MINI Countryman
REKLAMA
REKLAMA
Countryman łączy w sobie cechy luksusowego samochodu osobowego (w standardzie otrzymujemy klimatyzację oraz system audio, za dopłatą nawigację, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory, aluminiowe felgi) oraz SUVa (napęd na cztery koła 4ALL).
REKLAMA
Zobacz również: Dacia Duster minimalizm za małą cenę
REKLAMA
System stabilizacji toru jazdy to standard w każdej z kilku dostępnych wersji. Kontrola trakcji i elektroniczna szpera przedniej osi będą standardem wyłącznie w wersjach Cooper D oraz S. Napęd na cztery koła 4ALL, część standardowego wyposażenia, w normalnych warunkach przekazuje na tylną oś do 50 proc. momentu obrotowego. W razie potrzeby, na tylne koła będzie mogła trafić nawet cała moc.
Pod maską Countrymana można znaleźć jeden z pięciu silników (trzy benzynowe i dwa diesle). Najmocniejsza jednostka posiada silnik o pojemności 1600cm3 i mocy 184 koni mechanicznych. W wersji podstawowej, nowe Mini posiada sześciostopniową, manualną skrzynię biegów, jednakże wersje benzynowe posiadają też przekładnie automatyczną BMW Steptronic. Maksymalna prędkość to 173 km/h. Samochód nie należy do najtańszych modeli – cena wyjściowa to 82 000 zł, za wersję top przyjdzie nam zapłacić nawet 114 900 zł.
Zobacz również: Jak działa napęd 4x4 ze sprzęgiełkiem wielopłytkowym?
W testach NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek bezpieczeństwa, tak więc to solidne auto swoimi walorami przyciąga na wiele sposobów. Planowana jest już wersja dwudrzwiowa.
REKLAMA
REKLAMA