REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Toyta RAV4
Toyta RAV4

REKLAMA

REKLAMA

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

Jak najbardziej! O ile pierwsza generacja (1994-2000) była raczej nadspodziewanie udanym eksperymentem, o tyle druga to w pełni przemyślana konstrukcja. Czego jak czego, ale tradycji budowania solidnych terenówek Toyocie nie można odmówić (stare dobre czasy...). Podobnie jak niezłej jakości codziennych sedanów czy hatchbacków. Model RAV4 łączy jedno z drugim. Niby jest niedużą terenówką, SUV-em w zasadzie, z możliwością wyboru napędu - były wersje z napędem tylko na przód, jak i „czterołapy”. Te drugie miały centralny mechanizm różnicowy z możliwością zblokowania przełożeń w stosunku 50:50 pomiędzy obie osie. A to w SUV-ach nie jest takie oczywiste, większość z nich nie czułaby się dobrze na polnej drodze. RAV4 nie ma z tym problemów, ale oczywiście nie jest autem przeprawowym.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie RAV-4

Z drugiej strony wielkość RAV4 oddala ją od terenówek, to małe autko, do zabawy. Zbudowane na platformie Corolli nie jest demonem przestronności. Za to jakości – owszem. Pierwsza generacja jest wzorem trwałości, druga poszła w jej ślady. Zgubiła może nieco radości i wydoroślała, ale to ciągle fajne auto dla młodych (nie tylko ciałem, ale i duchem) ludzi.

W środku

Wyposażenie wnętrza i jego jakość nie budzi zastrzeżeń. Plastiki nie trzeszczą, fotele nie zapadają się. Na przednich fotelach jest wygodnie. Drugi rząd ma gorzej, brakuje w nim miejsca na nogi. Bagażnik ma nieco ponad 400 litrów i na dwie osoby wystarczy. Pod warunkiem, że nie wezmą za dużo rzeczy... Wadą są drzwi bagażnika, które – jak w wielu japońskich autach – otwierają się „od lewej do prawej”. Może to i drobiazg, ale wymaga od kierowcy, który zaparkował przy chodniku wyjścia na jezdnię i wypakowywania bagaży od strony jadących samochodów.

REKLAMA

Zobacz również: Japończyk do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki

Do wyboru jest kilka motorów. Podstawowy, benzynowy 1.8 był dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dwulitrowy diesel i dwulitrowy benzyniak występują w wersji 4x4, podobnie jak wprowadzony w roku 2003 diesel 2.2 l. Każdy z nich dysponuje odpowiednią mocą – od 136 do 177 KM. Spalanie kształtuje się w granicach 9-11 litrów na setkę.

Usterki? Niewiele

Model RAV4 z lat 2000-2005 potwierdza legendarną jakość Toyoty. Ten SUV w zasadzie się nie psuje, pod warunkiem, że jest prawidłowo eksploatowany. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zbyt delikatnego zawieszenia.

Ile za tę przyjemność?

Ceny modeli z lat 2000-2002 zaczynają się od 20 tysięcy, za 25-27 tysięcy można znaleźć przyzwoite auto. Rok młodsze startują z pułapu ok. 30 tysięcy. Powyżej tej sumy można przebierać w ofertach z różnych roczników i z różnymi silnikami. Auto z rocznika 2004 lub 2005 to wydatek prawie 40 tysięcy złotych. Sporo, ale RAV4 trzyma cenę nawet po wielu latach.

Toyota RAV4
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA