REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA


Kia Sportage drugiej generacji była autem udanym, jednak brakowało jej stylu. Nowy Sportage wygląda świetnie, czy jeździ równie dobrze?

Przeglądając ofertę modelową Kii nie sposób nie dostrzec jak wiele firma osiągnęła w dziedzinie poprawy jakości wytwarzanych samochodów. Zdaje się, że rewolucja zaczęła się od modelu Cee’d, pierwszym objętym siedmioletnią gwarancją, oferującego dobrą jakość za przystępną cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Wcześniej poprawę jakości firma zasygnalizowała modelem Sportage drugiej generacji, który wyprzedzał pierwszego Sportage o lata świetlne. To wtedy w branży motoryzacyjnej zaczęto szeptać, że za kilka lat samochody koreańskie mogą zrobić poważne zamieszanie na rynku dorównując jakością autom produkowanym przez europejskich producentów.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Sportage

Dobry PR

W tej chwili Kia produkuje samochody coraz odważniejsze stylizacyjnie i przyzwoicie wykończone, a sama marka wśród młodzieży i innych kierowców postrzegana jest pozytywnie. W opinii społecznej Kią nie jeżdżą już ludzie pozbawieni wyrazu, a logo producenta nie kojarzy się już z koreańską tandetą. Co więcej młodzi kierowcy coraz częściej „marzą” o posiadaniu Pro_Cee’da, a to oznacza, że Kia przestała być postrzegana jako marka obciachowa, a zaczęła być trendy. To dobre postrzeganie marki to na pewno w dużej mierze osiągnięcie PR-owców zatrudnionych w Kia Motors, jednak dobry PR można utrzymać przez dłuższy czas w przypadku, gdy dotyczy on dobrych produktów. Jednym słowem Kia osiągnęła coś, czego nie są w stanie osiągnąć PR-owcy Skody.

REKLAMA

Zobacz również: Nowa Kia Picanto

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimo tego, że mają w ofercie dobre produkty, nie mogą odkleić od loga czeskiej marki synonimu kiepskiego image’u. To dlatego coraz więcej szesnastolatków marzy o tym, by po zrobieniu prawa jazdy jeździć Pro_Cee’dem i nadal nie patrzy w stronę Fabii, nawet pomazanej na jaskrawozielony kolor z doczepionym emblematem RS. A te rozważania prowadzą nas prosto do zapoznania się z nowym wcieleniem Kii Sportage.

Dalej: stylizacja i wnętrze


Niezwykła stylizacja

Samochód robi piorunujące wrażenie. Widoczny na fotografiach egzemplarz, który wypożyczyliśmy do testu redakcyjnego został pomalowany na kolor Electric Orange (dopłata 2000 zł) i został wyposażony w osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich, które kosztują dodatkowe 1500 zł. Obiektywnie rzecz ujmując trudno sobie wyobrazić ładniejsze zestawienie koloru oraz wzoru obręczy z atrakcyjną linią nowego koreańskiego SUVa. Całość komponuje się po prostu świetnie, doskonale współgrając z bardzo dynamiczną i nowoczesną linią nadwozia.

Zobacz również: Kia Sportage i Optima wyróżnione za design

Przepastne wnętrze

Pozytywne wrażenie nie opuszcza kierowcy po zajęciu miejsca w środku. Testowany egzemplarz wyposażony był w pakiet „Orange premium” (500 zł) obejmujący elementy wnętrza i tapicerkę w kolorze czarnym z pomarańczowymi wstawkami oraz jeden z najfajniejszych wynalazków w dziedzinie stylizacji wnętrza – czarną podsufitkę. 

Boczki drzwi sięgają dość wysoko, a przednie słupki są szerokie. Z jednej strony (w połączeniu z dużymi lusterkami bocznymi) ogranicza to widoczność podczas skrętów, ale z drugiej tworzy bardzo przyjemny klimat dla kierowcy, który czuje się jakby siedział w kabinie czegoś na kształt łazika księżycowego, a nie zwyczajnego SUV-a.

