REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu

Konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu.
Konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu? Czy wiąże się to z dużą stratą finansową dla leasingobiorcy?

Każdemu leasingobiorcy może zdarzyć się wypadek, którego konsekwencją będzie brak możliwości dalszego użytkowania samochodu. Rozbicie leasingowanego samochodu (mowa jest tutaj o tzw. szkodzie całkowitej) to zawsze potężny cios dla przedsiębiorcy, który traci w ten sposób sprawne, nowe auto w okresie jego spłaty. Na szczęście dzięki temu, ze leasingodawcy wymagają wykupienia polisy OC i AC i Assistance, po wypadku można uzyskać profesjonalną pomoc w zakresie transportu wraku pojazdu, jego utylizacji oraz rozliczenia. Szczególnym zainteresowaniem u przedsiębiorców cieszy się ta ostatnia kwestia. Każdemu z nich zależy bowiem na szybkim zakończeniu sprawy.

REKLAMA

Więcej porad z zakresu leasingu znajdziesz tutaj

Definicja szkody całkowitej

Ze szkodą całkowitą mamy do czynienia w przypadku, gdy samochód został w związku z określonym zdarzeniem uszkodzony w takim stopniu, że nie jest możliwa jego skuteczna naprawa lub też w przypadku, gdy koszty takiej naprawy przekraczałyby wartość auta szacowaną na dzień likwidacji szkody. Ubezpieczyciele inaczej mogą interpretować definicję szkody całkowitej. Zdarza się, że próg do szkody całkowitej jest u nich nieco niższy i wynosi 80% lub nawet 60% rynkowej wartości pojazdu. Dlatego przed ubezpieczeniem auta warto jest dokładnie zapoznać się z warunkami takiego ubezpieczenia.

Zobacz też: Kradzież leasingowanego samochodu, co dalej?

Konsekwencje szkody całkowitej w leasingu

Konsekwencją szkody całkowitej jest wygaśnięcie umowy leasingu. Jest to zgodne z art. 709.5 kodeksu cywilnego, który mówi o tym, że gdy wydana korzystającemu rzecz zostanie przez niego utracona i nie są to okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi finansujący, umowa leasingowa wygasa. W takiej sytuacji finansujący ma prawo do wystąpienia z żądaniem o natychmiastową zapłatę pozostałych rat wynikających z umowy leasingu, w tym także kwoty wykupu. Kwota do zapłaty zostanie jednak pomniejszona o koszty odszkodowania wypłacanego przez zakład ubezpieczeniowy oraz o odsetki wynikające z rat, które w takim przypadku ulegną zmniejszeniu (spłacany będzie tylko kapitał).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wygląda rozliczenie leasingu po szkodzie całkowitej?

Można rozróżnić trzy różne przypadki rozliczenia szkody całkowitej. Nie ma problemu gdy kwota odszkodowania jest równa kwocie do zapłaty dla finansującego. Gdy jednak taka kwota odszkodowania jest niższa niż kwota wymagana do zapłaty, leasingobiorca musi dopłacić różnicę. Z kolei, gdy odszkodowanie jest wyższe niż wymagana kwota do zapłaty, wówczas pozostała jego część, która nie została zaliczona na poczet spłaty, jest wypłacana leasingobiorcy przez zakład ubezpieczeniowy, ale może być też zaliczona na część spłaty nowej umowy leasingowej (np. jako wpłata początkowa lub jako część spłaty pierwszych kilku rat). Są więc duże możliwości manewru w tej kwestii.

Polecamy: Przestępstwa podatkowe. Nowe kary i procedury

Jak znaleźć skuteczne i pewne źródło finansowania pojazdu?

Znalezienie leasingodawcy, który w razie kłopotów związanych z rozbiciem auta nie pozostawi swoich klientów z nierozwiązanym problemem, jest często bardzo trudne. Na rynku istnieje szereg firm leasingowych oferujących swoje usługi. Aby uzyskać pomoc przy wyborze leasingodawcy i ustaleniu korzystnych warunków leasingu, warto jest skorzystać z usług doradcy serwisu www.cls.pl. Dzięki dużemu doświadczeniu takich doradców możliwy jest wybór takiej oferty leasingu, dzięki której w razie kłopotów będzie możliwe szybkie rozliczenie leasingowanego samochodu po wypadku, co pozwoli jednocześnie na sprawne uzupełnienie floty pojazdów firmowych.

Źródło: Materiały firmy CLS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA