Lancia Delta: którą wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA
REKLAMA
Lancia Delta to kompakt segmentu Premium. W gamie znalazła się co prawda jedna odmiana nadwoziowa, ale przyglądając się gamie oferowanych silników oraz poziomów wyposażenia można się pogubić. Podpowiadamy, którą wersją auta warto się zainteresować.
Wersje wyposażeniowe Lancii Delty – co wybrać?
W cenniku Lanci Delty wyróżnione są cztery wersje wyposażeniowe – Argento, Oro, Platino oraz najbogatsza Executive.
REKLAMA
Argento czy Oro: wersja bazowa, w której dopłacić trzeba nawet za aluminiowe obręcze kół (od 2000 zł), czy wielofunkcyjny wyświetlacz (500 zł). W standardzie znalazła się m.in. manualna klimatyzacja. Różnica w dostępnym dla Argento wyposażeniu opcjonalnym pomiędzy opisywaną wersją, a nieco bogatszą Oro (dla której to wyposażenie jest standardowe) to jakieś 9400 zł. Przy zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 KM (tylko w tym przypadku możemy wybrać spośród tych dwóch odmian wyposażeniowych) różnica w cenie sięga 10 000 zł. Z tym, że warto zaznaczyć, że w przypadku bogatszej odmiany Oro w standardzie dostępna jest m.in. tapicerka ze skóry i alcantary, czego nie można zamówić do bazowej odmiany Argento. Co więcej decydując się na odmianę Oro, mamy do dyspozycji większą listę dodatków.
Zobacz również: Opinie kierowców o Lancia Delta
Oro czy Platino: Różnica w zakupie wersji z tym samym silnikiem, ale w opisywanych odmianach wyposażeniowych wynosi 10000 zł. Przy czym różnica w wyposażeniu to ok. 6500 zł na korzyść droższej odmiany. Nie ma różnicy w przypadku dostępnej listy wyposażenia dodatkowego – w obu poziomach wyposażenia można zamówić takie same dodatki. Lepiej więc zdecydować się na tańszą odmianę Oro i doposażyć auto według gustu.
Platino czy Executive: Różnica w cenie to ok. 8000 zł. Executive to najbogatsza odmiana. Jednak w wyposażeniu standardowym Executive nie ma nic, czego nie można dokupić wybierając wersję Platino.
Nasz wybór: Oro
Wersje silnikowe Lancii Delty – co wybrać
W gamie jednostek napędowych Delty znajdziemy trzy silniki benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Spoglądając w cennik od razu widać, że wybór silnika benzynowego pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Podstawowa jednostka benzynowa o mocy 120 KM jest tańsza od podstawowego w gamie diesla również rozwijającego moc 120 KM o 8 000 zł. To bardzo dużo pieniędzy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę droższą obsługę silnika wysokoprężnego i tylko o 2,5 l/100 km niższe zużycie paliwa (ON) według danych producenta w ruchu miejskim. Łatwo policzyć, że wybór diesla się po prostu nie opłaca.
Zobacz również: Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik
Dlatego naszą uwagę zwrócił turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy maksymalnej 150 KM. Wykazuje według danych producenta umiarkowany apetyt na paliwo w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami i rozsądną ceną zakupu – od 84 990 zł.
Nasz wybór: 1.4 TB 150 KM Oro.
Zobacz również: Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie
REKLAMA
REKLAMA