierownicy, dlatego nie możemy pominąć tego kroku.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

REKLAMA

Kolejny krok, to wsadzenie w górny otwór płaskiego śrubokręta. Ważne, żeby śrubokręt wszedł na głębokość ok. 3cm. Teraz ciągniemy rączkę śrubokręta ku górze, do momentu, aż odepniemy zatrzask poduszki powietrznej. Czarny plastikowy zatrzask na poduszce powietrznej jest na sprężynce. Odpowiednio podważając śrubokrętem, poduszka powietrzna powinna lekko zejść z zatrzasków. Przechodzimy do drugiego otworu, obracamy kierownicę o 180° i powtarzamy analogicznie każdą czynność.

Kiedy uwolnimy zatrzaski po drugiej stronie, możemy odpiąć żółtą wtyczkę z gniazda mechanizmu obrotowego. Do samej kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału, które również musimy odpiąć. Nie ma z tym problemu, gdyż montowane są na wsuwki. Wyjmujemy poduszkę powietrzną i odkładamy w bezpieczne miejsce, tak, żeby nie uległa uszkodzeniu.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: wymiana mieszka zmiany biegów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to odkręcenie samej kierownicy. Zamocowana jest ona na klucz typu Torx. Przed tą operacją najlepiej zaznaczyć markerem niezmywalnym położenie kierownicy na wielowpuście. Jest to bardzo ważne, kierownica podczas montażu musi być idealnie ułożona, tak jak była przed montażem. Najlepiej wykonać dwa niezależne znaki. Po odkręceniu śruby, kierownica schodzi delikatnie z wielowpustu.

Jeżeli mamy również w zamiarze demontaż obudowy manetek kierunkowskazów, nie przysporzy nam to dużo pracy. Obudowa manetek przykręcona jest na 3 śruby od dołu. Dokładnie, dwie znajdują się po bokach. Do wykręcenia ich będziemy potrzebowali długiego śrubokręta gwiazdkowego. W celu wyjęcia dolnej obudowy, musimy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy.

Zobacz również: Jak wymienić poduszkę powietrzną pasażera?

Jak widać cała operacja nie jest trudna, opis ten można również traktować, jako poradnik dotyczący wymiany poduszki powietrznej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA