Goodyear UltraGrip 8 Performance - opis i dane techniczne
REKLAMA
REKLAMA
Goodyear UltraGrip 8 Performance
REKLAMA
Zapewniająca wysokie osiągi opona zimowa, przeznaczona do jazdy w trudnych warunkach - sprawdza się na śniegu, błocie pośniegowym, jak i na oblodzonych drogach. Bieżnik UltraGrip 8 Performance, wykonany z nowoczesnej mieszanki gumowej, utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, dając pewniejsze prowadzenie auta zimą.
REKLAMA
UltraGrip 8 Performance dzięki zastosowaniu trzech różnych technologicznie typów lamel, zapewnia sztywność bieżnika i doskonałe prowadzenie w zimowych warunkach. Gęsto ułożone hybrydowe lamele poprawiają przyczepność opony, a większa liczba krawędzi – wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika – przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji1. UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek, który poprawia przyczepność boczną.
Zobacz też: Dunlop Winter Response 2 – nowa opona zimowa!
Goodyear UltraGrip 8 - hamowanie
REKLAMA
Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon2, a ustawienie pod różnym kątem bloków bieżnika poprawia właściwości trakcyjne. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego opona ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej poprawia parametry hamowania i daje większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.
Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, poprawiając odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów3 potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 Performance wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.
1W porównaniu ze średnimi wynikami trzech wiodących konkurentów na śniegu, pomiary zostały wykonane przez TÜV SÜD Automotive w marcu 2012 r.; rozmiar opon: 225/45R17 94V; samochód testowy: Audi A3 1.8 TFSI Sportback; miejsce : Ivalo (Finlandia), Mireval (Francja); raport nr 76248182
2TÜV SÜD, raport nr 76248182.
3TÜV SÜD, raport nr: 76248182.
UltraGrip 8 Performance jest dostępna w następujących rozmiarach:
215/60R16 | 95H | 225/50R17 | 94H |
215/60R16 | 95H | 225/50R17 | 98H XL |
215/60R16 | 99H XL | 225/50R17 | 98V XL |
225/60R16 | 98H | 235/50R18 | 101V XL |
235/60R16 | 100H | 255/50R19 | 107V XL |
215/60R17 | 96H | 205/45R17 | 88V XL |
195/55R15 | 85H | 215/45R17 | 91V XL |
205/55R16 | 94V XL | 225/45R17 | 91H |
215/55R16 | 93H | 225/45R17 | 94H XL |
215/55R16 | 97H XL | 225/45R17 | 94V XL |
225/55R16 | 95H | 235/45R17 | 97V XL |
225/55R16 | 99V XL | 245/45R17 | 99V XL |
215/55R17 | 98V XL | 225/45R18 | 95V XL |
225/55R17 | 97H | 235/45R18 | 98V XL |
225/55R17 | 101V XL | 225/40R18 | 92V XL |
235/55R17 | 103V XL | 235/40R18 | 95V XL |
205/50R17 | 93H XL | 245/40R18 | 97V XL |
205/50R17 | 93V XL | 255/40R19 | 100V XL |
215/50R17 | 95V XL | 255/35R19 | 96V XL |
235/55R18 | 104V XL |
Zobacz też: Opony zimowe – nowe czy używane?
Źródło: materiały prasowe Goodyear
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.