REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Lancia Delta: którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Lancia Delta 1.8 Di Turbo Executive. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Delta 1.8 Di Turbo Executive. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Lancia Delta to kompakt segmentu Premium. W gamie znalazła się co prawda jedna odmiana nadwoziowa, ale przyglądając się gamie oferowanych silników oraz poziomów wyposażenia można się pogubić. Podpowiadamy, którą wersją auta warto się zainteresować.

Wersje wyposażeniowe Lancii Delty – co wybrać?

W cenniku Lanci Delty wyróżnione są cztery wersje wyposażeniowe – Argento, Oro, Platino oraz najbogatsza Executive.

REKLAMA

REKLAMA

Argento czy Oro: wersja bazowa, w której dopłacić trzeba nawet za aluminiowe obręcze kół (od 2000 zł), czy wielofunkcyjny wyświetlacz (500 zł). W standardzie znalazła się m.in. manualna klimatyzacja. Różnica w dostępnym dla Argento wyposażeniu opcjonalnym pomiędzy opisywaną wersją, a nieco bogatszą Oro (dla której to wyposażenie jest standardowe) to jakieś 9400 zł. Przy zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 KM (tylko w tym przypadku możemy wybrać spośród tych dwóch odmian wyposażeniowych) różnica w cenie sięga 10 000 zł. Z tym, że warto zaznaczyć, że w przypadku bogatszej odmiany Oro w standardzie dostępna jest m.in. tapicerka ze skóry i alcantary, czego nie można zamówić do bazowej odmiany Argento. Co więcej decydując się na odmianę Oro, mamy do dyspozycji większą listę dodatków.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancia Delta

Oro czy Platino: Różnica w zakupie wersji z tym samym silnikiem, ale w opisywanych odmianach wyposażeniowych wynosi 10000 zł. Przy czym różnica w wyposażeniu to ok. 6500 zł na korzyść droższej odmiany. Nie ma różnicy w przypadku dostępnej listy wyposażenia dodatkowego – w obu poziomach wyposażenia można zamówić takie same dodatki. Lepiej więc zdecydować się na tańszą odmianę Oro i doposażyć auto według gustu.
Platino czy Executive: Różnica w cenie to ok. 8000 zł. Executive to najbogatsza odmiana. Jednak w wyposażeniu standardowym Executive nie ma nic, czego nie można dokupić wybierając wersję Platino. 

REKLAMA

Nasz wybór: Oro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje silnikowe Lancii Delty – co wybrać

W gamie jednostek napędowych Delty znajdziemy trzy silniki benzynowe oraz trzy wysokoprężne.

Spoglądając w cennik od razu widać, że wybór silnika benzynowego pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Podstawowa jednostka benzynowa o mocy 120 KM jest tańsza od podstawowego w gamie diesla również rozwijającego moc 120 KM o 8 000 zł. To bardzo dużo pieniędzy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę droższą obsługę silnika wysokoprężnego i tylko o 2,5 l/100 km niższe zużycie paliwa (ON) według danych producenta w ruchu miejskim. Łatwo policzyć, że wybór diesla się po prostu nie opłaca.

Zobacz również: Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik

Dlatego naszą uwagę zwrócił turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy maksymalnej 150 KM. Wykazuje według danych producenta umiarkowany apetyt na paliwo w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami i rozsądną ceną zakupu – od 84 990 zł.

Nasz wybór: 1.4 TB 150 KM Oro.

Zobacz również: Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA