REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Styczeń 2011

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.

W styczniu na naszych stronach zamieściliśmy testy 12 aut. Postanowiliśmy wybrać spośród nich samochód miesiąca w dwóch kategoriach: Rozum (wybór oparty na zdrowym rozsądku) i Serce (wybór oparty na emocjach). Nasz wybór dotyczy tylko wersji testowanych – nie ocenialiśmy wszystkich dostępnych na rynku opcji, a jedynie modele którymi jeździliśmy.

REKLAMA

Oto lista aut, które brały udział w styczniowych testach (według kolejności dodania):

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI, DSG (140 KM) Highline, cena od: 95 950 zł
  • Mercedes C250 2.2 CDI 4MATIC (204 KM) T-Modell, cena od: 208 600 zł
  • Lancia Delta 1.8 TB (200 KM) Executive, cena od: 123 990 zł
  • Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift (163 KM) Titanium, cena od: 145 150 zł
  • Nissan Murano 2.5 dCi (190 KM) Comfort, cena od: 193 600 zł
  • Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC (117 KM) Intense, cena od: 80 340 zł
  • Renault Scenic 1.5 dCi (110 KM) Tech Run, cena od: 90 400 zł
  • Fiat Bravo 2.0 Multijet (165 KM) Sport, cena od: 80 590 zł
  • Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Multijet-2 (170 KM) Distinctive, cena od: 94 900 zł
  • Volvo S60 D3 (163 KM) Momentum, cena od: 137 300 zł
  • Suzuki SX4 DDiS (125 KM) Premium 4WD, cena od: 75 900 zł
  • Toyota Verso D4D (126 KM) Sol Plus, cena od 100 300 zł

Kategoria Rozum

Zdecydowane zwycięstwo w tej kategorii odniósł Fiat Bravo. Głosowało na niego trzech redaktorów. Jedyny, który wybrał inaczej – nie jeździł tym modelem. Autem „drugiego wyboru” był Volkswagen Golf. Tu warto też powiedzieć o pewnej ciekawostce – trzech z nas rozważało jako kandydatów do zwycięstwa vany – ale każdy proponował innego.

Opinie redakcji

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Dopiero po zerknięciu do cennika mogłem jednoznacznie wskazać swojego faworyta w tej kategorii. Wahałem się pomiędzy Fiatem Bravo, Volkswagenem Golfem i Renault Scenic. Przyznam, że na co dzień wolałbym użytkować Golfa. Bravo to mój typ na drugie miejsce. Jednak w tej kategorii kierujemy się rozsądkiem, a Fiat Bravo jest ładnym, dobrze jeżdżącym, obszernym i oszczędnym kompaktem w dodatku sporo tańszym od Volkswagena i Renault.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marcin Kalinowski: Na samym końcu miałem do wyboru: albo Golfa, albo Fiata Bravo. Wybór był prosty: Bravo, głównie ze względu na cenę. Jeśli można mieć naprawdę dobrze wykonane, wyjątkowo przyjemne w eksploatacji a przy tym bezawaryjne auto  za 20 tysięcy mniej, to trudno jest mieć dylemat. Brawo dla Bravo, może wreszcie od marki odczepi się ogon w postaci bandy frustratów którzy nigdy Fiata, Lancii albo Alfy Romeo nie mieli, ale zawsze chętnie krytykują i wymieniają się dowcipami na temat posiadaczy włoszczyzny.

REKLAMA

Jakub Tujaka: Zwycięstwo w kategorii rozum wcale nie oznacza, że Fiat Bravo jest pozbawiony emocji. Jest wręcz przeciwnie. Bravo to duże zagrożenie dla konkurencji nie tylko ze względu na cenę. Auto jest zwinne, zgrabne i może być oszczędne. Wewnątrz jest wystarczająca ilość miejsca aby przewieźć młodą rodzinę, a i singiel poruszający się Bravo nie ma się czego wstydzić. Wykończenie elementów deski rozdzielczej nie budzi zastrzeżeń.  Moim drugim typem w tej kategorii był Ford Galaxy.

Paweł Dobosz: Nie miałem okazji jeździć Fiatem Bravo z dwulitrowym dieslem. Biorąc pod uwagę, wyrażane przez moich kolegów, zadowolenie z jazd tym autem mam czego żałować. Osobiście głosowałem na Volkswagena Golfa – czyli auto, które wiele osób określa jako „nudne”. Moim zdaniem to „samochodowy pewniak” – tu naprawdę trudno się do czegoś przyczepić. Z vanów głosowałem na Renault Scenica – za komfort podróżowania po polskich drogach i mnóstwo rozwiązań ułatwiających rodzinne podróże

Kategoria Serce - Alfa Romeo Giulietta

Tu również nie było problemów z wyborem. Trzy głosy za Giuliettą i jeden za Bravo. Innych kandydatów w zasadzie nie było.

Opinie redakcji

Tomasz Korniejew: Zerkając na listę testowanych w styczniu samochodów wybór jest oczywisty. Z tej "dwunastki" to Alfa Romeo Gulietta wzbudza najwięcej emocji wśród kierowców. Niebanalna stylizacja nadwozia, mocny silnik, interesujące wnętrze ze sportowymi smaczkami. Testowana Gulietta była droga, ale skradła mi serce.

Marcin Kalinowski: Byłem jedynym głosującym na Bravo, co jest dziwne, jako, że w głębi serca jestem Alfistą. Produkowana w kraju pana "bunga bunga" Alfa Romeo jednak nieco zawiodła moje oczekiwania, już wyjaśniam dlaczego. Otóż za najbardziej udaną stylistycznie Alfę ostatnich lat uważam model 159. Jest przepiękna, odpowiednio agresywna, wystarczająco elegancka... i bardzo sportowa. Potem na rynku pojawiła się piękna 8C Competizione, której linia stylistyczna zaczęła być przenoszona na całą resztę aut tej marki. Najpierw było MiTo, teraz wyszła Giulietta, a w przyszłości jeszcze pojawi się limuzyna 169. Problem w tym, że to, co wygląda dobrze na 8C Competizione, traci dużo na mniejszych autach z większą ilością drzwi z racji zachwiania proporcji. Dlatego wyglądu Giulietty po prostu "nie kupuję", a jest to dla mnie podstawowa kategoria oceny w tym przypadku. Bravo z drugiej strony nic nie brakuje: światła a'la Ferrari, bardzo proporcjonalna jajowata sylwetka, dyskretne smaczki stylistyczne... a przy tym świetne prowadzenie. Gdyby tylko powstała wersja Abarth...

Jakub Tujaka: Głosowałem na Giuliettę ponieważ w testowanej wersji auto skrywa dwa oblicza. Z jednej strony praktyczny pięciodrzwiowy kompakt, wyposażony w silnik diesla i wszystkie niezbędne do wygodnej jazdy opcje wyposażenia, może więc służyć jako auto do codziennej jazdy. Na drugą twarz Giulietty składa się mocny i dynamiczny silnik w połączeniu z dość twardo zestrojonym zawieszeniem (w ustawieniu Dynamic) i precyzyjny układ kierowniczy. Auto daje dużo frajdy z jazdy i pozwala kierowcy na dynamiczne przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Odważna stylizacja nadwozia nie przemawia do wszystkich, ale tworzy kontrast z opatrzonymi kompaktami konkurencji.

Paweł Dobosz: W tej kategorii mogłem głosować tylko za Giuliettą. Piękny samochód, dobra cena i przyjemne wrażenia z jazdy (szczególnie w trybie Dynamic). Co prawda osobiście wybrałbym wersję benzynową, która jest bardziej dynamiczna od testowanego diesla ale nawet w wersji z silnikiem wysokoprężnym Giulietta generowała taki ładunek emocji, do którego nie byli w stanie zbliżyć się konkurenci.

Fiat Bravo, zwycięzca styczniowej edycji Best of Test w kategorii Rozum.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA