Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
REKLAMA
REKLAMA
Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu długoterminowego najczęściej stanowi początek procesu pozyskania lub wymiany floty. Jego precyzyjna konstrukcja jest niezwykle ważna dla usługodawcy - pakiet uzyskanych informacji i oczekiwań pozwala na precyzyjne przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb nabywcy. Im więcej szczegółów tym lepiej, dlatego warto poświęcić już na ten etap kupowania odpowiednią ilość czasu.
REKLAMA
REKLAMA
Na analizę ofert warto poświęcić trochę czasu. Z pozoru mogą być one zbliżone, lecz niekiedy wydawałoby się „detale” robią duże różnice. Na przykład pod ogólną nazwą jednego składnika (np. ubezpieczenie) kryje się zupełnie inny zakres obsługi (różnice wynikają z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia). W ofertach może też brakować oczekiwanych przez klienta elementów.
Wybór wykonawcy usług CFM dla firmy flotowej, to zbyt poważna decyzja, aby dało się ją podjąć tylko na podstawie ceny. Koszty są ważne, ale typowo standardowo przygotowana oferta może nie uwzględniać wszystkich oczekiwań.
Zobacz też: Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?
Eksperci Carefleet doradzają jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM:
1. Określenie ram czasowych oraz limitów kilometrów, jakie mają przejechać pojazdy w czasie obowiązywania kontraktu.
2. Kiedy może nastąpić zmiana miesięcznej stawki opłat za użytkowanie pojazdu?
3. Czy rejestracja pojazdu będzie dodatkowo płatna?
4. Określenie preferencji dotyczących konkretnego modelu/klasy auta. Czy wybrany pojazd spełniający wymagania w zakresie np. rodzaju nadwozia, pojemności i mocy silnika nie będzie generował kosztów, które z punktu widzenia działalności firmy nie są konieczne.
5. Czy stawka serwisowania uwzględnia wszystkie koszty napraw i serwisu np. przy częstszej niż zwykle wymianie np. klocków hamulcowych?
6. Warto w pełni określić koszty, które mogą wynikać z niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania pojazdu przez kierowcę.
7. Czy obowiązuje określony limit na ilość części eksploatacyjnych w czasie trwania kontraktu?
8. Gdzie odbywają się naprawy/przeglądy pojazdu?
9. Jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu?
10. W jakiej formie klient zostanie powiadomiony o sezonowej wymianie opon? SMS/telefon czy może email?
Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową
11. Czy klient ma możliwość wyboru u jakich dostawców będzie się zaopatrywał w paliwo?
12. W przypadku usługi Assistance warto zadać pytanie o klasę samochodu zastępczego. Czy klient może mieć określone preferencje np. rodzaj nadwozia, pojemność i moc silnika, wyposażenie?
13. Na jaki okres przysługuje klientowi samochód zastępczy?
14. W jakich określonych sytuacjach przysługuje wspomniany samochód zastępczy? Warto dopytać o określenie odpowiednich procedur.
15. Co dzieje się w przypadku jeżeli samochód jest jeszcze serwisowany, a zbliża się termin oddania samochodu zastępczego?
16. Czy przewidziano maksymalny czas oczekiwania na dostarczenie auta zastępczego?
17. Jakie działy/osoby w firmie CFM będą odpowiedzialne za kompleksową obsługę wynajmowanego auta.
18. Czy firma CFM organizuje szkolenia dla swoich klientów z zakresu np. bezpiecznej jazdy?
19. Jakimi narzędziami dysponuje firma CFM w zakresie monitoringu GPS?
20. Jakimi pakietami ubezpieczenia dysponuje firma CFM? Czy standardowo są to polisy OC/AC/NNW?
21. Czy infolinia firmy CFM jest dostępna 24h na dobę?
Tekst:Agnieszka Kosecka, regionalny kierownik sprzedaży Carefleet
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.