Lancia Ypsilon

REKLAMA
REKLAMA
Lancia Ypsilon produkowana jest od 1985 roku, jako trzydrzwiowy hatchback, jest następcą Autobianchi Y10, sprzedawanego poza Włochami jako Lancia Y10.
Pierwsza generacja produkowana była na płycie podłogowej i podzespołach Fiata Punto pierwszej generacji. Druga generacja produkowana była w latach 1996 – 2003, w 2000 roku producenci zdecydowali się na nieznaczny facelifting. Nowa wersja pojawiła się w 2003 roku, wciąż bazująca na podzespołach Fiata. Na bazie Lancii Ypsilon w 2005 roku powstał minivan, Lancia Musa.
REKLAMA
Zobacz również: Ford Ka: mały dla młodych
Obecnie Lancia Ypsilon posiada w swojej ofercie trzynaście kolorów jednokolorowych i osiem dwukolorowych, tzw. B-colore. Oprócz tego dwie podstawowe wersje wyposażenia, Oro i Platino, można skonfigurować według własnego gustu. Bardziej wymagający klienci mogą zamówić wersję ze skóry i Alcantary. A jeśli i to nie wystarczy mogą kupić limitowaną serię Ypsilon Versus, która jest efektem współpracy Lancii i Versace.
Zobacz również: Chrysler Voyager
Lancia Ypsilon Oro jest dostępna z silnikami benzynowymi 1.4 77 KM i 1.4 95 KM. Wersja Platino zaś przeznaczona jest dla kierowców chcących się nieco wyróżnić, do wyposażenia należą chromowane elementy wykończenia nadwozia, koła ze stopów lekkich 15”, siedzenia obszyte skórą i Alcantarą ze wstawkami Starlite a kierownica i gałka zmiany biegów pokryte są skórą. Tak wyposażony model posiada silnik benzynowy o pojemności 1.4 16V o mocy maksymalnej 95 KM.

REKLAMA
REKLAMA