Daewoo Lanos: wymiana sondy lambda
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zakupu nowej sondy lambda. Jeśli chodzi o producenta, nie narzucamy konkretnego. Warto jednak wybrać coś droższego, unikniemy wtedy ponownej wymiany tego elementu. Jeżeli dokonaliśmy wyboru i zakupiliśmy odpowiednią sondę, możemy przystąpić do wymiany. Pierwszym krokiem jest otwarcie przedniej maski i odkręcenie trzech śrub od osłony kolektora. Przed odkręceniem najlepiej polać śrubki WD-40. Oczywiście, nie odkręcamy osłony przy gorącym silniku, grozi to poparzeniem.
REKLAMA
Zobacz też: Daewoo Nexia: wymiana sondy lambda. Poradnik
Możemy teraz przystąpić do wykręcenia starej sondy lambda. W tym celu będzie nam potrzebny klucz oczkowy 22. Zanim odkręcimy sondę, musimy wypiąć wtyczkę z gniazda. Polecamy również psiknięcie samej sondy, będzie nam o wiele łatwiej ją odkręcić. Jeżeli mamy sondę bez wtyczki, musimy odciąć starą i przełożyć do nowej sondy. Jeżeli mamy wtyczkę, wtedy nie musimy nic przerabiać.
Zobacz też: Daewoo: wymiana łożysk w bębnach. Poradnik.
Montujemy sondę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Musimy teraz zresetować ECM. W tym celu, trzeba wyjąć bezpiecznik F5 10A. Skrzynka bezpieczników znajduje się przy z przodu, przy lewej nodze kierowcy. Inna metoda, to odłączenie klemy akumulatora. Teraz przechodzimy do programowania obrotów biegu jałowego. Włączamy zapłon na 5 sekund, następnie wyłączamy zapłon na 5 sekund. Uruchamiamy silnik i nagrzewamy go do 85 stopni i włączamy klimatyzację (jeśli występuje). Wyłączamy klimatyzację, gasimy silnik i wyłączamy zapłon. W ten sposób mamy zaprogramowane obroty biegu jałowego.
REKLAMA
REKLAMA