Volkswagen Passat B5 FL: wymiana chłodnicy - poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Do przeprowadzenia operacji wymiany chłodnicy będzie nam potrzebny zestaw dobrych kluczy Torx i klucz nasadowy 10mm. Najpierw przystępujemy do demontażu grilla. Przykręcony jest on za pomocą dwóch śrubek Torx, do tego na środku znajduje się zatrzask, który trzeba odpiąć. Kolejny krok, to demontaż języczka do otwierania maski. W tym celu podnosimy metalową blokadę. Jest ona na specjalnych widełkach języka. Następnie rozszerzamy widełki i zsuwamy je z zamka. Przy tych operacjach zachowujemy dużą ostrożność, gdyż łatwo połamać plastikowe części. Jeżeli już się uporamy z demontażem języczka, odginamy grill do siebie i wyciągamy go ku górze. Kolejny krok to demontaż zderzaka przedniego.
REKLAMA
Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana filtrów
Odkręcamy cztery śrubki pod maską, które trzymają zderzak. Przechodzimy do śrub znajdujących się w nadkolu. Tutaj również mamy do odkręcenia cztery śruby, następnie przechodzimy do drugiego nadkola i również odkręcamy cztery śruby. Zostaje nam do dokręcenia jeszcze jedna śruba. Jest ona przykręcona na klucz 10 i łączy dolną pokrywę silnika ze zderzakiem. Chwytamy zderzak oburącz i ciągniemy go do siebie. Kiedy zejdzie ze ślizgów możemy go odłożyć na bok. Teraz możemy zając się demontażem ślizgów zderzaka.
Warto zwrócić uwagę jak było wszystko zamontowane, najlepiej zrobić oznaczenia. Potem może się okazać, że mamy za dużą szczelinę między zderzakiem a maską.
Z odkręceniem nie powinniśmy mieć problemu. Ślizgi zamocowane są za pomocą śrub Torx. Odkręcamy rurkę, znajdującą się przed chłodnicą klimatyzacji. Przykręcona jest ona na śrubę 10. Kolejny krok to zdjęcie dwóch plastików po bokach chłodnicy i odpięcie czujnika znajdującego się po lewej stronie. Zdejmujemy blokady chłodnicy klimatyzacji, w środku bolca jest zatrzask, należy go przytrzymać i wysunąć.
Zobacz również: Skoda Superb I: wymiana filtra powietrza
Teraz wyjmujemy kolejne blokady, tym razem chłodnicy. Robimy to tak samo jak w przypadku chłodnicy klimatyzacji. Spuszczamy płyn z chłodnicy, odczepiamy dwa węże, mają one na sobie blokady, które trzeba najpierw zdjąć. Odłączamy chłodnicę wody i klimatyzacji i możemy wyjąć chłodnicę wody. Trzeba uważać, żeby nigdzie nią nie zaczepić. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy uważać, żeby podpiąć dobrze wszystkie węże.
REKLAMA
REKLAMA