Fiat Uno: wymiana sworznia wahacza. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Na początku musimy zdemontować wahacz. Dokładny opis znajduje się w innym poradniku. Pierwszy krok, to wyczyszczenie okolicy mocowania sworznia w wahaczu. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Teraz, wyjmujemy pierścień zabezpieczający i wybijamy sworzeń wahacza. Potrzebne będą do tego rurki stalowe i ciężki młotek. Podstawiamy pod wahacz starą bieżnie łożyska, lub inny podobny element. Opieramy wahacz i za pomocą rurki i młotka wybijamy sworzeń.
REKLAMA
Zobacz też: Wymiana górnych wahaczy w Mercedesie W210 E200
REKLAMA
Montaż przeprowadzamy w odwrotny sposób. Wbijamy nowy sworzeń za pomocą rurki i nakręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Wkładamy wahacz w imadło mocno ją dociągamy. Za pomocą punktaka i młotka dociskamy nakrętkę koronkową. Teraz, montujemy gumową osłonę. W ten sposób mamy zamontowany nowy sworzeń. Podobnie postępujemy po drugiej stronie, jeśli mamy zamiar wymienić komplet.
Polecamy zakup sworznia zabezpieczanego nakrętką koronkową. Jest znacznie lepiej zamocowany w wahaczu. Może się zdarzyć tak, że otwór po sworzniu jest zbyt luźny i nowy może wejść ze zbyt małym wciskiem. Może to doprowadzić do poluzowania się jego w wahaczu.
Zobacz też: Fiat Uno: jak wymienić czujnik poziomu paliwa? Poradnik
REKLAMA
REKLAMA