REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

Paweł Dobosz
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Wersje nadwoziowe:

Z braku alternatywy - wybór może być tylko jeden: hatchback z pięcioma drzwiami.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1,4 TB 16V 120 KM – podstawowy silnik. W odróżnieniu od większości kompaktów ten bazowy silnik daje już sporo radości. Niezły wybór dla osób z mniej zasobnym portfelem – wersję z tym silnikiem można mieć już za 70 000 zł.

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – doskonały wybór. Silnik pięknie brzmi i równie dobrze działa. Przyspieszenie do „setki” zajmuje mniej niż 8 sekund. Do tego umiarkowany apetyt na paliwo (mniejszy niż w przypadku 120-konnej wersji). I to wszystko za atrakcyjną cenę – od 76 000 zł.

REKLAMA

1,75 TBI 16V 235 KM – wersja dla „sportowców”. Fantastycznie jeździ ale poprawa osiągów nie uzasadnia różnicy w cenie w porównaniu do wersji 170 KM. Dodatkowo zniechęca bardzo wysokie zużycie paliwa. Cena od 106 000 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo Gulietta

Diesle:

1,6 JTD Multijet 2 105 KM – najsłabszy diesel. Moim zdaniem nieporozumienie. Samochód jest zbyt drogi by traktować go jako ofertę „budżetową” oraz zdecydowanie zbyt słaby by traktować go jak prawdziwą Alfę. Cena od 80 000 zł.

2,0 JTD Multijet 2 170 KM – jeżeli zależy Ci na dieslu – kup ten model Giulietty. Osiągi są satysfakcjonujące a poziom spalania bardzo atrakcyjny. Jednak w moim przekonaniu ten wybór jest zdecydowanie mniej opłacalny niż 170-konna jednostka benzynowa (zarówno pod kątem kosztów jak i przyjemności z jazdy). Cena od 88 000 zł

Co wybrać?

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – bezapelacyjny numer „1” jeśli chodzi o wybór silnika. Optymalne połączenie osiągów i kosztów.

Wyposażenie

Progression – podstawowa, najtańsza wersja wyposażenia. Jest to opcja, która powinna usatysfakcjonować większość kierowców. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) system Q2, Start& stop, Hill holder, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, odtwarzacz CD. Brakuje felg aluminiowych (polecam piękny wzór Sport za 3 000 zł) a klimatyzacja jest tylko manualna (za automatyczną dopłacimy 2 000 zł)

Distintctive – droższy od Progression o 7 tysięcy i nie warty tych pieniędzy. W porównaniu do podstawowej wersji wyposażenia zyskujemy tylko: felgi aluminiowe (które i tak zastąpiłbym wspomnianymi wcześniej felgami typu Sport), automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane tylne szyby, sterowanie radiem w kierownicy podłokietnik, światła przeciwmgielne oraz kilka detali stylistycznych.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Quadrifoglio Verde – wariant dostępny tylko z najmocniejszym silnikiem. Bardzo bogate wyposażenie obejmujące między innymi skórzaną tapicerkę, sportowe zawieszenie i hamulce oraz tempomat

Co wybrać?

Zdecydowanie polecam standard podstawowy (Progression) z dokupionymi felgami aluminiowymi typu sport (za 3 000 zł) i klimatyzacją automatyczną (za 2 000 zł). Osobiście dorzuciłbym jeszcze sportowe zawieszenie za 1 000 zł.

Optymalny wybór

Polecamy: Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir 16V 170 KM (hatchback 5 dr) w wersji Progression z opcjonalnymi alufelgami, klimatyzacją automatyczną i sportowym zawieszeniem. Cena wyjściowa dla takiego auta to 82 000 zł. Biorąc pod uwagę, że w Alfa Romeo łatwo uzyskać rabat można bez problemu zdobyć taki model za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna włoszka

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA