REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu zdemontować kierownice w Passacie B5 FL. Opis ten można zastosować również do Passata B4 jak i B5. Cała operacja nie jest trudna, lecz trzeba zachować szczególną ostrożność.

Pierwszy krok, o którym musimy pamiętać to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i odpinamy klemę masową od akumulatora. Teraz, możemy przejść do środka samochodu. Uwalniamy regulację oddalenia kierownicy i wyciągamy ją jak najbliżej siebie. Przekręcamy kierownicę o 90°. Przystępujemy do demontażu kierownicy. Zaglądając od tyłu kierownicy zobaczymy dwa otwory. Widoczne są tylko po przekręceniu kierownicy, dlatego nie możemy pominąć tego kroku.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

REKLAMA

Kolejny krok, to wsadzenie w górny otwór płaskiego śrubokręta. Ważne, żeby śrubokręt wszedł na głębokość ok. 3cm. Teraz ciągniemy rączkę śrubokręta ku górze, do momentu, aż odepniemy zatrzask poduszki powietrznej. Czarny plastikowy zatrzask na poduszce powietrznej jest na sprężynce. Odpowiednio podważając śrubokrętem, poduszka powietrzna powinna lekko zejść z zatrzasków. Przechodzimy do drugiego otworu, obracamy kierownicę o 180° i powtarzamy analogicznie każdą czynność.

Kiedy uwolnimy zatrzaski po drugiej stronie, możemy odpiąć żółtą wtyczkę z gniazda mechanizmu obrotowego. Do samej kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału, które również musimy odpiąć. Nie ma z tym problemu, gdyż montowane są na wsuwki. Wyjmujemy poduszkę powietrzną i odkładamy w bezpieczne miejsce, tak, żeby nie uległa uszkodzeniu.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: wymiana mieszka zmiany biegów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to odkręcenie samej kierownicy. Zamocowana jest ona na klucz typu Torx. Przed tą operacją najlepiej zaznaczyć markerem niezmywalnym położenie kierownicy na wielowpuście. Jest to bardzo ważne, kierownica podczas montażu musi być idealnie ułożona, tak jak była przed montażem. Najlepiej wykonać dwa niezależne znaki. Po odkręceniu śruby, kierownica schodzi delikatnie z wielowpustu.

Jeżeli mamy również w zamiarze demontaż obudowy manetek kierunkowskazów, nie przysporzy nam to dużo pracy. Obudowa manetek przykręcona jest na 3 śruby od dołu. Dokładnie, dwie znajdują się po bokach. Do wykręcenia ich będziemy potrzebowali długiego śrubokręta gwiazdkowego. W celu wyjęcia dolnej obudowy, musimy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy.

Zobacz również: Jak wymienić poduszkę powietrzną pasażera?

Jak widać cała operacja nie jest trudna, opis ten można również traktować, jako poradnik dotyczący wymiany poduszki powietrznej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA