REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Styczeń 2011

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.

W styczniu na naszych stronach zamieściliśmy testy 12 aut. Postanowiliśmy wybrać spośród nich samochód miesiąca w dwóch kategoriach: Rozum (wybór oparty na zdrowym rozsądku) i Serce (wybór oparty na emocjach). Nasz wybór dotyczy tylko wersji testowanych – nie ocenialiśmy wszystkich dostępnych na rynku opcji, a jedynie modele którymi jeździliśmy.

REKLAMA

Oto lista aut, które brały udział w styczniowych testach (według kolejności dodania):

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI, DSG (140 KM) Highline, cena od: 95 950 zł
  • Mercedes C250 2.2 CDI 4MATIC (204 KM) T-Modell, cena od: 208 600 zł
  • Lancia Delta 1.8 TB (200 KM) Executive, cena od: 123 990 zł
  • Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift (163 KM) Titanium, cena od: 145 150 zł
  • Nissan Murano 2.5 dCi (190 KM) Comfort, cena od: 193 600 zł
  • Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC (117 KM) Intense, cena od: 80 340 zł
  • Renault Scenic 1.5 dCi (110 KM) Tech Run, cena od: 90 400 zł
  • Fiat Bravo 2.0 Multijet (165 KM) Sport, cena od: 80 590 zł
  • Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Multijet-2 (170 KM) Distinctive, cena od: 94 900 zł
  • Volvo S60 D3 (163 KM) Momentum, cena od: 137 300 zł
  • Suzuki SX4 DDiS (125 KM) Premium 4WD, cena od: 75 900 zł
  • Toyota Verso D4D (126 KM) Sol Plus, cena od 100 300 zł

Kategoria Rozum

Zdecydowane zwycięstwo w tej kategorii odniósł Fiat Bravo. Głosowało na niego trzech redaktorów. Jedyny, który wybrał inaczej – nie jeździł tym modelem. Autem „drugiego wyboru” był Volkswagen Golf. Tu warto też powiedzieć o pewnej ciekawostce – trzech z nas rozważało jako kandydatów do zwycięstwa vany – ale każdy proponował innego.

Opinie redakcji

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Dopiero po zerknięciu do cennika mogłem jednoznacznie wskazać swojego faworyta w tej kategorii. Wahałem się pomiędzy Fiatem Bravo, Volkswagenem Golfem i Renault Scenic. Przyznam, że na co dzień wolałbym użytkować Golfa. Bravo to mój typ na drugie miejsce. Jednak w tej kategorii kierujemy się rozsądkiem, a Fiat Bravo jest ładnym, dobrze jeżdżącym, obszernym i oszczędnym kompaktem w dodatku sporo tańszym od Volkswagena i Renault.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marcin Kalinowski: Na samym końcu miałem do wyboru: albo Golfa, albo Fiata Bravo. Wybór był prosty: Bravo, głównie ze względu na cenę. Jeśli można mieć naprawdę dobrze wykonane, wyjątkowo przyjemne w eksploatacji a przy tym bezawaryjne auto  za 20 tysięcy mniej, to trudno jest mieć dylemat. Brawo dla Bravo, może wreszcie od marki odczepi się ogon w postaci bandy frustratów którzy nigdy Fiata, Lancii albo Alfy Romeo nie mieli, ale zawsze chętnie krytykują i wymieniają się dowcipami na temat posiadaczy włoszczyzny.

REKLAMA

Jakub Tujaka: Zwycięstwo w kategorii rozum wcale nie oznacza, że Fiat Bravo jest pozbawiony emocji. Jest wręcz przeciwnie. Bravo to duże zagrożenie dla konkurencji nie tylko ze względu na cenę. Auto jest zwinne, zgrabne i może być oszczędne. Wewnątrz jest wystarczająca ilość miejsca aby przewieźć młodą rodzinę, a i singiel poruszający się Bravo nie ma się czego wstydzić. Wykończenie elementów deski rozdzielczej nie budzi zastrzeżeń.  Moim drugim typem w tej kategorii był Ford Galaxy.

Paweł Dobosz: Nie miałem okazji jeździć Fiatem Bravo z dwulitrowym dieslem. Biorąc pod uwagę, wyrażane przez moich kolegów, zadowolenie z jazd tym autem mam czego żałować. Osobiście głosowałem na Volkswagena Golfa – czyli auto, które wiele osób określa jako „nudne”. Moim zdaniem to „samochodowy pewniak” – tu naprawdę trudno się do czegoś przyczepić. Z vanów głosowałem na Renault Scenica – za komfort podróżowania po polskich drogach i mnóstwo rozwiązań ułatwiających rodzinne podróże

Kategoria Serce - Alfa Romeo Giulietta

Tu również nie było problemów z wyborem. Trzy głosy za Giuliettą i jeden za Bravo. Innych kandydatów w zasadzie nie było.

Opinie redakcji

Tomasz Korniejew: Zerkając na listę testowanych w styczniu samochodów wybór jest oczywisty. Z tej "dwunastki" to Alfa Romeo Gulietta wzbudza najwięcej emocji wśród kierowców. Niebanalna stylizacja nadwozia, mocny silnik, interesujące wnętrze ze sportowymi smaczkami. Testowana Gulietta była droga, ale skradła mi serce.

Marcin Kalinowski: Byłem jedynym głosującym na Bravo, co jest dziwne, jako, że w głębi serca jestem Alfistą. Produkowana w kraju pana "bunga bunga" Alfa Romeo jednak nieco zawiodła moje oczekiwania, już wyjaśniam dlaczego. Otóż za najbardziej udaną stylistycznie Alfę ostatnich lat uważam model 159. Jest przepiękna, odpowiednio agresywna, wystarczająco elegancka... i bardzo sportowa. Potem na rynku pojawiła się piękna 8C Competizione, której linia stylistyczna zaczęła być przenoszona na całą resztę aut tej marki. Najpierw było MiTo, teraz wyszła Giulietta, a w przyszłości jeszcze pojawi się limuzyna 169. Problem w tym, że to, co wygląda dobrze na 8C Competizione, traci dużo na mniejszych autach z większą ilością drzwi z racji zachwiania proporcji. Dlatego wyglądu Giulietty po prostu "nie kupuję", a jest to dla mnie podstawowa kategoria oceny w tym przypadku. Bravo z drugiej strony nic nie brakuje: światła a'la Ferrari, bardzo proporcjonalna jajowata sylwetka, dyskretne smaczki stylistyczne... a przy tym świetne prowadzenie. Gdyby tylko powstała wersja Abarth...

Jakub Tujaka: Głosowałem na Giuliettę ponieważ w testowanej wersji auto skrywa dwa oblicza. Z jednej strony praktyczny pięciodrzwiowy kompakt, wyposażony w silnik diesla i wszystkie niezbędne do wygodnej jazdy opcje wyposażenia, może więc służyć jako auto do codziennej jazdy. Na drugą twarz Giulietty składa się mocny i dynamiczny silnik w połączeniu z dość twardo zestrojonym zawieszeniem (w ustawieniu Dynamic) i precyzyjny układ kierowniczy. Auto daje dużo frajdy z jazdy i pozwala kierowcy na dynamiczne przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Odważna stylizacja nadwozia nie przemawia do wszystkich, ale tworzy kontrast z opatrzonymi kompaktami konkurencji.

Paweł Dobosz: W tej kategorii mogłem głosować tylko za Giuliettą. Piękny samochód, dobra cena i przyjemne wrażenia z jazdy (szczególnie w trybie Dynamic). Co prawda osobiście wybrałbym wersję benzynową, która jest bardziej dynamiczna od testowanego diesla ale nawet w wersji z silnikiem wysokoprężnym Giulietta generowała taki ładunek emocji, do którego nie byli w stanie zbliżyć się konkurenci.

Fiat Bravo, zwycięzca styczniowej edycji Best of Test w kategorii Rozum.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA