REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Leasing na 102 lub 105% - co to oznacza?

Leasing na 102 lub 105% - co to oznacza?
Leasing na 102 lub 105% - co to oznacza?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Co to oznacza, że leasing jest udzielany na 102 lub 105%? Czy takie formy leasingu są opłacalne? Wyjaśniamy to na konkretnym przykładzie.

Leasing to w ostatnim czasie jedna z najpopularniejszych form finansowania różnego rodzaju zakupów. Najczęściej bierze się w leasing samochody, maszyny produkcyjne czy budowlane lub sprzęt komputerowy. Ta forma finansowania polega na umożliwieniu przez leasingodawcę korzystania leasingobiorcy z określonego sprzętu w zamian za raty, których ilość i wysokość określa umowa leasingowa.

REKLAMA

Finansowanie zakupów w formie leasingu jest bardzo korzystne dla przedsiębiorcy ze względu na stosunkowo niski wkład własnego kapitału oraz stosunkowo niskie ryzyko finansowe. W przeciwieństwie do kredytu, który należy spłacić niezależnie od tego, czy ma się płynność finansową czy też nie, z leasingu można bardzo często zrezygnować oddając rzecz, którą się w ten sposób nabyło.

Więcej na temat leasingu przeczytasz tutaj

Oprocentowanie leasingu

Co oznacza, że oprocentowanie leasingu wynosi na przykład 102%? Oznacza to, że spłacając raty leasingowe za urządzenie, które zostało zakupione w ten sposób, ich wysokość obliczana jest względem ceny stanowiącej 102% ceny urządzenia, które finansowane jest za pomocą tego leasingu.

Zobacz też: Samochód dla firmy: Co lepsze - leasing czy kredyt?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pan X zamierza kupić nowy samochód do swojej firmy za kwotę 40 000 zł. Zamierza sfinansować zakup za pomocą leasingu. Leasingodawca oferuje mu leasing 102%, czyli w tej sytuacji podstawą do ustalania kwoty rat leasingowych będzie 102% z 40 000 zł, czyli 40 800 zł.

Od czego zależy oprocentowanie leasingu?

Według danych z roku 2015, średnie oprocentowanie Leasingu wynosiło w tym czasie od 4,6% do 5,3% w skali roku dla samochodów nowych oraz od 5,2% do 5,9% w skali roku dla samochodów używanych. Oprocentowanie, o którym mowa w powyższym przykładzie to oprocentowanie uwzględniające marżę oraz stopę procentową WIBOR.

Leasing 100-105% - czy to się opłaca?

REKLAMA

Podpisanie bardzo korzystnej umowy leasingowej jest celem każdego przedsiębiorcy, który planuje wziąć w leasing samochód osobowy czy ciężarowy lub jakikolwiek inny sprzęt, który jest mu niezbędny do prowadzenia działalności gospodarczej.

W ostatnim czasie oprocentowanie leasingów utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, za co odpowiedzialna jest duża konkurencja na rynku oraz niskie stopy procentowe. Jednak nie wszystkie umowy leasingowe, które wydają się atrakcyjne są tak atrakcyjne w rzeczywistości.

Sprawdź nasz serwis Auto firmowe

Bardzo często oferta leasingu z niskim oprocentowaniem obwarowana jest zapisami dotyczącymi ukrytych opłat, które być może przyjdzie nam zapłacić. Jeśli leasingowanym środkiem trwałym ma stać się samochód, leasingodawca może chcieć naliczyć nam dodatkowe opłaty za:

- przekroczenie wyznaczonego w umowie leasingu limitu kilometrów

- użytkowanie przedmiotu umowy przez wielu pracowników

- użytkowanie samochodu poza granicami kraju lub obszaru określonego w umowie

Inne, najczęściej jednorazowe ukryte opłaty na rzecz leasingodawcy to:

- opłata za udzielenie leasingu

- opłata za możliwość wykupu przedmiotu umowy po ściśle określonym czasie

- opłata za możliwość wprowadzenia zmian w harmonogramie spłat lub za zmianę tego harmonogramu

Zobacz też: W jakiej wysokości można odliczyć VAT od wykupu samochodu z leasingu?

REKLAMA

Najczęściej takimi dodatkowymi opłatami obwarowane są z pozoru bardzo korzystne umowy leasingowe o oprocentowaniu 100-105%. Leasingodawcy zarabiają wtedy nie na ratach, które należy płacić co miesiąc lub w określonych w umowie odstępach czasu, a na opłatach, dodatkowych, których niekiedy bardzo ciężko uniknąć.

Odpowiadając na postawione w śródtytule pytanie, leasing 100-105% może być opłacalny, ale najczęściej takie umowy obwarowane są szeregiem opłat dodatkowych, które nie zawsze, choć tak naprawdę bardzo często będzie trzeba uiścić. Dlatego opłacalność należy rozpatrywać oddzielnie dla każdego przypadku.

Jeśli bierzesz leasing po raz pierwszy i nie znasz się dokładnie na przepisach prawa obowiązujących w tej branży, warto zasięgnąć porady eksperta. Firma cls od lat zajmuje się wsparciem przedsiębiorców i osób prywatnych w podejmowaniu właściwych decyzji finansowych. Nasi specjaliści pomogą wybrać odpowiedni sposób finansowania leasingowego, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania. Zapraszamy do współpracy zarówno przedsiębiorców jak i osoby prywatne.

Źródło: Materiały firmy CLS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA