REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta 1.6 TDCi: w stylu Eco

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy auto z silnikiem Diesla może być Eco? Ford miejskim modelem Fiesta, stara się udowodnić, że tak.

Producenci samochodów nie mają łatwego życia. Politycy zazwyczaj na wyrost zarzucają autom nadmierne zanieczyszczanie środowiska, co zazwyczaj kończy się wprowadzaniem kolejnych obostrzonych norm emisji spalin. Ile w tego typu walce o czystość naszej planety marketingu politycznego i wpływów lobbystów rozmaitych partii zielonych, a ile racjonalnych decyzji, z pewnością wiedzą doskonale prezesi koncernów samochodowych. Jednym z efektów zamieszania wokół samochodów i ekologii jest Ford Fiesta Econetic.

REKLAMA

Przydomek Econetic i emblemat zielonego liścia na pokrywie bagażnika jednoznacznie wskazują na to, że ten samochód powstał z myślą o jak najmniejszym zanieczyszczaniu środowiska. 

W ograniczeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery ma pomóc m.in. zastosowanie energooszczędnych opon oraz odchudzenie całej konstrukcji. Mimo to ten egzemplarz Forda Fiesty z wyglądu nie różni się znacznie, od mniej proekologicznych odmian modelu. Linia nadwozia nadal prezentuje się zgrabnie i dynamicznie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

Sportowy sznyt

REKLAMA

Z nietuzinkową sylwetką miejskiego Forda ładnie współgra charakter wnętrza. Tablica przyrządów prezentuje się dość nowatorsko, ma wręcz sportowy charakter. Całość zmontowana jest z dokładnością i z materiałów dobrej jakości. Nie można też narzekać na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim Forda Fiesty. Niestety po dłuższej podróży daje znać o sobie wada fotela kierowcy – zbyt wąskie oparcie.

Całkiem nieźle, biorąc pod uwagę gabaryty samochodu, wypada Fiesta pod względem przestrzeni ładunkowej. Bagażnik w zależności od ustawienia tylnej kanapy ma objętość od 281 do 965 l. Niestety jego funkcjonalność ogranicza stosunkowo wysoki próg załadunku. Do napędu prezentowanej odmiany Fiesty posłużył wysokoprężny silnik TDCi o pojemności 1.6 l i mocy 95 KM. Według danych producenta niewielki Ford w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekund. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z samochodem miejskim wynik ten można uznać za wystarczający. Tym bardziej, że jazda Fiestą Econetic jest tania. Auto w ruchu miejskim zużywało mniej niż 6 l/100 km.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Słowa uznania należą się niewielkiemu Fordowi za układ kierowniczy. Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Zawieszenie to dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sprężystością pozwalającą na szybszą jazdę po łukach. Nie można mieć również zastrzeżeń do pracy dźwigni manualnej przekładni – trafia bez tzw. „haczenia” w poszczególne przełożenia, a jej skoki nie są zbyt długie.

Ekologia kosztuje

Ford Fiesta z testowanym silnikiem 1.6 TDCI dostępny jest od 52 650 zł. To sporo, zwłaszcza że za 7650 zł taniej możemy nabyć Fiestę z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4 l i mocy 96 KM. Wybór w tym momencie staje się chyba zbyt oczywisty i nie trzeba być prorokiem, żeby przewidzieć że wielu fanów ekologii wśród nabywców Fiesty nie znajdziemy.

Emblemat Econetic i symbol liscia sugerują proekologiczny charakter Forda Fiesty 1.6 TDCi Econetic Fot. Moto.wieszjak.pl
Wielkość bagażnika Forda Fiesty jest przeciętna w klasie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Forda Fiesty miejsca jest wystarcająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Fiesty ma zbyt wąskie oparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobrej klasy radioodtwarzacz został ładnie wkomponowany w konsolę centralną. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Fiesty są czytelne. Pomiędzy nimi umieszczono wyświetlacz komputera. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ładna tablica przyrządów Forda Fiesty ma wręcz sportowy sznyt. Fot. Moto.wieszjak.pl
Widocznośc do tyłu podczas jazdy Fiestą jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części nadwozia Forda Fiesty uwagę przykuwają atrakcyjne lampy tylne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z przodu Fod Fiesta prezentuje się dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA