Działalność ubezpieczycieli z terenu UE, niewątpliwie wzbogaca rynek i zwiększa konkurencję. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że pozew dotyczący ubezpieczenia sprzedawanego przez oddział firmy z UE, nie może zostać skierowany do przedstawicielstwa działającego w Polsce. Taka sytuacja nieco komplikuje dochodzenie roszczeń. Na szczęście, pozew przeciwko zagranicznemu zakładowi ubezpieczeń, można złożyć w polskim sądzie.
Dane Polskiej Izby Ubezpieczeń wskazują, że w minionym roku polscy kierowcy przez Internet kupili 1,29 mln obowiązkowych ubezpieczeń OC oraz 0,36 mln polis Autocasco. Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych jest głównym motorem, który napędza krajowy rynek direct (dystrybucję polis przez Internet lub telefon). Można przypuszczać, że jeszcze więcej kierowców decydowałoby się na zakup polisy online albo przez telefon, gdyby wiedza o korzyściach z takiej transakcji była bardziej powszechna. Wiele osób po prostu nie zdaje sobie sprawy, że tylko przy zdalnym zakupie obowiązkowego OC przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy przez 30 dni.
Mimo wcześniejszych zapowiedzi, w Polsce nadal nie wprowadzono obowiązku zmiany opon letnich na zimowe. Pod tym względem, nasz kraj wyróżnia się wśród sąsiednich państw UE. Wystarczy wspomnieć, że zimowe ogumienie muszą zakładać między innymi Czesi, Niemcy oraz Słowacy. O sezonowej zmianie opon, powinni pamiętać posiadacze polisy Autocasco. W razie wypadku na śliskiej jezdni, ubezpieczyciele mogą zmniejszyć odszkodowanie lub zredukować je do zera, powołując się na brak zimowego ogumienia. Polityka zakładów ubezpieczeń niestety jest mało przejrzysta, a dokładnych zapisów na temat opon, brakuje w ogólnych warunkach ubezpieczeń AC.