Opony budżetowe - tanie nie muszą być złe!
REKLAMA
REKLAMA
Klasa opony
Opony samochodowe podzielone są na trzy podstawowe segmenty: premium, medium i budżet. Różnice pomiędzy nimi wynikają z ich przeznaczenia, zadań postawionych przez producentów samochodów oraz od zastosowanych rozwiązań technologicznych.
REKLAMA
Zobacz też: RFT, czyli Run Flat Tyre, jak to działa?
„Samochody klasy premium cechują się wysokimi osiągami i wymagają stosowania najwyższej jakości opon. Spowodowane jest to koniecznością efektywnego przenoszenia napędu, skutecznego hamowania z dużych prędkości, odpowiedniej trakcji na prostych odcinkach i w zakrętach” – mówi Jan Frączak, ekspert Motointegrator.pl. „W samochodach niższych klas, miejskich kompaktach ta poprzeczka nie jest postawiona aż tak wysoko. Takimi pojazdami zazwyczaj poruszamy się w środowisku miejskim z niewielkimi prędkościami i w znacznej mierze do wyboru opon zimowych nie musimy podchodzić tak rygorystycznie” – dodaje Jan Frączak.
Tanie opony - jak się je projektuje?
To oczywiście nie może być równoznaczne z używaniem złych produktów nie zapewniających optymalnego poziomu bezpieczeństwa jazdy. Wśród opon segmentu budżet z powodzeniem można wybrać te, cechujące się bardzo dobrą relacją ceny do jakości. Wynika to z faktu, że w takim ogumieniu bardzo często stosuje się najwyższej jakości bieżniki, które były stosowane kilka lat temu w produktach segmentu premium. Przykładem tego jest choćby bardzo popularna Dębica Frigo2, która korzysta z bieżnika Goodyear Ultragrip 5.
Zobacz też: Etykiety na oponach nie mówią o nich wszystkiego
Opony całoroczne
Niektórzy kierowcy szukają oszczędności wybierając opony całoroczne. Tu jednak doskonale sprawdza się powiedzenie, że „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Opony zimowe mają specjalnie zaprojektowany bieżnik i wykonane są z mieszanek mogących poradzić sobie z niską zimową temperaturą. Dlatego z pewnością opony budżet podczas ostrej zimowej aury poradzą sobie znacznie lepiej zapewniając lepszą trakcję i tym samym bezpieczniejszą jazdę. Tak samo jest w odniesieniu do opon premium, ale leżących w magazynie od nowości powyżej siedmiu lat. Guma
w takich oponach traci swoje właściwości, parcieje, przez co w zasadzie nie powinny być w ogóle eksploatowane.
Zobacz też: Opony, a zużycie paliwa
Zadbaj o stan techniczny opon
Bez względu na to, jakie opony wybierzemy należy pamiętać o ich stanie technicznym. Samemu nie jest jednak łatwo go ocenić, a kryterium głębokości bieżnika nie jest jedynym i wystarczającym. Dlatego ciągle popularne opony regenerowane, choć z pozoru wyglądające jak nowe mogą mieć wady techniczne np. poważne uszkodzenia karkasu.
Źródło: materiały prasowe Motointegrator.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.