Lancia Ypsilon
REKLAMA
REKLAMA
Pierwsza generacja produkowana była na płycie podłogowej i podzespołach Fiata Punto pierwszej generacji. Druga generacja produkowana była w latach 1996 – 2003, w 2000 roku producenci zdecydowali się na nieznaczny facelifting. Nowa wersja pojawiła się w 2003 roku, wciąż bazująca na podzespołach Fiata. Na bazie Lancii Ypsilon w 2005 roku powstał minivan, Lancia Musa.
REKLAMA
Zobacz również: Ford Ka: mały dla młodych
Obecnie Lancia Ypsilon posiada w swojej ofercie trzynaście kolorów jednokolorowych i osiem dwukolorowych, tzw. B-colore. Oprócz tego dwie podstawowe wersje wyposażenia, Oro i Platino, można skonfigurować według własnego gustu. Bardziej wymagający klienci mogą zamówić wersję ze skóry i Alcantary. A jeśli i to nie wystarczy mogą kupić limitowaną serię Ypsilon Versus, która jest efektem współpracy Lancii i Versace.
Zobacz również: Chrysler Voyager
Lancia Ypsilon Oro jest dostępna z silnikami benzynowymi 1.4 77 KM i 1.4 95 KM. Wersja Platino zaś przeznaczona jest dla kierowców chcących się nieco wyróżnić, do wyposażenia należą chromowane elementy wykończenia nadwozia, koła ze stopów lekkich 15”, siedzenia obszyte skórą i Alcantarą ze wstawkami Starlite a kierownica i gałka zmiany biegów pokryte są skórą. Tak wyposażony model posiada silnik benzynowy o pojemności 1.4 16V o mocy maksymalnej 95 KM.
REKLAMA
REKLAMA