Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok, o którym musimy pamiętać to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i odpinamy klemę masową od akumulatora. Teraz, możemy przejść do środka samochodu. Uwalniamy regulację oddalenia kierownicy i wyciągamy ją jak najbliżej siebie. Przekręcamy kierownicę o 90°. Przystępujemy do demontażu kierownicy. Zaglądając od tyłu kierownicy zobaczymy dwa otwory. Widoczne są tylko po przekręceniu kierownicy, dlatego nie możemy pominąć tego kroku.
REKLAMA
Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi
REKLAMA
Kolejny krok, to wsadzenie w górny otwór płaskiego śrubokręta. Ważne, żeby śrubokręt wszedł na głębokość ok. 3cm. Teraz ciągniemy rączkę śrubokręta ku górze, do momentu, aż odepniemy zatrzask poduszki powietrznej. Czarny plastikowy zatrzask na poduszce powietrznej jest na sprężynce. Odpowiednio podważając śrubokrętem, poduszka powietrzna powinna lekko zejść z zatrzasków. Przechodzimy do drugiego otworu, obracamy kierownicę o 180° i powtarzamy analogicznie każdą czynność.
Kiedy uwolnimy zatrzaski po drugiej stronie, możemy odpiąć żółtą wtyczkę z gniazda mechanizmu obrotowego. Do samej kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału, które również musimy odpiąć. Nie ma z tym problemu, gdyż montowane są na wsuwki. Wyjmujemy poduszkę powietrzną i odkładamy w bezpieczne miejsce, tak, żeby nie uległa uszkodzeniu.
Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: wymiana mieszka zmiany biegów
Kolejny krok to odkręcenie samej kierownicy. Zamocowana jest ona na klucz typu Torx. Przed tą operacją najlepiej zaznaczyć markerem niezmywalnym położenie kierownicy na wielowpuście. Jest to bardzo ważne, kierownica podczas montażu musi być idealnie ułożona, tak jak była przed montażem. Najlepiej wykonać dwa niezależne znaki. Po odkręceniu śruby, kierownica schodzi delikatnie z wielowpustu.
Jeżeli mamy również w zamiarze demontaż obudowy manetek kierunkowskazów, nie przysporzy nam to dużo pracy. Obudowa manetek przykręcona jest na 3 śruby od dołu. Dokładnie, dwie znajdują się po bokach. Do wykręcenia ich będziemy potrzebowali długiego śrubokręta gwiazdkowego. W celu wyjęcia dolnej obudowy, musimy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy.
Zobacz również: Jak wymienić poduszkę powietrzną pasażera?
Jak widać cała operacja nie jest trudna, opis ten można również traktować, jako poradnik dotyczący wymiany poduszki powietrznej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA