Lancia Delta: którą wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Wersje wyposażeniowe Lancii Delty – co wybrać?
W cenniku Lanci Delty wyróżnione są cztery wersje wyposażeniowe – Argento, Oro, Platino oraz najbogatsza Executive.
REKLAMA
Argento czy Oro: wersja bazowa, w której dopłacić trzeba nawet za aluminiowe obręcze kół (od 2000 zł), czy wielofunkcyjny wyświetlacz (500 zł). W standardzie znalazła się m.in. manualna klimatyzacja. Różnica w dostępnym dla Argento wyposażeniu opcjonalnym pomiędzy opisywaną wersją, a nieco bogatszą Oro (dla której to wyposażenie jest standardowe) to jakieś 9400 zł. Przy zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 KM (tylko w tym przypadku możemy wybrać spośród tych dwóch odmian wyposażeniowych) różnica w cenie sięga 10 000 zł. Z tym, że warto zaznaczyć, że w przypadku bogatszej odmiany Oro w standardzie dostępna jest m.in. tapicerka ze skóry i alcantary, czego nie można zamówić do bazowej odmiany Argento. Co więcej decydując się na odmianę Oro, mamy do dyspozycji większą listę dodatków.
Zobacz również: Opinie kierowców o Lancia Delta
Oro czy Platino: Różnica w zakupie wersji z tym samym silnikiem, ale w opisywanych odmianach wyposażeniowych wynosi 10000 zł. Przy czym różnica w wyposażeniu to ok. 6500 zł na korzyść droższej odmiany. Nie ma różnicy w przypadku dostępnej listy wyposażenia dodatkowego – w obu poziomach wyposażenia można zamówić takie same dodatki. Lepiej więc zdecydować się na tańszą odmianę Oro i doposażyć auto według gustu.
Platino czy Executive: Różnica w cenie to ok. 8000 zł. Executive to najbogatsza odmiana. Jednak w wyposażeniu standardowym Executive nie ma nic, czego nie można dokupić wybierając wersję Platino.
Nasz wybór: Oro
Wersje silnikowe Lancii Delty – co wybrać
W gamie jednostek napędowych Delty znajdziemy trzy silniki benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Spoglądając w cennik od razu widać, że wybór silnika benzynowego pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Podstawowa jednostka benzynowa o mocy 120 KM jest tańsza od podstawowego w gamie diesla również rozwijającego moc 120 KM o 8 000 zł. To bardzo dużo pieniędzy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę droższą obsługę silnika wysokoprężnego i tylko o 2,5 l/100 km niższe zużycie paliwa (ON) według danych producenta w ruchu miejskim. Łatwo policzyć, że wybór diesla się po prostu nie opłaca.
Zobacz również: Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik
Dlatego naszą uwagę zwrócił turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy maksymalnej 150 KM. Wykazuje według danych producenta umiarkowany apetyt na paliwo w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami i rozsądną ceną zakupu – od 84 990 zł.
Nasz wybór: 1.4 TB 150 KM Oro.
Zobacz również: Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie
REKLAMA
REKLAMA