Daewoo Lanos: wymiana sworzni wahaczy - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Podnosimy samochód i zabezpieczamy tylne koła za pomocą klinów i podkładamy klocek drewniany pod samochód w okolicy lewarka. Zdejmujemy koło i skręcamy kołami w lewo, jeżeli wymieniamy prawą stronę i odwrotnie dla lewej strony. Teraz odkręcamy nakrętkę mocującą sworzeń do zwrotnicy. Jeżeli będą problemy z odkręceniem śruby, warto polać ją WD-40.
REKLAMA
Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?
Po jej odkręceniu możemy mieć problem z wybiciem sworznia. W tym celu musimy nagiąć wahacz do dołu, aż powstanie szczelina pomiędzy sworzniem a wahacze. Wbijamy w to miejsce płaski przecinak. Dobijamy go delikatnie i rozdzielamy sworzeń od zwrotnicy. Musimy teraz odkręcić trzy śruby mocujące sworzeń do wahacza. Wkładamy rurę pomiędzy wahacz i podłogę i naginamy do momentu aż wyjmiemy sworzeń.
Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zrobić to sami?
Nowy sworzeń zaczynamy montować od wsunięcia go w wahacz a następnie naginamy wahacz i wsuwamy go w zwrotnicę. Skręcamy wszystkie śruby i zakładamy koło. Ponownie postępujemy w przypadku drugiego koła. Jest wiele metod, na oddzielenie sworznia od zwrotnicy. Można również uderzać młotkiem w samą zwrotnicę, jednak nie jest to dobre rozwiązanie, ze względu na zwrotnice. Znacznie pewniejszą metodą jest ta, z której my skorzystaliśmy i tę polecamy.
REKLAMA
REKLAMA