REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?

Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wyboru usług CFM dla firmy flotowej powinniśmy brać pod uwagę wiele czynników, a tylko jednym z nich jest koszt usługi. Pułapek jest wiele. O co pytać zanim podpiszemy umowę z firmą CFM?

Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu długoterminowego najczęściej stanowi początek procesu pozyskania lub wymiany floty. Jego precyzyjna konstrukcja jest niezwykle ważna dla usługodawcy - pakiet uzyskanych informacji i oczekiwań pozwala na precyzyjne przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb nabywcy. Im więcej szczegółów tym lepiej, dlatego warto poświęcić już na ten etap kupowania odpowiednią ilość czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Na analizę ofert warto poświęcić trochę czasu. Z pozoru mogą być one zbliżone, lecz niekiedy wydawałoby się „detale” robią duże różnice. Na przykład pod ogólną nazwą jednego składnika (np. ubezpieczenie) kryje się zupełnie inny zakres obsługi (różnice wynikają z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia).  W ofertach może też brakować oczekiwanych przez klienta elementów. 

Wybór wykonawcy usług CFM dla firmy flotowej, to zbyt poważna decyzja, aby dało się ją podjąć tylko na podstawie ceny. Koszty są ważne, ale typowo standardowo przygotowana oferta może nie uwzględniać wszystkich oczekiwań.

Zobacz też: Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

REKLAMA

Eksperci Carefleet doradzają jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Określenie ram czasowych oraz limitów kilometrów, jakie mają przejechać pojazdy w czasie obowiązywania kontraktu.
2. Kiedy może nastąpić zmiana miesięcznej stawki opłat za użytkowanie pojazdu?
3. Czy rejestracja pojazdu będzie dodatkowo płatna?
4. Określenie preferencji dotyczących konkretnego modelu/klasy auta. Czy wybrany pojazd spełniający wymagania w zakresie np. rodzaju nadwozia, pojemności i mocy silnika nie będzie generował kosztów, które z punktu widzenia działalności firmy nie są konieczne.
5. Czy stawka serwisowania uwzględnia wszystkie koszty napraw i serwisu np. przy częstszej niż zwykle wymianie np. klocków hamulcowych?
6. Warto w pełni określić koszty, które mogą wynikać z niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania pojazdu przez kierowcę.
7. Czy obowiązuje określony limit na ilość części eksploatacyjnych w czasie trwania kontraktu?
8. Gdzie odbywają się naprawy/przeglądy pojazdu?
9. Jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu?
10. W jakiej formie klient zostanie powiadomiony o sezonowej wymianie opon? SMS/telefon czy może email?

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

11. Czy klient ma możliwość wyboru u jakich dostawców będzie się zaopatrywał w paliwo?
12. W przypadku usługi Assistance warto zadać pytanie o klasę samochodu zastępczego. Czy klient może mieć określone preferencje np. rodzaj nadwozia, pojemność i moc silnika, wyposażenie?
13. Na jaki okres przysługuje klientowi samochód zastępczy?
14. W jakich określonych sytuacjach przysługuje wspomniany samochód zastępczy? Warto dopytać o określenie odpowiednich procedur.
15. Co dzieje się w przypadku jeżeli samochód jest jeszcze serwisowany, a zbliża się termin oddania samochodu zastępczego?
16. Czy przewidziano maksymalny czas oczekiwania na dostarczenie auta zastępczego?
17. Jakie działy/osoby w firmie CFM będą odpowiedzialne za kompleksową obsługę wynajmowanego auta.
18. Czy firma CFM organizuje szkolenia dla swoich klientów z zakresu np. bezpiecznej jazdy?
19. Jakimi narzędziami dysponuje firma CFM w zakresie monitoringu GPS?
20. Jakimi pakietami ubezpieczenia dysponuje firma CFM? Czy standardowo są to polisy OC/AC/NNW?
21. Czy infolinia firmy CFM jest dostępna 24h na dobę?

Tekst:Agnieszka Kosecka, regionalny kierownik sprzedaży Carefleet 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA