Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie:
REKLAMA
Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa Bravo, pięciodrzwiowy hatchback. Zapewnia dużo miejsca z przodu, nieco mniej z tyłu i pojemny bagażnik.
Silniki:
Benzynowe:
1,4 16v 90 KM – najtańszy wariant bez turbodoładowania. Najprostszy i najtańszy w obsłudze rzędowy silnik czterocylindrowy, zużywa średnio 6,7 litra na sto kilometrów. Dostępny tylko w podstawowej wersji Fresh.
1,4 T-jet 16v 120 KM – turbodoładowana wersja poprzedniej jednostki. O wiele lepsze osiągi… oraz mniejsze zużycie paliwa (6,3 litra na sto kilometrów), przy cenie wyższej o 5 tysięcy złotych. Dobry wybór, gdyby nie silnik MultiAir.
1,4 MultiAir 16v 140 KM – silnik ten zdobył tytuł nowego silnika roku 2010 (Engine of the Year 2010) ze względu na bardzo ciekawą konstrukcję. Wałek rozrządu porusza tłokami za pośrednictwem hydraulicznego elementu wstawionego między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Pozwala to na zmianę wychylenia zaworów w zależności od obrotów i innych czynników. Jest nie tylko mocniejszy od starszego T-Jet (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9, zaś T-Jet to 9,6 sekundy), ale też oszczędniejszy. Zużywa średnio 5,7 litra na sto kilometrów. Ceny zaczynają się od 68 590 złotych (bez promocji).
Diesle:
REKLAMA
1,6 Multijet 120 KM 16v DPF – oszczędny, rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Kosztuje dokładnie tyle samo co 1,4 MultiAir, jest jednak od niego oszczędniejszy (zużycie na poziomie 4,8 litra na sto kilometrów).Posiada filtr cząstek stałych.
2,0 Multijet 165 KM 16v DPF – mocny silnik z potężnym momentem obrotowym (360 Nm). Dostępny tylko w topowych wersjach wyposażenia Emotion lub Sport. Kosztuje od 80 590 złotych (bez promocji)
Wybór:
Zdecydowanie polecamy silnik benzynowy 1,4 MultiAir o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Jest dynamiczny, oszczędny i komfortowy. Nieco bardziej dynamiczny jest dwulitrowy diesel MultiAir, musimy jednak zdecydować się na najdroższą wersję wyposażeniową, aby go kupić.
Wersje:
REKLAMA
Fresh – cena w momencie pisania artykułu to 47 590 złotych (bez promocji). Auto wyposażone jest m.in. w elektrycznie sterowanie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie szyby, uchwyty ISOFIX, ABS+EBD, dzielone oparcie tylnej kanapy, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kolumna kierownicza sterowana w dwóch płaszczyznach. Jako podstawowa wersja byłaby zupełnie niezłą propozycją gdyby nie fakt, że dostępny jest tylko jeden silnik: 90-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra. Brak jest nawet radia.
Active – druga w kolejności wersja wyposażeniowa, również tylko z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM. Cena to 52 590 złotych. Warto przyjrzeć się promocjom: obecnie Bravo w tej wersji z promocjami kosztuje mniej niż wersja Fresh. Jest to właściwie pakiet stylistyczny do wersji Fresh, posiada bowiem dodatkowo klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, panel deski rozdzielczej z wykończeniem z włókna węglowego oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia. W środku nie ma niestety nawet radia, choć zamontowano już 6 głośników i antenę. System Blue&Me dostępny jest już w opcji za 1250 złotych.
Dynamic – „średnia” wersja wyposażeniowa, w obrębie której dostępne są wszystkie wersje silnikowe oprócz 1,4 90 KM i dwulitrowego 165-konnego Multijeta. Ceny zaczynają się od 61 590 złotych (bez promocji). W wyposażeniu znajdziemy dodatkowo m.in. system Start&Stop, pakiet stylizacyjny identyczny z wersją Active, ESO z ASR/MSR/HBA i Hill Holderem, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. W standardzie otrzymamy też radioodtwarzacz CD z Mp3 oraz długą listę wyposażenia opcjonalnego. Cena od 56 590 złotych.
Emotion oraz Sport – topowe wersje wyposażeniowe. Tylko tutaj mamy możliwość wybrania 165-konnego silnika Multijet. W standardzie jest tu właściwie wszystko, co oferuje Fiat. Dużą zaletą tej wersji jest to, że praktycznie zaciera się różnica cenowa między silnikiem MultiAir i Multijet.
Wybór:
Dynamic – najrozsądniejsza wersja, z solidną gamą silnikową i długą listą opcji, których ceny wcale nie powalają na kolana. W obrębie tej wersji mamy największą możliwość skonfigurowania sobie swojego wymarzonego Fiata. Obecnie promocje Fiata sięgają nawet 10 tysięcy złotych w stosunku do ceny katalogowej. Na dobrze wyposażoną wersję z silnikiem MultiAir będziemy musieli wydać około 70 tysięcy złotych, otrzymamy jednak w zamian bardzo dobrze wyposażony i przyjemny w użytkowaniu samochód.
Zobacz również: Opinie kierowców o Fiat Bravo
REKLAMA
REKLAMA