REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opony

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Stalowe, czy "aluminiowe" - jakie felgi zamontować na zimę?

Wielu kierowców staje przed dylematem, czy opony zimowe zainstalować na felgach ze stopów lekkich, czy może na stalowych. Co radzą eksperci?

Ciśnienie powietrza w oponach zimowych

Czy zimą należy zwiększać ciśnienie w ogumieniu? Jak mróz wpływa na zmiany ciśnienia powietrza w oponach?

Czym są opony XL?

Niekiedy na oponie widnieją symbole XL lub – coraz rzadziej używany RF. Takie skróty na ścianie bocznej można znaleźć na jednych oponach, a na innych w tym samym rozmiarze, modelu i wzorze bieżnika już nie. Mając do czynienia z dwoma identycznymi pod względem wyglądu produktami, musimy mieć świadomość, że producent opony nie na darmo oznaczył jeden XL/RF, a z oznaczenia drugiego zrezygnował.

Po co stosować opony zimowe?

Czy opony zimowe są głośniejsze w eksploatacji niż letnie? Czy nowoczesne systemy wspomagające kierowcę pozwolą na rezygnację z opon zimowych? Rozwiewamy mity dotyczące opon zimowych.

REKLAMA

Opony niepneumatyczne Air Free

Czy są na świecie opony, których nie trzeba pompować? Są, na razie jeszcze w fazie koncepcyjnej, ale to już druga generacja koncepcyjnych opon niepneumatycznych. Czym charakteryzują się opony Air Free?

Porsche Macan na nowych oponach Michelin

Porsche Macan będzie pierwszym autem fabrycznie wyposażonym w opony Michelin Latitude Sport 3. Oprócz nich, producent przewidział do tego modelu także dwa inne typy opon - zimowe i całoroczne.

Kiedy opony zimowe są niebezpieczne?

Dane zebrane przez serwis Allegro pokazują, że polscy kierowcy starają się eksploatować opony jak najdłużej. Zdaniem ekspertów jest to błąd. Dlaczego?

Czym się różni opona zimowa od letniej?

Mamy późną jesień. Według badań blisko 91% kierowców zmienia w tym okresie opony letnie na zimowe. Zatem jaka jest różnica pomiędzy ,, zimówkami” a oponami letnimi? Przekonajmy się.

REKLAMA

Czy można zmienić tylko dwie opony na zimowe?

Każdy odpowiedzialny kierowca powinien zmienić w swoim samochodzie opony z letnich na zimowe. A czy wystarczy zmienić na zimowe tylko opony na jednej osi?

Co to są zamienniki opon, jak je wybrać?

Czy opony inne niż oryginalne są zamiennikami? Czy może zamienniki opon to opony w innym rozmiarze niż zostały fabrycznie założone do samochodu. Czym są zamienniki opon i jak je wybrać?

Goodyear UltraGrip 8 Performance - opis i dane techniczne

Opona Goodyear UltraGrip 8 Performance to ulepszona wersja modelu UltraGrip 8. Inny projekt bieżnika przełożył się na jej lepsze właściwości trakcyjne.

Opony zimowe - jakie wybrać?

Niedługo zagości w Polsce zima. Eksperci zgodnie twierdzą, że najlepszą porą na zmianę opon letnich na zimowe, jest gdy średnia dobowa amplituda spadnie do 7 stopni Celsjusza i niżej. Zatem, kierowcy, nie czekajcie z dokonaniem wyboru do ostatniej chwili, my doradzimy Wam co wybrać i czym się kierować przy zakupie.

Dunlop Winter Response 2 – nowa opona zimowa!

Na rynku debiutuje nowa opona zimowa Dunlop Winter Response 2, która łączyć ma wysokie osiągi z przystępną ceną.

Felgi na zimę - co wybrać?

Niebawem nadejdzie zima. Dla niektórych kierowców jest to czas zakupu nie tylko opon zimowych, ale także nowych felg. Zatem jakie felgi najlepiej się sprawdzą?

Opony zimowe – nowe czy używane?

Dużymi krokami zbliża się zima, a co za tym idzie zmiana opon z letnich na zimowe. Zatem czy warto zainwestować w nowe, czy może nieco tańsze, używane ogumienie?

Opony budżetowe - tanie nie muszą być złe!

Nie zawsze tanie opony prezentują niską jakość. Wiele z nich oparto bowiem na nieco starszych, ale zaawansowanych projektach markowych producentów. Zobacz kiedy warto kupić opony budżetowe.

RFT, czyli Run Flat Tyre, jak to działa?

To nie opony utrzymują ciężar samochodu, a zawarte w nich powietrze pod określonym ciśnieniem. W przypadku przebicia, opona traci odpowiednie ciśnienie a w rezultacie tym samym swoją siłę nośną. Opony wyposażone w technologię Run Flat Tyre utrzymują obciążenie, umożliwiając jazdę nawet bez powietrza w oponie.

Opony, a zużycie paliwa

Na zużycie paliwa przez samochód ma wpływ nie tylko styl jazdy. Jedną z kluczowych spraw dla kosztów pokonania 100 km jest dobór odpowiedniego ogumienia.

Jak wybrać opony idealne?

Opony to jedyny element samochodu łączący pojazd z nawierzchnią i stanowiący w głównej mierze o bezpieczeństwie na drodze. W zmiennych warunkach klimatycznych, takich jak w Polsce, opony mają kluczowy wpływ na zachowanie pojazdu, niezależnie od umiejętności kierowcy. Jak wybrać opony idealne?

Opony deszczowe - co to jest?

Coraz częściej można spotkać na półkach sklepowych opony, które się nazywają oponami deszczowymi. Co to są opony deszczowe?

Etykiety na oponach nie mówią o nich wszystkiego

Coraz więcej osób zwraca uwagę na etykiety opon zawierające podstawowe dane na ich temat. Spora grono klientów nie zdaje sobie sprawy, że to tylko powierzchowne dane ich temat i nie można tylko w oparciu o ich zapisy podejmować decyzji o zakupie.

Kontrola stanu opon - krok po kroku

Kontrola stanu opon zamontowanych w naszym samochodzie jest kluczowa dla bezpieczeństwa jazdy. Przedstawiamy, jak krok po kroku sprawdzić stan techniczny opon.

Nowe etykiety na oponach zaczną obowiązywać w listopadzie, jak je czytać?

Tym samym od pierwszego listopada 2012 r. na każdej sprzedawanej oponie będzie musiała znaleźć się etykieta informująca o osiągach konkretnego modelu opony.

Czy Polacy zmieniają opony przed zimą? Kto powinien skorzystać z opon całorocznych?

Według badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla Michelin Polska, polscy kierowcy w większości zmieniają opony sezonowo, jednak w mniejszości są ci, którzy wiedzą kiedy zmieniać opony z letnich na zimowe i odwrotnie.

Wentyle - rodzaje wentyli w oponach

Wentyl w oponie najczęściej kojarzy się z gumowym wypustkiem z nakrętką. Jednak rynek oferuje więcej rodzajów wentyli, po to by dobrać odpowiedni rodzaj do obręczy koła.

Opony zimowe starczą na cały rok?

W polskim klimacie, ze względu na występowanie czterech pór roku, właściciele samochodów powinni posiadać dwa komplety opon - letnich i zimowych. Coraz częściej spotkać można auta, które cały rok poruszają się na oponach zimowych.

Ciśnienie w oponach sprawdzaj na zimno

Zalecane przez producenta ciśnienie w ogumieniu ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Tylko, który wynik jest właściwy - pomiaru dokonywanego na rozgrzanych, czy zimnych oponach. czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

Negatywny wpływ soli na opony

Sól uważana za najtańszy środek skutecznie walczący z oblodzeniami na drogach, ma spory wpływ na stan opon w naszych pojazdach. Czym grozi jazda po zasolonych arteriach miast?

Na co zwrócić uwagę wybierając opony na zimę?

Zima to wyjątkowo trudny okres dla kierowców. Śnieg, błoto pośniegowe, lód - to tylko niektóre z pułapek, jakie czekają na kierowców. Dobre opony zimowe poprawią zachowanie auta na śliskiej nawierzchni, zwiększając tym samym.

Jak dobrać poprawny rozmiar opon i felg? Jakie felgi dobrać do opon?

Opony, to element stanowiący o naszym bezpieczeństwie, a zmieniając ich rozmiar wpływamy m.in. na przyczepność samochodu. Na co zwrócić uwagę przy doborze nowych opon i felg? Jakie parametry powinniśmy znać?

Eksploatacja opon - kompendium

Kiedy zmienić opony samochodowe z letnich na zimowe oraz z zimowych na letnie? Kiedy opona nie nadaje się do użytku? Czy opony obowiązuje data ważności?

Jak zużycie wpływa na pracę opony, jak zmieniają się właściwości opon z wiekiem?

Zużywanie się opon powoli, ale nieustannie zmienia ich właściwości. Większość kierowców ze zużywania się opon zdaje sobie sprawę, ale niewielu wie w jaki sposób wraz z rosnącym przebiegiem zmieni się zachowanie auta.

Czy można dostać mandat za złe opony?

Jeśli niektórym argument bezpieczeństwa nie wystarcza, warto pamiętać, że za zły stan opon grożą też konsekwencje... finansowe. W razie spotkania z drogówką, oprócz mandatu, za jazdę autem niesprawnym technicznie, stracimy też dowód rejestracyjny. Kiedy możemy mieć problemy przez opony?

Czy warto kupić opony w internecie? Jakie pułapki na nas czyhają?

Gdzie znaleźć najtańsze opony? Najczęściej okaże się, że najlepsze oferty znajdziemy w sklepach internetowych. Powstaje jednak problem – kupujemy poniekąd „kota w worku”. Płacimy nie widząc opon na oczy... Czy warto podjąć takie ryzyko?

Dlaczego opony piszczą?

Pisk opon bawi głównie początkujących kierowców, którzy nie są jeszcze świadomi, że przyjdzie im zapłacić za fantazję. Z wiekiem i zdobytym doświadczeniem zaczyna się oszczędzać... również opony. Warto jednak pamiętać, że pisk opon nie zawsze wynika z nierozsądnego posługiwania się pedałem gazu.

Czy warto zamontować czujniki ciśnienia powietrza w kolach? Ile to kosztuje?

Większość nowych aut już klasy średniej wyższej ma w wyposażeniu seryjnym system monitorujący ciśnienie powietrza w oponach. Takie systemy nie tyle mierzą ciśnienie, co ostrzegają gdy jest ono zbyt niskie, minimalizując ryzyko jazdy na „kapciu”. Czy taki system można zamontować w starszym aucie? Ile to kosztuje i czy opłaca się w niego inwestować?

Czy trzeba specjalnie dbać o opony? Czy to przedłuży ich "życie"?

Dzięki prostym i tanim zabiegom możemy przedłużyć okres eksploatacji opon samochodowych. Właściwe użytkowanie, serwis i konserwacja mogą przynieść konkretne oszczędności.

Opony całoroczne – czy sprawdzą się zarówno w zimie jak i latem?

Stare przysłowie mówi, że gdy coś jest do wszystkiego to... nie sprawdza się do końca w żadnych warunkach. Czy tak samo jest z uniwersalnymi oponami całorocznymi? Czy jedne opony poradzą sobie w skrajnie różnych warunkach, w lecie jak i zimą?

Jak dobrać oponę na koło zapasowe? Czy trzeba ją wymieniać?

Wielu kierowców zapomina, że samochód ma nie cztery, a pięć kół. Piąte leży w bagażniku lub wisi na tylnej klapie, ewentualnie pod podłogą. Oponę w zapasie - bo o nim mowa – również trzeba zmieniać! Jak często i jakie ogumienie najlepiej nadaje się na koło zapasowe?

Opona samouszczelniająca się – czy to działa?

Jednym z ciekawszych wynalazków ostatnich lat są opony reklamowane jako „nie do przebicia”. Ich konstrukcja powoduje, że z opony nie będzie schodzić powietrze nawet jeśli w oponie utkwi „ciało obce” o średnicy 1,6 milimetra – tak przynajmniej jest w teorii. A jak wygląda to w praktyce, czy są opony, których nie można przebić?

Czy są opony bez limitu prędkości? Jakie opony stosuje się w najszybszych autach świata?

Opony do najszybszych aut na świecie potrafią kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych za komplet. Takie gumy wymagają bezwzględnej kontroli po przejechaniu każdych 500 kilometrów i zużywają się po pokonaniu dystansu kilkunastu tysięcy kilometrów. W zamian za te wszystkie niedogodności oferują jedno – brak limitu prędkości. Ile auto wyciśnie tyle wytrzymają!

Czy zawsze trzeba wymieniać wszystkie cztery opony na nowe?

Opony na osi napędowej zużywają się nawet dwukrotnie szybciej niż te, które nie muszą przenosić na asfalt momentu obrotowego. Co zrobić gdy opony z osi napędowej się zużyją, czy można wymienić opony tylko na jednej osi i jak postępować w przypadku aut z napędem 4x4?

Aquaplaning - co to jest, jak unikać zjawiska poduszki wodnej?

O zjawisku aquaplaningu mówimy wtedy, gdy pomiędzy powierzchnią opony a podłożem dojdzie do powstania utrzymującej się warstwy wody. Bieżnik nie może efektywnie odprowadzić nadmiaru wody, w konsekwencji czego następuje utrata przyczepności i kontroli nad pojazdem.

Dlaczego opony hałasują? Jak wybrać ciche opony?

Opona samochodowa jest jak orkiestra. Składa się z dużej liczby "instrumentów" generujących dźwięki podczas jazdy. Każdy rowek, a nawet każda lamelka wpływa na to, co słyszymy podczas toczenia kół. Niestety czasem ta „muzyka” nie jest przyjemna dla ucha. Czy warto wybierać ciche opony? Co trzeba wiedzieć poszukując cichych opon?

Jaka jest różnica pomiędzy oponami kierunkowymi a symetrycznymi – które są lepsze?

Przeglądając ofertę nowych opon - chociażby w internecie - bardzo szybko zostaniemy postawieni przed wyborem jaki bieżnik mają te opony mieć: symetryczny, kierunkowy, a może asymetryczny. Na czym polega faktyczna różnica między tymi bieżnikami?

Czy do SUV-a trzeba kupować specjalne opony?

Już od kilku lat jedną z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych grup aut są te wyposażone w napęd na cztery koła. Chodzi oczywiście o SUV-y, które mimo wielkich aspiracji nie można traktować jako pełnokrwiste terenówki. Czy takie samochody zawsze muszą jeździć na droższych oponach przeznaczonych specjalnie do aut 4x4?

Indeks prędkości na oponie – im wyższy tym lepszy? Niekoniecznie...

Dobierając opony do auta wybieramy konkretny rozmiar, ale może się okazać, że konkretny model dostępny jest z kilkoma indeksami prędkości. Jaki będzie najlepszy? Czy montowanie opon z wyższym indeksem prędkości ma sens?

Opony ekologiczne – jak działają, jakie mogą dać oszczędności?

Jednym z najnowszych i najbardziej promowanych wynalazków na rynku oponiarskim są opony ekologiczne. Na papierze mają same zalety, obniżają spalanie, wytrzymują większe przebiegi i pasują do najpopularniejszych modeli aut. Ale... Czy eko-opony naprawdę działają i dają realne oszczędności?

Ciśnienie w oponach – jakie powinno być prawidłowe, jak wpływa na spalanie?

Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu to jeden z podstawowych parametrów o jakie powinien dbać każdy posiadacz czterech kół. Dlaczego? Bo ma ono wpływ na bezpieczeństwo jazdy, trwałość samych opon, ale i elementów zawieszenia, w końcu na spalanie i ekonomię jazdy.

Slicki, kolce – jakich opon nie można używać na publicznych drogach.

Wbrew temu co widać na ulicach wielu polskich miast i miasteczek, niektóre wynalazki nigdy nie powinny znaleźć się na publicznych drogach... Zasada ta dotyczy również opon. Jakich opon nie wolno używać w ruchu drogowym i dlaczego? Co grozi za jazdę na oponach torowych czy z kolcami?

REKLAMA