REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.

Nadwozie:

REKLAMA

Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa Bravo, pięciodrzwiowy hatchback. Zapewnia dużo miejsca z przodu, nieco mniej z tyłu i pojemny bagażnik.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 16v 90 KM – najtańszy wariant bez turbodoładowania. Najprostszy i najtańszy w obsłudze rzędowy silnik czterocylindrowy, zużywa średnio 6,7 litra na sto kilometrów. Dostępny tylko w podstawowej wersji Fresh.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,4 T-jet 16v 120 KM – turbodoładowana wersja poprzedniej jednostki. O wiele lepsze osiągi… oraz mniejsze zużycie paliwa (6,3 litra na sto kilometrów), przy cenie wyższej o 5 tysięcy złotych. Dobry wybór, gdyby nie silnik MultiAir.

1,4 MultiAir 16v 140 KM – silnik ten zdobył tytuł nowego silnika roku 2010 (Engine of the Year 2010) ze względu na bardzo ciekawą konstrukcję. Wałek rozrządu porusza tłokami za pośrednictwem hydraulicznego elementu wstawionego między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Pozwala to na zmianę wychylenia zaworów w zależności od obrotów i innych czynników. Jest nie tylko mocniejszy od starszego T-Jet (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9, zaś T-Jet to 9,6 sekundy), ale też oszczędniejszy. Zużywa średnio 5,7 litra na sto kilometrów. Ceny zaczynają się od 68 590 złotych (bez promocji).

Diesle:

REKLAMA

1,6 Multijet 120 KM 16v DPF – oszczędny, rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Kosztuje dokładnie tyle samo co 1,4 MultiAir, jest jednak od niego oszczędniejszy (zużycie na poziomie 4,8 litra na sto kilometrów).Posiada filtr cząstek stałych.

2,0 Multijet 165 KM 16v DPF – mocny silnik z potężnym momentem obrotowym (360 Nm). Dostępny tylko w topowych wersjach wyposażenia Emotion lub Sport. Kosztuje od 80 590 złotych (bez promocji)

Wybór:
Zdecydowanie polecamy silnik benzynowy 1,4 MultiAir o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Jest dynamiczny, oszczędny i komfortowy. Nieco bardziej dynamiczny jest dwulitrowy diesel MultiAir, musimy jednak zdecydować się na najdroższą wersję wyposażeniową, aby go kupić.

Wersje:

REKLAMA

Fresh – cena w momencie pisania artykułu to 47 590 złotych (bez promocji). Auto wyposażone jest m.in. w elektrycznie sterowanie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie szyby, uchwyty ISOFIX, ABS+EBD, dzielone oparcie tylnej kanapy, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kolumna kierownicza sterowana w dwóch płaszczyznach. Jako podstawowa wersja byłaby zupełnie niezłą propozycją gdyby nie fakt, że dostępny jest tylko jeden silnik: 90-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra. Brak jest nawet radia.

Active – druga w kolejności wersja wyposażeniowa, również tylko z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM. Cena to 52 590 złotych. Warto przyjrzeć się promocjom: obecnie Bravo w tej wersji z promocjami kosztuje mniej niż wersja Fresh. Jest to właściwie pakiet stylistyczny do wersji Fresh, posiada bowiem dodatkowo klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, panel deski rozdzielczej z wykończeniem z włókna węglowego oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia. W środku nie ma niestety nawet radia, choć zamontowano już 6 głośników i antenę. System Blue&Me dostępny jest już w opcji za 1250 złotych.

Dynamic – „średnia” wersja wyposażeniowa, w obrębie której dostępne są wszystkie wersje silnikowe oprócz 1,4 90 KM i dwulitrowego 165-konnego Multijeta. Ceny zaczynają się od 61 590 złotych (bez promocji). W wyposażeniu znajdziemy dodatkowo m.in. system Start&Stop, pakiet stylizacyjny identyczny z wersją Active, ESO z ASR/MSR/HBA i Hill Holderem, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. W standardzie otrzymamy też radioodtwarzacz CD z Mp3 oraz długą listę wyposażenia opcjonalnego. Cena od 56 590 złotych.

Emotion oraz Sport – topowe wersje wyposażeniowe. Tylko tutaj mamy możliwość wybrania 165-konnego silnika Multijet. W standardzie jest tu właściwie wszystko, co oferuje Fiat. Dużą zaletą tej wersji jest to, że praktycznie zaciera się różnica cenowa między silnikiem MultiAir i Multijet.

Wybór:
Dynamic – najrozsądniejsza wersja, z solidną gamą silnikową i długą listą opcji, których ceny wcale nie powalają na kolana. W obrębie tej wersji mamy największą możliwość skonfigurowania sobie swojego wymarzonego Fiata. Obecnie promocje Fiata sięgają nawet 10 tysięcy złotych w stosunku do ceny katalogowej. Na dobrze wyposażoną wersję z silnikiem MultiAir będziemy musieli wydać około 70 tysięcy złotych, otrzymamy jednak w zamian bardzo dobrze wyposażony i przyjemny w użytkowaniu samochód.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiat Bravo

Fiat Bravo został zaprezentowany na styczniowych targach w Rzymie, a potem w Genewie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o ogólną sylwetkę pojazdu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest po prostu ładny. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada bagażnik większy niż w Golfie. Fot. moto.wieszjak.pll
Fiat Bravo jest samochodem przednionapędowym. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dużo miejsca z przodu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma niewiele miejsca na tylnej kanapie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma ergonomiczne wnętrze. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma kierownicę stylizowaną na sportową. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada sterowanie systemami z kierownicy. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dobrą jakoś materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest wyposażony w system umożliwiający wybieranie głosowe w języku polskim. Fot. moto.wieszjak.pl
Na wyposażeniu Fiata Bravo znalazł się system Blue & Me, opracowany wspólnie z Microsoftem. Fot. moto.wieszjak.pl
Testowany Fiat Bravo wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA