REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.

Nadwozie:

REKLAMA

REKLAMA

Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa Bravo, pięciodrzwiowy hatchback. Zapewnia dużo miejsca z przodu, nieco mniej z tyłu i pojemny bagażnik.

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 16v 90 KM – najtańszy wariant bez turbodoładowania. Najprostszy i najtańszy w obsłudze rzędowy silnik czterocylindrowy, zużywa średnio 6,7 litra na sto kilometrów. Dostępny tylko w podstawowej wersji Fresh.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,4 T-jet 16v 120 KM – turbodoładowana wersja poprzedniej jednostki. O wiele lepsze osiągi… oraz mniejsze zużycie paliwa (6,3 litra na sto kilometrów), przy cenie wyższej o 5 tysięcy złotych. Dobry wybór, gdyby nie silnik MultiAir.

1,4 MultiAir 16v 140 KM – silnik ten zdobył tytuł nowego silnika roku 2010 (Engine of the Year 2010) ze względu na bardzo ciekawą konstrukcję. Wałek rozrządu porusza tłokami za pośrednictwem hydraulicznego elementu wstawionego między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Pozwala to na zmianę wychylenia zaworów w zależności od obrotów i innych czynników. Jest nie tylko mocniejszy od starszego T-Jet (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9, zaś T-Jet to 9,6 sekundy), ale też oszczędniejszy. Zużywa średnio 5,7 litra na sto kilometrów. Ceny zaczynają się od 68 590 złotych (bez promocji).

Diesle:

1,6 Multijet 120 KM 16v DPF – oszczędny, rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Kosztuje dokładnie tyle samo co 1,4 MultiAir, jest jednak od niego oszczędniejszy (zużycie na poziomie 4,8 litra na sto kilometrów).Posiada filtr cząstek stałych.

2,0 Multijet 165 KM 16v DPF – mocny silnik z potężnym momentem obrotowym (360 Nm). Dostępny tylko w topowych wersjach wyposażenia Emotion lub Sport. Kosztuje od 80 590 złotych (bez promocji)

Wybór:
Zdecydowanie polecamy silnik benzynowy 1,4 MultiAir o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Jest dynamiczny, oszczędny i komfortowy. Nieco bardziej dynamiczny jest dwulitrowy diesel MultiAir, musimy jednak zdecydować się na najdroższą wersję wyposażeniową, aby go kupić.

Wersje:

Fresh – cena w momencie pisania artykułu to 47 590 złotych (bez promocji). Auto wyposażone jest m.in. w elektrycznie sterowanie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie szyby, uchwyty ISOFIX, ABS+EBD, dzielone oparcie tylnej kanapy, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kolumna kierownicza sterowana w dwóch płaszczyznach. Jako podstawowa wersja byłaby zupełnie niezłą propozycją gdyby nie fakt, że dostępny jest tylko jeden silnik: 90-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra. Brak jest nawet radia.

Active – druga w kolejności wersja wyposażeniowa, również tylko z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM. Cena to 52 590 złotych. Warto przyjrzeć się promocjom: obecnie Bravo w tej wersji z promocjami kosztuje mniej niż wersja Fresh. Jest to właściwie pakiet stylistyczny do wersji Fresh, posiada bowiem dodatkowo klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, panel deski rozdzielczej z wykończeniem z włókna węglowego oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia. W środku nie ma niestety nawet radia, choć zamontowano już 6 głośników i antenę. System Blue&Me dostępny jest już w opcji za 1250 złotych.

Dynamic – „średnia” wersja wyposażeniowa, w obrębie której dostępne są wszystkie wersje silnikowe oprócz 1,4 90 KM i dwulitrowego 165-konnego Multijeta. Ceny zaczynają się od 61 590 złotych (bez promocji). W wyposażeniu znajdziemy dodatkowo m.in. system Start&Stop, pakiet stylizacyjny identyczny z wersją Active, ESO z ASR/MSR/HBA i Hill Holderem, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. W standardzie otrzymamy też radioodtwarzacz CD z Mp3 oraz długą listę wyposażenia opcjonalnego. Cena od 56 590 złotych.

Emotion oraz Sport – topowe wersje wyposażeniowe. Tylko tutaj mamy możliwość wybrania 165-konnego silnika Multijet. W standardzie jest tu właściwie wszystko, co oferuje Fiat. Dużą zaletą tej wersji jest to, że praktycznie zaciera się różnica cenowa między silnikiem MultiAir i Multijet.

Wybór:
Dynamic – najrozsądniejsza wersja, z solidną gamą silnikową i długą listą opcji, których ceny wcale nie powalają na kolana. W obrębie tej wersji mamy największą możliwość skonfigurowania sobie swojego wymarzonego Fiata. Obecnie promocje Fiata sięgają nawet 10 tysięcy złotych w stosunku do ceny katalogowej. Na dobrze wyposażoną wersję z silnikiem MultiAir będziemy musieli wydać około 70 tysięcy złotych, otrzymamy jednak w zamian bardzo dobrze wyposażony i przyjemny w użytkowaniu samochód.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiat Bravo

Fiat Bravo został zaprezentowany na styczniowych targach w Rzymie, a potem w Genewie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o ogólną sylwetkę pojazdu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest po prostu ładny. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada bagażnik większy niż w Golfie. Fot. moto.wieszjak.pll
Fiat Bravo jest samochodem przednionapędowym. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dużo miejsca z przodu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma niewiele miejsca na tylnej kanapie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma ergonomiczne wnętrze. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma kierownicę stylizowaną na sportową. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada sterowanie systemami z kierownicy. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dobrą jakoś materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest wyposażony w system umożliwiający wybieranie głosowe w języku polskim. Fot. moto.wieszjak.pl
Na wyposażeniu Fiata Bravo znalazł się system Blue & Me, opracowany wspólnie z Microsoftem. Fot. moto.wieszjak.pl
Testowany Fiat Bravo wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA