Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Wersje wyposażeniowe Forda Galaxy – którą wybrać?
W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażeniowe Forda Galaxy. Są to (od najuboższej): Trend, Ghia oraz Titanium.
REKLAMA
REKLAMA
Trend: Bazowa odmiana Galaxy. W tej wersji występują najmocniejsze odmiany Forda o mocach 175 i 203 KM. W stosunku do bogatszej odmiany Ghia, Galaxy Trend z podstawowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 145 KM jest tańszy o 10 900 zł. Różnice w wyposażeniu są niewielkie ale mogą być dla niektórych znaczące. W bazowej wersji Trend w standardzie otrzymamy m.in. stalowe koła (w Ghia aluminiowe) oraz dwustrefową klimatyzację (w Ghia trzystrefową z dodatkowym panelem sterującym dla pasażerów tylnego rzędu). Co więcej w bogatszej odmianie Ghia mamy w standardzie takie udogodnienia jak samo ściemniające się lusterko wsteczne, mamy też do wyboru więcej opcji na liście wyposażenia dodatkowego.
Ghia czy Titanium: Różnica w zakupie (na przykładzie bazowego silnika benzynowego 2.0/145 KM) między opisywanymi wersjami wyposażeniowymi wynosi 2600 zł (Titanium jest droższe). Tak naprawdę wersja Titanium jest bogatsza o sportowe przednie fotele oraz rozbudowany kolorowy wyświetlacz. Wyposażenie dodatkowe pozostaje bez zmian. Dla osób, które często podróżują na długich odcinkach, kształt foteli może mieć bardzo istotne znaczenie.
Nasz wybór: Trend
Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Galaxy
Wersje silnikowe forda Galaxy – którą wybrać?
W gamie jednostek napędowych Galaxy znalazły się trzy jednostki benzynowe (2.0/145 KM, 2.3/161 KM, 2.3 T/203 KM) oraz cztery wysokoprężne TDCI (2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/163 KM oraz 2.2/175 KM).
Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe warto rozważyć zakup podstawowego silnika benzynowego. Zapewnia przeciętne osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s. przy umiarkowanym spalaniu – 11,3 l/100 km w ruchu miejskim).
Zobacz również: Opel Insignia: jakiego wybrać?
Biorąc pod uwagę zakup silnika wysokoprężnego polecamy rozważyć nabycie jednostki 2.0/140 KM bez filtra cząstek stałych. Rezygnując z zakupu szybszych wersji możemy oczekiwać, że serwisowanie tej jednostki będzie najmniej obciążające dla portfela i prawdopodobnie najmniej kłopotliwe.
Nasz wybór: 2.0/145 KM lub 2.0 TDCI/140 KM bez DPF.
Zobacz również: Test Ford Galaxy: Marzenie każdej rodziny
REKLAMA
REKLAMA