Daewoo Lanos: jak krok po kroku wyregulować hamulec ręczny?
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Klucz nasadowy 24
• Klucz płaski 9
• Smar
• Młotek
• Kombinerki
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
REKLAMA
Zaczynamy od poluzowania śrub tylnego koła i podłożenia klina pod przednie koło. Następnie wsiadamy do samochodu, spuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy na tylną kanapę. Odkręcamy dwie śruby za pomocą śrubokręta gwiazdkowego po obu stronach obudowy hamulca ręcznego. Podnosimy obudowę i widzimy śrubę regulacji naciągu linki. Odkręcamy ją do końca. Efektem tego jest całkowite poluzowanie linki.
Zobacz również: Usterki w układzie hamulcowym – jak ich szukać?
Możemy teraz podnieść samochód na lewarku. Podkładamy pod niego drewniany klocek i delikatnie opuszczamy na niego nasz samochód. Zdejmujemy koło i mamy dostęp do bębna hamulcowego. Wyjmujemy dekielek po środku bębna i odkręcamy śrubę. Bęben zdejmujemy bardzo delikatnie, istnieje możliwość, że wypadnie nam łożysko. Po zdjęciu podkręcamy trochę śrubę rozpieraka. Zakładamy koło i sprawdzamy efekt. Robimy tak do momentu, aż bęben zacznie delikatnie ocierać.
Zobacz również: Co robić, gdy wydłuża się droga hamowania?
Wówczas skręcamy rozpierak i zakładamy bęben z łożyskiem. Należy pamiętać o przesmarowaniu łożyska. Dokręcamy śrubę, zakładamy zawleczkę i nakładamy smar w miejscu, gdzie będzie dekielek. Zakładamy dekiel, przykręcamy koło, opuszczamy samochód i w drugim kole robimy identycznie. Wsiadamy do samochodu i przykręcamy śrubę pod dźwignię ręcznego. Kręcimy kołem i ponownie dokręcamy. Robimy tak aż wyczujemy lekki opór. Jeśli tak się stanie, lekko ją luzujemy i montujemy plastikową osłonę. Odpalamy samochód i ruszamy do przodu i tyłu, żeby wszystko się ułożyło.
REKLAMA
REKLAMA