REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wyboru usług CFM dla firmy flotowej powinniśmy brać pod uwagę wiele czynników, a tylko jednym z nich jest koszt usługi. Pułapek jest wiele. O co pytać zanim podpiszemy umowę z firmą CFM?

Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu długoterminowego najczęściej stanowi początek procesu pozyskania lub wymiany floty. Jego precyzyjna konstrukcja jest niezwykle ważna dla usługodawcy - pakiet uzyskanych informacji i oczekiwań pozwala na precyzyjne przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb nabywcy. Im więcej szczegółów tym lepiej, dlatego warto poświęcić już na ten etap kupowania odpowiednią ilość czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Na analizę ofert warto poświęcić trochę czasu. Z pozoru mogą być one zbliżone, lecz niekiedy wydawałoby się „detale” robią duże różnice. Na przykład pod ogólną nazwą jednego składnika (np. ubezpieczenie) kryje się zupełnie inny zakres obsługi (różnice wynikają z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia).  W ofertach może też brakować oczekiwanych przez klienta elementów. 

Wybór wykonawcy usług CFM dla firmy flotowej, to zbyt poważna decyzja, aby dało się ją podjąć tylko na podstawie ceny. Koszty są ważne, ale typowo standardowo przygotowana oferta może nie uwzględniać wszystkich oczekiwań.

Zobacz też: Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

Eksperci Carefleet doradzają jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Określenie ram czasowych oraz limitów kilometrów, jakie mają przejechać pojazdy w czasie obowiązywania kontraktu.
2. Kiedy może nastąpić zmiana miesięcznej stawki opłat za użytkowanie pojazdu?
3. Czy rejestracja pojazdu będzie dodatkowo płatna?
4. Określenie preferencji dotyczących konkretnego modelu/klasy auta. Czy wybrany pojazd spełniający wymagania w zakresie np. rodzaju nadwozia, pojemności i mocy silnika nie będzie generował kosztów, które z punktu widzenia działalności firmy nie są konieczne.
5. Czy stawka serwisowania uwzględnia wszystkie koszty napraw i serwisu np. przy częstszej niż zwykle wymianie np. klocków hamulcowych?
6. Warto w pełni określić koszty, które mogą wynikać z niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania pojazdu przez kierowcę.
7. Czy obowiązuje określony limit na ilość części eksploatacyjnych w czasie trwania kontraktu?
8. Gdzie odbywają się naprawy/przeglądy pojazdu?
9. Jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu?
10. W jakiej formie klient zostanie powiadomiony o sezonowej wymianie opon? SMS/telefon czy może email?

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

11. Czy klient ma możliwość wyboru u jakich dostawców będzie się zaopatrywał w paliwo?
12. W przypadku usługi Assistance warto zadać pytanie o klasę samochodu zastępczego. Czy klient może mieć określone preferencje np. rodzaj nadwozia, pojemność i moc silnika, wyposażenie?
13. Na jaki okres przysługuje klientowi samochód zastępczy?
14. W jakich określonych sytuacjach przysługuje wspomniany samochód zastępczy? Warto dopytać o określenie odpowiednich procedur.
15. Co dzieje się w przypadku jeżeli samochód jest jeszcze serwisowany, a zbliża się termin oddania samochodu zastępczego?
16. Czy przewidziano maksymalny czas oczekiwania na dostarczenie auta zastępczego?
17. Jakie działy/osoby w firmie CFM będą odpowiedzialne za kompleksową obsługę wynajmowanego auta.
18. Czy firma CFM organizuje szkolenia dla swoich klientów z zakresu np. bezpiecznej jazdy?
19. Jakimi narzędziami dysponuje firma CFM w zakresie monitoringu GPS?
20. Jakimi pakietami ubezpieczenia dysponuje firma CFM? Czy standardowo są to polisy OC/AC/NNW?
21. Czy infolinia firmy CFM jest dostępna 24h na dobę?

Tekst:Agnieszka Kosecka, regionalny kierownik sprzedaży Carefleet 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA