REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta 1.6 TDCi: w stylu Eco

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Czy auto z silnikiem Diesla może być Eco? Ford miejskim modelem Fiesta, stara się udowodnić, że tak.

Producenci samochodów nie mają łatwego życia. Politycy zazwyczaj na wyrost zarzucają autom nadmierne zanieczyszczanie środowiska, co zazwyczaj kończy się wprowadzaniem kolejnych obostrzonych norm emisji spalin. Ile w tego typu walce o czystość naszej planety marketingu politycznego i wpływów lobbystów rozmaitych partii zielonych, a ile racjonalnych decyzji, z pewnością wiedzą doskonale prezesi koncernów samochodowych. Jednym z efektów zamieszania wokół samochodów i ekologii jest Ford Fiesta Econetic.

REKLAMA

REKLAMA

Przydomek Econetic i emblemat zielonego liścia na pokrywie bagażnika jednoznacznie wskazują na to, że ten samochód powstał z myślą o jak najmniejszym zanieczyszczaniu środowiska. 

W ograniczeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery ma pomóc m.in. zastosowanie energooszczędnych opon oraz odchudzenie całej konstrukcji. Mimo to ten egzemplarz Forda Fiesty z wyglądu nie różni się znacznie, od mniej proekologicznych odmian modelu. Linia nadwozia nadal prezentuje się zgrabnie i dynamicznie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

REKLAMA

Sportowy sznyt

Z nietuzinkową sylwetką miejskiego Forda ładnie współgra charakter wnętrza. Tablica przyrządów prezentuje się dość nowatorsko, ma wręcz sportowy charakter. Całość zmontowana jest z dokładnością i z materiałów dobrej jakości. Nie można też narzekać na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim Forda Fiesty. Niestety po dłuższej podróży daje znać o sobie wada fotela kierowcy – zbyt wąskie oparcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całkiem nieźle, biorąc pod uwagę gabaryty samochodu, wypada Fiesta pod względem przestrzeni ładunkowej. Bagażnik w zależności od ustawienia tylnej kanapy ma objętość od 281 do 965 l. Niestety jego funkcjonalność ogranicza stosunkowo wysoki próg załadunku. Do napędu prezentowanej odmiany Fiesty posłużył wysokoprężny silnik TDCi o pojemności 1.6 l i mocy 95 KM. Według danych producenta niewielki Ford w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekund. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z samochodem miejskim wynik ten można uznać za wystarczający. Tym bardziej, że jazda Fiestą Econetic jest tania. Auto w ruchu miejskim zużywało mniej niż 6 l/100 km.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Słowa uznania należą się niewielkiemu Fordowi za układ kierowniczy. Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Zawieszenie to dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sprężystością pozwalającą na szybszą jazdę po łukach. Nie można mieć również zastrzeżeń do pracy dźwigni manualnej przekładni – trafia bez tzw. „haczenia” w poszczególne przełożenia, a jej skoki nie są zbyt długie.

Ekologia kosztuje

Ford Fiesta z testowanym silnikiem 1.6 TDCI dostępny jest od 52 650 zł. To sporo, zwłaszcza że za 7650 zł taniej możemy nabyć Fiestę z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4 l i mocy 96 KM. Wybór w tym momencie staje się chyba zbyt oczywisty i nie trzeba być prorokiem, żeby przewidzieć że wielu fanów ekologii wśród nabywców Fiesty nie znajdziemy.

Emblemat Econetic i symbol liscia sugerują proekologiczny charakter Forda Fiesty 1.6 TDCi Econetic Fot. Moto.wieszjak.pl
Wielkość bagażnika Forda Fiesty jest przeciętna w klasie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Forda Fiesty miejsca jest wystarcająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Fiesty ma zbyt wąskie oparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobrej klasy radioodtwarzacz został ładnie wkomponowany w konsolę centralną. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Fiesty są czytelne. Pomiędzy nimi umieszczono wyświetlacz komputera. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ładna tablica przyrządów Forda Fiesty ma wręcz sportowy sznyt. Fot. Moto.wieszjak.pl
Widocznośc do tyłu podczas jazdy Fiestą jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części nadwozia Forda Fiesty uwagę przykuwają atrakcyjne lampy tylne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z przodu Fod Fiesta prezentuje się dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA