REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

Paweł Dobosz
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Decydując się na zakup auta takiego jak Alfa Romeo Giulietta warto zastanowić się nad optymalnym wyborem wersji. Spróbujemy pomóc potencjalnym nabywcom tego auta. Jakie wybrac nadwozie, silnik, wersję wyposażenia, opcje – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

Wersje nadwoziowe:

Z braku alternatywy - wybór może być tylko jeden: hatchback z pięcioma drzwiami.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1,4 TB 16V 120 KM – podstawowy silnik. W odróżnieniu od większości kompaktów ten bazowy silnik daje już sporo radości. Niezły wybór dla osób z mniej zasobnym portfelem – wersję z tym silnikiem można mieć już za 70 000 zł.

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – doskonały wybór. Silnik pięknie brzmi i równie dobrze działa. Przyspieszenie do „setki” zajmuje mniej niż 8 sekund. Do tego umiarkowany apetyt na paliwo (mniejszy niż w przypadku 120-konnej wersji). I to wszystko za atrakcyjną cenę – od 76 000 zł.

REKLAMA

1,75 TBI 16V 235 KM – wersja dla „sportowców”. Fantastycznie jeździ ale poprawa osiągów nie uzasadnia różnicy w cenie w porównaniu do wersji 170 KM. Dodatkowo zniechęca bardzo wysokie zużycie paliwa. Cena od 106 000 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo Gulietta

Diesle:

1,6 JTD Multijet 2 105 KM – najsłabszy diesel. Moim zdaniem nieporozumienie. Samochód jest zbyt drogi by traktować go jako ofertę „budżetową” oraz zdecydowanie zbyt słaby by traktować go jak prawdziwą Alfę. Cena od 80 000 zł.

2,0 JTD Multijet 2 170 KM – jeżeli zależy Ci na dieslu – kup ten model Giulietty. Osiągi są satysfakcjonujące a poziom spalania bardzo atrakcyjny. Jednak w moim przekonaniu ten wybór jest zdecydowanie mniej opłacalny niż 170-konna jednostka benzynowa (zarówno pod kątem kosztów jak i przyjemności z jazdy). Cena od 88 000 zł

Co wybrać?

1,4 TB MultiAir 16V 170 KM – bezapelacyjny numer „1” jeśli chodzi o wybór silnika. Optymalne połączenie osiągów i kosztów.

Wyposażenie

Progression – podstawowa, najtańsza wersja wyposażenia. Jest to opcja, która powinna usatysfakcjonować większość kierowców. 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) system Q2, Start& stop, Hill holder, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, odtwarzacz CD. Brakuje felg aluminiowych (polecam piękny wzór Sport za 3 000 zł) a klimatyzacja jest tylko manualna (za automatyczną dopłacimy 2 000 zł)

Distintctive – droższy od Progression o 7 tysięcy i nie warty tych pieniędzy. W porównaniu do podstawowej wersji wyposażenia zyskujemy tylko: felgi aluminiowe (które i tak zastąpiłbym wspomnianymi wcześniej felgami typu Sport), automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane tylne szyby, sterowanie radiem w kierownicy podłokietnik, światła przeciwmgielne oraz kilka detali stylistycznych.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Quadrifoglio Verde – wariant dostępny tylko z najmocniejszym silnikiem. Bardzo bogate wyposażenie obejmujące między innymi skórzaną tapicerkę, sportowe zawieszenie i hamulce oraz tempomat

Co wybrać?

Zdecydowanie polecam standard podstawowy (Progression) z dokupionymi felgami aluminiowymi typu sport (za 3 000 zł) i klimatyzacją automatyczną (za 2 000 zł). Osobiście dorzuciłbym jeszcze sportowe zawieszenie za 1 000 zł.

Optymalny wybór

Polecamy: Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir 16V 170 KM (hatchback 5 dr) w wersji Progression z opcjonalnymi alufelgami, klimatyzacją automatyczną i sportowym zawieszeniem. Cena wyjściowa dla takiego auta to 82 000 zł. Biorąc pod uwagę, że w Alfa Romeo łatwo uzyskać rabat można bez problemu zdobyć taki model za mniej niż 80 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna włoszka

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA