REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.

Nadwozie:

REKLAMA

Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa Bravo, pięciodrzwiowy hatchback. Zapewnia dużo miejsca z przodu, nieco mniej z tyłu i pojemny bagażnik.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 16v 90 KM – najtańszy wariant bez turbodoładowania. Najprostszy i najtańszy w obsłudze rzędowy silnik czterocylindrowy, zużywa średnio 6,7 litra na sto kilometrów. Dostępny tylko w podstawowej wersji Fresh.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,4 T-jet 16v 120 KM – turbodoładowana wersja poprzedniej jednostki. O wiele lepsze osiągi… oraz mniejsze zużycie paliwa (6,3 litra na sto kilometrów), przy cenie wyższej o 5 tysięcy złotych. Dobry wybór, gdyby nie silnik MultiAir.

1,4 MultiAir 16v 140 KM – silnik ten zdobył tytuł nowego silnika roku 2010 (Engine of the Year 2010) ze względu na bardzo ciekawą konstrukcję. Wałek rozrządu porusza tłokami za pośrednictwem hydraulicznego elementu wstawionego między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Pozwala to na zmianę wychylenia zaworów w zależności od obrotów i innych czynników. Jest nie tylko mocniejszy od starszego T-Jet (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9, zaś T-Jet to 9,6 sekundy), ale też oszczędniejszy. Zużywa średnio 5,7 litra na sto kilometrów. Ceny zaczynają się od 68 590 złotych (bez promocji).

Diesle:

REKLAMA

1,6 Multijet 120 KM 16v DPF – oszczędny, rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Kosztuje dokładnie tyle samo co 1,4 MultiAir, jest jednak od niego oszczędniejszy (zużycie na poziomie 4,8 litra na sto kilometrów).Posiada filtr cząstek stałych.

2,0 Multijet 165 KM 16v DPF – mocny silnik z potężnym momentem obrotowym (360 Nm). Dostępny tylko w topowych wersjach wyposażenia Emotion lub Sport. Kosztuje od 80 590 złotych (bez promocji)

Wybór:
Zdecydowanie polecamy silnik benzynowy 1,4 MultiAir o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Jest dynamiczny, oszczędny i komfortowy. Nieco bardziej dynamiczny jest dwulitrowy diesel MultiAir, musimy jednak zdecydować się na najdroższą wersję wyposażeniową, aby go kupić.

Wersje:

REKLAMA

Fresh – cena w momencie pisania artykułu to 47 590 złotych (bez promocji). Auto wyposażone jest m.in. w elektrycznie sterowanie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie szyby, uchwyty ISOFIX, ABS+EBD, dzielone oparcie tylnej kanapy, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kolumna kierownicza sterowana w dwóch płaszczyznach. Jako podstawowa wersja byłaby zupełnie niezłą propozycją gdyby nie fakt, że dostępny jest tylko jeden silnik: 90-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra. Brak jest nawet radia.

Active – druga w kolejności wersja wyposażeniowa, również tylko z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM. Cena to 52 590 złotych. Warto przyjrzeć się promocjom: obecnie Bravo w tej wersji z promocjami kosztuje mniej niż wersja Fresh. Jest to właściwie pakiet stylistyczny do wersji Fresh, posiada bowiem dodatkowo klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, panel deski rozdzielczej z wykończeniem z włókna węglowego oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia. W środku nie ma niestety nawet radia, choć zamontowano już 6 głośników i antenę. System Blue&Me dostępny jest już w opcji za 1250 złotych.

Dynamic – „średnia” wersja wyposażeniowa, w obrębie której dostępne są wszystkie wersje silnikowe oprócz 1,4 90 KM i dwulitrowego 165-konnego Multijeta. Ceny zaczynają się od 61 590 złotych (bez promocji). W wyposażeniu znajdziemy dodatkowo m.in. system Start&Stop, pakiet stylizacyjny identyczny z wersją Active, ESO z ASR/MSR/HBA i Hill Holderem, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. W standardzie otrzymamy też radioodtwarzacz CD z Mp3 oraz długą listę wyposażenia opcjonalnego. Cena od 56 590 złotych.

Emotion oraz Sport – topowe wersje wyposażeniowe. Tylko tutaj mamy możliwość wybrania 165-konnego silnika Multijet. W standardzie jest tu właściwie wszystko, co oferuje Fiat. Dużą zaletą tej wersji jest to, że praktycznie zaciera się różnica cenowa między silnikiem MultiAir i Multijet.

Wybór:
Dynamic – najrozsądniejsza wersja, z solidną gamą silnikową i długą listą opcji, których ceny wcale nie powalają na kolana. W obrębie tej wersji mamy największą możliwość skonfigurowania sobie swojego wymarzonego Fiata. Obecnie promocje Fiata sięgają nawet 10 tysięcy złotych w stosunku do ceny katalogowej. Na dobrze wyposażoną wersję z silnikiem MultiAir będziemy musieli wydać około 70 tysięcy złotych, otrzymamy jednak w zamian bardzo dobrze wyposażony i przyjemny w użytkowaniu samochód.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiat Bravo

Fiat Bravo został zaprezentowany na styczniowych targach w Rzymie, a potem w Genewie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o ogólną sylwetkę pojazdu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest po prostu ładny. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada bagażnik większy niż w Golfie. Fot. moto.wieszjak.pll
Fiat Bravo jest samochodem przednionapędowym. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dużo miejsca z przodu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma niewiele miejsca na tylnej kanapie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma ergonomiczne wnętrze. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma kierownicę stylizowaną na sportową. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada sterowanie systemami z kierownicy. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dobrą jakoś materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest wyposażony w system umożliwiający wybieranie głosowe w języku polskim. Fot. moto.wieszjak.pl
Na wyposażeniu Fiata Bravo znalazł się system Blue & Me, opracowany wspólnie z Microsoftem. Fot. moto.wieszjak.pl
Testowany Fiat Bravo wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

REKLAMA

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

REKLAMA