REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

Paweł Dobosz
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Wersje nadwoziowe:

Z braku alternatywy - wybór może być tylko jeden: hatchback z pięcioma drzwiami.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1,4 TB 16V 120 KM – podstawowy silnik. W odróżnieniu od większości kompaktów ten bazowy silnik daje już sporo radości. Niezły wybór dla osób z mniej zasobnym portfelem – wersję z tym silnikiem można mieć już za 70 000 zł.

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – doskonały wybór. Silnik pięknie brzmi i równie dobrze działa. Przyspieszenie do „setki” zajmuje mniej niż 8 sekund. Do tego umiarkowany apetyt na paliwo (mniejszy niż w przypadku 120-konnej wersji). I to wszystko za atrakcyjną cenę – od 76 000 zł.

REKLAMA

1,75 TBI 16V 235 KM – wersja dla „sportowców”. Fantastycznie jeździ ale poprawa osiągów nie uzasadnia różnicy w cenie w porównaniu do wersji 170 KM. Dodatkowo zniechęca bardzo wysokie zużycie paliwa. Cena od 106 000 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo Gulietta

Diesle:

1,6 JTD Multijet 2 105 KM – najsłabszy diesel. Moim zdaniem nieporozumienie. Samochód jest zbyt drogi by traktować go jako ofertę „budżetową” oraz zdecydowanie zbyt słaby by traktować go jak prawdziwą Alfę. Cena od 80 000 zł.

2,0 JTD Multijet 2 170 KM – jeżeli zależy Ci na dieslu – kup ten model Giulietty. Osiągi są satysfakcjonujące a poziom spalania bardzo atrakcyjny. Jednak w moim przekonaniu ten wybór jest zdecydowanie mniej opłacalny niż 170-konna jednostka benzynowa (zarówno pod kątem kosztów jak i przyjemności z jazdy). Cena od 88 000 zł

Co wybrać?

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – bezapelacyjny numer „1” jeśli chodzi o wybór silnika. Optymalne połączenie osiągów i kosztów.

Wyposażenie

Progression – podstawowa, najtańsza wersja wyposażenia. Jest to opcja, która powinna usatysfakcjonować większość kierowców. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) system Q2, Start& stop, Hill holder, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, odtwarzacz CD. Brakuje felg aluminiowych (polecam piękny wzór Sport za 3 000 zł) a klimatyzacja jest tylko manualna (za automatyczną dopłacimy 2 000 zł)

Distintctive – droższy od Progression o 7 tysięcy i nie warty tych pieniędzy. W porównaniu do podstawowej wersji wyposażenia zyskujemy tylko: felgi aluminiowe (które i tak zastąpiłbym wspomnianymi wcześniej felgami typu Sport), automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane tylne szyby, sterowanie radiem w kierownicy podłokietnik, światła przeciwmgielne oraz kilka detali stylistycznych.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Quadrifoglio Verde – wariant dostępny tylko z najmocniejszym silnikiem. Bardzo bogate wyposażenie obejmujące między innymi skórzaną tapicerkę, sportowe zawieszenie i hamulce oraz tempomat

Co wybrać?

Zdecydowanie polecam standard podstawowy (Progression) z dokupionymi felgami aluminiowymi typu sport (za 3 000 zł) i klimatyzacją automatyczną (za 2 000 zł). Osobiście dorzuciłbym jeszcze sportowe zawieszenie za 1 000 zł.

Optymalny wybór

Polecamy: Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir 16V 170 KM (hatchback 5 dr) w wersji Progression z opcjonalnymi alufelgami, klimatyzacją automatyczną i sportowym zawieszeniem. Cena wyjściowa dla takiego auta to 82 000 zł. Biorąc pod uwagę, że w Alfa Romeo łatwo uzyskać rabat można bez problemu zdobyć taki model za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna włoszka

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA