REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Test Nissan Navara: drwal w garniturze


Są samochody ciężarowe i samochody osobowe. Teoretycznie te dwie kategorie nie spotykają się w jednym nadwoziu. Jednym z wyjątków od reguły okazał się prawdziwy hit sprzedaży - Nissan Navara.

Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna


Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.

Kia Sorento: jaką wybrać? Poradnik kupującego


Kia Sorento II generacji to duży SUV z napędem na 4 koła. Większość użytkowników tego typu aut nigdy nie zjeżdża nimi z utwardzonych dróg a o ich wyborze decyduje poziom komfortu i właściwości jezdne na ulicach miast.

Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Pierwsza generacja Kii Sorento pojawiła się w 2002 roku (w Polsce w 2004 roku). Po pięciu latach Kia Sorento przeszła dużą modernizację. Unowocześniono wygląd, poprawiono właściwości jezdne i zwiększono poziom bezpieczeństwa.

REKLAMA

Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Testowana wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Volvo S40 w mocnej wersji D4 (177 KM) to zgrabny i szybki samochód klasy kompaktowej, który oferuje komfort jazdy co najmniej auta segmentu D.

Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Toyota Land Cruiser to przedstawiciel zagrożonego wyginięciem gatunku tzw. „prawdziwych terenówek”. Zaparkowany w centrum handlowym Land Cruiser budzi śmiech, a skrzydła rozwija dopiero na miękkim podłożu.

REKLAMA

Best of test - Styczeń 2011

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.

Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Minivan Toyoty to ciekawa propozycja dla osób wymagających od auta użyteczności i przestronnego wnętrza. Ma też swoje wady, najpoważniejszą z których jest cena.

Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie

SX4 jest trochę jak chomik. Kiedy siedzi w miejscu jest słodki, jednak kiedy ruszy z miejsca to trudno za nim nadążyć.

Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.

Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka


Giulietta ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Na rynku zastąpiła wysłużoną, sprzedawaną przez ponad 10 lat, 147-kę. Bardzo mnie ucieszył powrót do nazwy Giulietta – w końcu kobiece imię idealnie oddaje charakter aut tej marki - pięknych, intrygujących ale nieco kapryśnych i wymagających ciągłej troski.

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik


Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Test Fiat Bravo: Włosi w kontrnatarciu


Mawiają, że włoskie samochody kupuje się sercem, bo głową się nie da. Fiat Bravo jest jednak jednym z niewielu samochodów, który te dwa organy potrafi pogodzić.

Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca


Volvo S60 zadebiutowało na rynku w 2000 roku. Po pięciu latach przeprowadzono modernizację a w ubiegłym roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu. Do testów dostaliśmy auto z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 163 KM w wersji wyposażeniowej Momentum.

Lancia Delta: którą wybrać? Poradnik kupującego


Lancia Delta to kompakt segmentu Premium. W gamie znalazła się co prawda jedna odmiana nadwoziowa, ale przyglądając się gamie oferowanych silników oraz poziomów wyposażenia można się pogubić. Podpowiadamy, którą wersją auta warto się zainteresować.

Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Ford Galaxy to jeden z najpopularniejszych minivanów. W ofercie Galaxy znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych oraz trzy odmiany wyposażenia. Podpowiadamy wersję Forda Galaxy, na którą warto się zdecydować.

Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka


Trzecia generacja Renault Scenic nie rozczaruje fanów aut tego segmentu. Najnowszy Scenic jest bardzo funkcjonalny, lepiej wykończony niż poprzednik i nadal bardzo komfortowy.

Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel


Recenzowanie aut typu Mitsubishi ASX jest nie lada wyzwaniem. Z jednej strony niczym szczególnym nie zachwycają, z drugiej nie ma się do czego przyczepić. ASX to wygodne w codziennej eksploatacji auto, którym jazda nie rzuca na kolana, ale też nikogo nie rozczaruje.

Volkswagen Golf IV – legenda trwa


Volkswagen Golf IV generacji pojawił się na rynku w 1997 roku. Na tle konkurencji wyróżniał się jakością wykonania i komfortem podróżowania. Obecnie jest jednym z najczęściej poszukiwanych przez klientów używanym autem na polskim rynku.

Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście


Nissan Murano to wielki eksperyment porównywalny z przywiezieniem królików do Australii. Czy się rozmnoży i zaleje ulice, czy zostanie niszowym zwierzątkiem docenianym przez nielicznych? Poprzednia próba się nie udała, teraz Murano zaczyna od nowa, z nowym silnikiem.

Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny


Ford Galaxy to wymarzone auto rodzinne - bezpieczny, ładny, pakowny i ekonomiczny. Ale czy spore gabaryty zewnętrzne nie utrudniają codziennej eksploatacji auta w ruchu miejskim? Okazuje się, że nie.

Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie


Lancia Delta to nie jest zwykły kompakt z klasy Premium. Żeby cieszyć się z posiadania Delty trzeba nade wszystko cenić wysublimowany styl i niebanalność. Wtedy na resztę można przymknąć oko.

Dlaczego odpowiednie ciśnienie w oponach jest ważne?


Ciśnienie w oponach samochodowych ma wpływ na zużycie paliwa, żywotność opon oraz bezpieczeństwo jazdy.

Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego


Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. W niniejszym poradniku radzimy, jaką wersję Opla Insignii wybrać, gdy planujemy zakup nowego auta klasy średniej.

Test Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Na napisanie tekstu o dowolnym Volkswagenie Golfie od 36 lat jest jeden sprawdzony sposób. Należy podać dane techniczne i zakończyć konkluzją, że to dobra inwestycja. I bardzo mnie korci, aby tak właśnie sprawę zostawić.

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Test Opel Astra IV

To już czwarta generacja kompaktowego Opla Astry. Do redakcyjnego testu trafiła Astra IV 1,7 CDTi Sport w wersji 125-konnej. Czy nowej Astrze IV udało się jej zerwać z konserwatywnym wizerunkiem modelu?

Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy


Wiele wody w Wiśle musiało upłynąć (i dwie generacje modelu) zanim marudni kierowcy na dobre zaakceptowali w gamie modelowej Mercedesa stosunkowo niewielką klasę C.

Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Piękno, które do dziś potrafi zachwycić. Cudowne detale, świetne silniki. A co z legendarną awaryjnością?

Test Opel Corsa: lepsze jest wrogiem dobrego

Opel Corsa D próbuje nieco zerwać ze swym wizerunkiem nudnego miejskiego wozidła, jakim był model C. Czy skutecznie?

Mazda 6: urok dyskrecji

Wiele osób szukając auta eleganckiego, podkreślającego prestiż właściciela w codziennych kontaktach służbowych, a jednocześnie pełniącego rolę pojazdu rodzinnego ogranicza swój wybór do niemieckich producentów klasy Premium. Tymczasem Mazda ma w swojej ofercie model 6, który jest mniej nachalną alternatywą dla Audi A4, czy BMW serii 3.

Kia Sportage: nie dla nudziarzy


Kia Sportage drugiej generacji była autem udanym, jednak brakowało jej stylu. Nowy Sportage wygląda świetnie, czy jeździ równie dobrze?

Subaru Legacy

Subaru Legacy na pojawiło się w 1989 roku, rok później ruszyła sprzedaż. Jest następcą Subaru Leone. W Australii występuje pod nazwą Subaru Liberty.

Hyundai i20: młotek na kołach

Czasem strasznie trudno jest pozbyć się uprzedzeń. Laur konsumenta dla miejskiego Hyundaia? Wolne żarty. Jednak tempo, w jakim Koreańczycy uczą się robić samochody, jest naprawdę imponujące.

Hyundai i20 – drogi średniak

Każdy z nas miał okazję usłyszeć hasło, że rozmiar nie jest najważniejszy. W przypadku samochodów klasy B to nie do końca prawda – tu każdy centymetr może zdecydować o tym jak komfortowo podróżujemy.

Subaru Justy

Subaru Justy to auto subkompaktowe produkowane od 1984 roku, występuje też, w niektórych krajach, pod nazwą Subaru Trendy (a w Tajwanie sprzedawane jest pod nazwą Tutto).

Lancia Fulvia

Fulvia to włoski czterodrzwiowy sedan produkowany przez włoską Lancię w latach 1963 – 1976. Model zaprojektowany przez Antonio Fessię zastąpił Lancię Appię.

Lancia Ypsilon


Lancia Ypsilon produkowana jest od 1985 roku, jako trzydrzwiowy hatchback, jest następcą Autobianchi Y10, sprzedawanego poza Włochami jako Lancia Y10.

Ford Ka: mały dla młodych


Ford Ka to wóz niszowy. Jest mały, miejski, tani i stylowy. I w tym przypadku nie jest to oksymoron. Mógłby tylko trochę więcej „pomachać żelazem”.

Lancia Musa


Lancia Musa to luksusowa odmiana Fiata Idei, należąca do segmentu minivanów. Designerzy zadbali o podkreślenie cech charakterystycznych dla marki, główny nacisk położyli na wyeksponowanie charakteru rodzinnego, nie zapominając jednak o nawiązaniach do klasycznych cech stylu Lancii.

Chrysler Voyager

Przestronny? Mało powiedziane! Wygodny? Tak, wręcz komfortowy. Niedopracowany i awaryjny? Być może – sprawdźmy to.

Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Passata i Sharana

Nowy Volkswagen Passat oraz Sharan otrzymały w testach zderzeniowych EuroNCAP najwyższe noty. Samochody oceniane według zaostrzonych kryteriów otrzymały pięć gwiazdek za ochronę pasażerów i pieszych, ochronę dzieci oraz za wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.

Volvo S40/V40 czy Mitsubishi Carisma?

Co wybrać? Szwedzkie, w domyśle niezawodne, auto klasy średniej, czy samochód japoński, a więc równie bezawaryjny? W przypadku Volvo S40/V40 i Mitsubishi Carisma dostaniemy prawie to samo, na dodatek wyprodukowane w Holandii. Często z francuskim silnikiem.

Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Jeździłem w życiu kilkoma prawdziwymi Abarthami, więc reaktywacja skorpiona jako znaczka dolepionego do najszybszej wersji auta niezbyt przypadła mi do gustu. Ale ten się śmieje…

MINI Countryman

To pierwsze czterodrzwiowe MINI jakie zostało wprowadzone do sprzedaży. Nie sugerujcie się jednak nazwą! „Wieśniak” wbrew pozorom nie jest typowym Crossoverem, producent nalega, aby nazywać go mini-SUVem..

Ford Fiesta 1.6 TDCi: w stylu Eco


Czy auto z silnikiem Diesla może być Eco? Ford miejskim modelem Fiesta, stara się udowodnić, że tak.

Toyota RAV4

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

VW Garbus czy Citroen 2CV?

Dwa klasyki, które leżą w zasięgu możliwości finansowych każdego kierowcy. Czy pierwsza przygoda ze starymi autami musi oznaczać niewygodę i wyrzeczenia?

REKLAMA