Zobacz również: Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Kii Sportage i Vengi

Zaskakuje też obszerność wnętrza Kii. Zwłaszcza z tyłu. Co więcej tylne drzwi są bardzo duże, co znacznie ułatwia życie osobom montującym co jakiś czas foteliki dla dzieci. Teoretycznie nie można też narzekać na przestrzeń bagażową. Według danych producenta ma objętość 564 litry, jednak subiektywnie wydaje się mniejsza. Wskaźniki Sportage są czytelne i ładne, podobnie jak środkowa konsola. Jakość spasowania nie budzi zastrzeżeń, ale plastiki są przeciętne jak na tę klasę wozu.

Dalej: osiągi i oferta


Przeciętne osiągi

Testowaną przez nas wersję Kii napędzał wysokoprężny silnik o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM. To teoretycznie niezbyt duża moc dla auta wyposażonego w napęd 4x4 (dopłata 8000 zł) i ważącego 1600 kg. Teorię potwierdzają dane producenta, według których Sportage przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s. Jednak za sprawą dużej elastyczności jednostki napędowej subiektywne odczucia w stosunku do jazdy Sportage są jak najbardziej pozytywne. Auto ochoczo przyspiesza już od dolnych zakresów prędkości obrotowych silnika, nie ma problemów z wyprzedzaniem podczas wyższych prędkości. To prawda – nie wprawia kierowcy w zachwyt nad dynamiką, ale również - co zadziwiające - nie denerwuje ospałością.

Zobacz również: Ford Ka: mały dla młodych

Nieźle koreański SUV wypada pod względem zużycia paliwa. Podczas przeciętnie dynamicznej jazdy w ruchu miejskim Kia spala ok. 8,5 l/100 km to o jakieś 2 l/100 km więcej niż podaje producent. W trasie spalanie może spaść o około 2 litry na 100 km.

Układ kierowniczy Sportage jest przeciętnie poprawny, a zawieszenie sprężyste. W testowanym egzemplarzu komfort jazdy po nierównościach skutecznie pogarszały duże ale bardzo atrakcyjne koła i opony o niskim profilu. Nie można mieć zastrzeżeń co do zachowania Kii podczas jazdy po łukach. Auto ma lekkie tendencje do przechyłów, ale w klasie SUV jest to naturalne, poza tym prowadzi się pewnie.

Atrakcyjna oferta

Testowany przez nas egzemplarz Kii Sportage został wyposażony w wiele urządzeń z listy płatnych dodatków. To wszystko sprawiło, że jego koszt znacznie przekraczał bazową cenę Sportage z testowanym silnikiem (83400 zł, z napędem 4x4 - 91400 zł).

Zobacz również: Kia Venga – wygląd to nie wszystko

Nowy Suv Kii wygląda bardzo dobrze, nieźle jeździ i ma wszelkie atuty uniwersalnego auta dla rodziny. Wątpliwości przy zakupie nasuwają się na etapie wyboru jednostki napędowej. Za 20 tysięcy złotych taniej można kupić podstawową wersję z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra o takiej samej mocy, jak testowany egzemplarz z silnikiem Diesla. Co prawda do bazowej odmiany Sportage nie można dokupić napędu 4x4, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h minimalnie wolniej ale jeżeli nową Kią masz zamiar jeździć głównie po utwardzonych drogach lepiej wybierz egzemplarz z napędem na jedną oś.

Tylne lampy Kii Sportage zachodzą aż na boki auta, fot. moto.wieszjak.pl
Modne i praktyczne rozwiązanie - kierunkowskazy w lusterkach bocznych Sportage, fot. moto.wieszjak.pl
Lampy Led do jazdy dziennej dostępne są także w Kii Sportage, fot. moto.wieszjak.pl
Przestrzeń bagażowa ma objętość ponad 500 l, fot. KIA
Na tylnej kanapie Sportage króluje przestrzeń, fot. moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Sportage zapewnia wygodę nawet na długich trasach, fot. moto.wieszjak.pl
Wyświetlacz audio i systemu nawigacji jest także ekranem opcjonalnej kamery, fot. moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Kii Sportage są czytelne i ładnie podświetlone, fot. moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Sportage jest ładna i czytelna, fot. Kia
Masywny tył Kii Sportage może się podobać, fot. Kia
Duże tylne drzwi Kii Sportage ułatwiają dostęp do środka, fot. Kia
Kia Sportage, fot. moto.wieszjak.pl
Kia Sportage, fot. moto.wieszjak.pl
Jazda Sportage to przyjemność, fot. moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA