REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?
Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC? Przecież sumując wszystkie wpłacone składki z trzech kwartałów 2016 r. uzyskamy kwotę niespełna 8 miliardów złotych, a sumując wypłacone odszkodowania z polis OC w tym samym okresie uzyskamy wynik ok 5,7 miliarda złotych. O co chodzi?

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?

W III kwartałach 2016 roku ubezpieczyciele zebrali 7,96 mld zł składki OC. W tym samym okresie wypłacili tylko 5,71 mld zł odszkodowań i świadczeń. Zespół porównywarki OC/AC mfind.pl wyjaśnia, dlaczego towarzystwa nadal notują straty w segmencie polis OC.

REKLAMA

Od stycznia do września 2016 r. ubezpieczyciele zebrali o 1,95 mld zł składek OC więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 32,4 proc. Nieco wolniej rosną wypłaty odszkodowań i świadczeń. W III kwartałach 2016 r. wyniosły o 14,8 proc. więcej niż 12 miesięcy wcześniej (wzrost z 4,97 mld do 5,71 mld zł).

Zobacz też: Czy oszukujący kierowca może liczyć na odszkodowanie?

REKLAMA

Na co zatem idą pieniądze poza wypłatą odszkodowań? Jak wyjaśniają eksperci mfind.pl, na rzeczoznawców, likwidatorów, prawników, wydatki administracyjne, a przede wszystkim szybko rosną koszty wynajmu samochodów zastępczych. Poszkodowani bowiem coraz chętniej korzystają z takich możliwości.

Cały segment polis OC przynosi ubezpieczycielom straty. – Ubezpieczenia OC pozostają nierentowne, natomiast na rynku widać wyraźny wzrost składkikomentował pod koniec zeszłego roku Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń. – Ma to ekonomiczne uzasadnienie, co w swoich wypowiedziach podkreślali ostatnio m.in. przedstawiciele UOKiK. Warto podkreślić, że wzrost wysokości składek obliguje ubezpieczycieli do zawiązywania wyższych rezerw finansowych, co w znacznym stopniu niweluje wpływ wzrostu składki na bieżący wynik – dodawał Prądzyński.

Zobacz też: Zakup polisy na firmę lub osobę prywatną - znaczące różnice

Jednak konieczność utrzymywania rezerw na poczet przyszłych wypłat odszkodowań i świadczeń, to nie jedyny dodatkowy koszt towarzystw.

– Oprócz samych odszkodowań, firmy ubezpieczeniowe wydają pieniądze przede wszystkim na obsługę szkód – wyjaśnia Łukasz Leus, ekspert porównywarki OC/AC mfind.pl. – Chodzi m.in. właśnie o opłacenie rzeczoznawców, likwidatorów, prawników, wydatki administracyjne, a także koszty wynajmu samochodów zastępczych, z których coraz chętniej korzystają poszkodowani. Pamiętajmy również o wynagrodzeniach dla wszystkich pracowników obsługujących klienta – zarówno przy sprzedaży, jak i likwidacji szkód – dodaje Leus.

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?

Czy ubezpieczyciele naprawdę nie zarabiają na OC?

mfind.pl

mfind.pl

Firmy ubezpieczeniowe dążą obecnie do tego, aby zacząć wychodzić „na zero” przy sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i nie dokładać do interesu z innych rodzajów ochrony, którą sprzedają.

Źródło: Materiały mfind.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Seushimare
    2022-02-10 18:37:58
    jak im sie nie oplaca to niech zamkną biznes.... nie dosć ze golą grubą kase inwestujac na gieldach za zebrane pieniadze, to jeszcze maja czelnosc kłamac ze oni to wlasciwie robia za darmo i musza dokladac do biznesu ... to ja sie pytam skąd maja pieniadze na te dokladanie, skoro nie maja zyskow? takiej sciemy jeszcze w zyciu nie slyszalem. jak mojemu bratu zdazylo sie zdarzenie drogowe w ktorym w z jadacego z naprzeciwka tira, wywalila sie cala naczepa kamieni i ledwo wymanewrowal i uniknął , to ubezpieczyciel nie dosc, ze zanizyl wartosc rynkowa uszkodzonego samochodu to jeszcze wyplacil tyle, ze brat musial do naprawy doplacac grube tysiace. mafia a nie ubezpeczyciele. ptfu.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

REKLAMA

Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

REKLAMA

Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

REKLAMA