REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota RAV4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
Toyta RAV4
Toyta RAV4

REKLAMA

REKLAMA

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

Jak najbardziej! O ile pierwsza generacja (1994-2000) była raczej nadspodziewanie udanym eksperymentem, o tyle druga to w pełni przemyślana konstrukcja. Czego jak czego, ale tradycji budowania solidnych terenówek Toyocie nie można odmówić (stare dobre czasy...). Podobnie jak niezłej jakości codziennych sedanów czy hatchbacków. Model RAV4 łączy jedno z drugim. Niby jest niedużą terenówką, SUV-em w zasadzie, z możliwością wyboru napędu - były wersje z napędem tylko na przód, jak i „czterołapy”. Te drugie miały centralny mechanizm różnicowy z możliwością zblokowania przełożeń w stosunku 50:50 pomiędzy obie osie. A to w SUV-ach nie jest takie oczywiste, większość z nich nie czułaby się dobrze na polnej drodze. RAV4 nie ma z tym problemów, ale oczywiście nie jest autem przeprawowym.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie RAV-4

Z drugiej strony wielkość RAV4 oddala ją od terenówek, to małe autko, do zabawy. Zbudowane na platformie Corolli nie jest demonem przestronności. Za to jakości – owszem. Pierwsza generacja jest wzorem trwałości, druga poszła w jej ślady. Zgubiła może nieco radości i wydoroślała, ale to ciągle fajne auto dla młodych (nie tylko ciałem, ale i duchem) ludzi.

W środku

Wyposażenie wnętrza i jego jakość nie budzi zastrzeżeń. Plastiki nie trzeszczą, fotele nie zapadają się. Na przednich fotelach jest wygodnie. Drugi rząd ma gorzej, brakuje w nim miejsca na nogi. Bagażnik ma nieco ponad 400 litrów i na dwie osoby wystarczy. Pod warunkiem, że nie wezmą za dużo rzeczy... Wadą są drzwi bagażnika, które – jak w wielu japońskich autach – otwierają się „od lewej do prawej”. Może to i drobiazg, ale wymaga od kierowcy, który zaparkował przy chodniku wyjścia na jezdnię i wypakowywania bagaży od strony jadących samochodów.

Zobacz również: Japończyk do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki

Do wyboru jest kilka motorów. Podstawowy, benzynowy 1.8 był dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dwulitrowy diesel i dwulitrowy benzyniak występują w wersji 4x4, podobnie jak wprowadzony w roku 2003 diesel 2.2 l. Każdy z nich dysponuje odpowiednią mocą – od 136 do 177 KM. Spalanie kształtuje się w granicach 9-11 litrów na setkę.

Usterki? Niewiele

Model RAV4 z lat 2000-2005 potwierdza legendarną jakość Toyoty. Ten SUV w zasadzie się nie psuje, pod warunkiem, że jest prawidłowo eksploatowany. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zbyt delikatnego zawieszenia.

Ile za tę przyjemność?

Ceny modeli z lat 2000-2002 zaczynają się od 20 tysięcy, za 25-27 tysięcy można znaleźć przyzwoite auto. Rok młodsze startują z pułapu ok. 30 tysięcy. Powyżej tej sumy można przebierać w ofertach z różnych roczników i z różnymi silnikami. Auto z rocznika 2004 lub 2005 to wydatek prawie 40 tysięcy złotych. Sporo, ale RAV4 trzyma cenę nawet po wielu latach.

Toyota RAV4
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA