REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota RAV4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
Toyta RAV4
Toyta RAV4

REKLAMA

REKLAMA

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

Jak najbardziej! O ile pierwsza generacja (1994-2000) była raczej nadspodziewanie udanym eksperymentem, o tyle druga to w pełni przemyślana konstrukcja. Czego jak czego, ale tradycji budowania solidnych terenówek Toyocie nie można odmówić (stare dobre czasy...). Podobnie jak niezłej jakości codziennych sedanów czy hatchbacków. Model RAV4 łączy jedno z drugim. Niby jest niedużą terenówką, SUV-em w zasadzie, z możliwością wyboru napędu - były wersje z napędem tylko na przód, jak i „czterołapy”. Te drugie miały centralny mechanizm różnicowy z możliwością zblokowania przełożeń w stosunku 50:50 pomiędzy obie osie. A to w SUV-ach nie jest takie oczywiste, większość z nich nie czułaby się dobrze na polnej drodze. RAV4 nie ma z tym problemów, ale oczywiście nie jest autem przeprawowym.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie RAV-4

Z drugiej strony wielkość RAV4 oddala ją od terenówek, to małe autko, do zabawy. Zbudowane na platformie Corolli nie jest demonem przestronności. Za to jakości – owszem. Pierwsza generacja jest wzorem trwałości, druga poszła w jej ślady. Zgubiła może nieco radości i wydoroślała, ale to ciągle fajne auto dla młodych (nie tylko ciałem, ale i duchem) ludzi.

W środku

Wyposażenie wnętrza i jego jakość nie budzi zastrzeżeń. Plastiki nie trzeszczą, fotele nie zapadają się. Na przednich fotelach jest wygodnie. Drugi rząd ma gorzej, brakuje w nim miejsca na nogi. Bagażnik ma nieco ponad 400 litrów i na dwie osoby wystarczy. Pod warunkiem, że nie wezmą za dużo rzeczy... Wadą są drzwi bagażnika, które – jak w wielu japońskich autach – otwierają się „od lewej do prawej”. Może to i drobiazg, ale wymaga od kierowcy, który zaparkował przy chodniku wyjścia na jezdnię i wypakowywania bagaży od strony jadących samochodów.

REKLAMA

Zobacz również: Japończyk do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki

Do wyboru jest kilka motorów. Podstawowy, benzynowy 1.8 był dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dwulitrowy diesel i dwulitrowy benzyniak występują w wersji 4x4, podobnie jak wprowadzony w roku 2003 diesel 2.2 l. Każdy z nich dysponuje odpowiednią mocą – od 136 do 177 KM. Spalanie kształtuje się w granicach 9-11 litrów na setkę.

Usterki? Niewiele

Model RAV4 z lat 2000-2005 potwierdza legendarną jakość Toyoty. Ten SUV w zasadzie się nie psuje, pod warunkiem, że jest prawidłowo eksploatowany. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zbyt delikatnego zawieszenia.

Ile za tę przyjemność?

Ceny modeli z lat 2000-2002 zaczynają się od 20 tysięcy, za 25-27 tysięcy można znaleźć przyzwoite auto. Rok młodsze startują z pułapu ok. 30 tysięcy. Powyżej tej sumy można przebierać w ofertach z różnych roczników i z różnymi silnikami. Auto z rocznika 2004 lub 2005 to wydatek prawie 40 tysięcy złotych. Sporo, ale RAV4 trzyma cenę nawet po wielu latach.

Toyota RAV4
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA