REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford Galaxy fot. moto.wieszjak.pl
Ford Galaxy fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Galaxy to jeden z najpopularniejszych minivanów. W ofercie Galaxy znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych oraz trzy odmiany wyposażenia. Podpowiadamy wersję Forda Galaxy, na którą warto się zdecydować.

Wersje wyposażeniowe Forda Galaxy – którą wybrać?

W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażeniowe Forda Galaxy. Są to (od najuboższej): Trend, Ghia oraz Titanium.

REKLAMA

REKLAMA

Trend: Bazowa odmiana Galaxy. W tej wersji występują najmocniejsze odmiany Forda o mocach 175 i 203 KM. W stosunku do bogatszej odmiany Ghia, Galaxy Trend z podstawowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 145 KM jest tańszy o 10 900 zł. Różnice w wyposażeniu są niewielkie ale mogą być dla niektórych znaczące. W bazowej wersji Trend w standardzie otrzymamy m.in. stalowe koła (w Ghia aluminiowe) oraz dwustrefową klimatyzację (w Ghia trzystrefową z dodatkowym panelem sterującym dla pasażerów tylnego rzędu). Co więcej w bogatszej odmianie Ghia mamy w standardzie takie udogodnienia jak samo ściemniające się lusterko wsteczne, mamy też do wyboru więcej opcji na liście wyposażenia dodatkowego.

Ghia czy Titanium: Różnica w zakupie (na przykładzie bazowego silnika benzynowego 2.0/145 KM) między opisywanymi wersjami wyposażeniowymi wynosi 2600 zł (Titanium jest droższe). Tak naprawdę wersja Titanium jest bogatsza o sportowe przednie fotele oraz rozbudowany kolorowy wyświetlacz. Wyposażenie dodatkowe pozostaje bez zmian. Dla osób, które często podróżują na długich odcinkach, kształt foteli może mieć bardzo istotne znaczenie.

Nasz wybór: Trend

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Galaxy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje silnikowe forda Galaxy – którą wybrać?

W gamie jednostek napędowych Galaxy znalazły się trzy jednostki benzynowe (2.0/145 KM, 2.3/161 KM, 2.3 T/203 KM) oraz cztery wysokoprężne TDCI (2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/163 KM oraz 2.2/175 KM).

Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe warto rozważyć zakup podstawowego silnika benzynowego. Zapewnia przeciętne osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s. przy umiarkowanym spalaniu – 11,3 l/100 km w ruchu miejskim).

Zobacz również: Opel Insignia: jakiego wybrać?

Biorąc pod uwagę zakup silnika wysokoprężnego polecamy rozważyć nabycie jednostki 2.0/140 KM bez filtra cząstek stałych. Rezygnując z zakupu szybszych wersji możemy oczekiwać, że serwisowanie tej jednostki będzie najmniej obciążające dla portfela i prawdopodobnie najmniej kłopotliwe.

Nasz wybór: 2.0/145 KM lub 2.0 TDCI/140 KM bez DPF.

Zobacz również: Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA