REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Umowa wynajmu długoterminowego - o co pytać?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wyboru usług CFM dla firmy flotowej powinniśmy brać pod uwagę wiele czynników, a tylko jednym z nich jest koszt usługi. Pułapek jest wiele. O co pytać zanim podpiszemy umowę z firmą CFM?

Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu długoterminowego najczęściej stanowi początek procesu pozyskania lub wymiany floty. Jego precyzyjna konstrukcja jest niezwykle ważna dla usługodawcy - pakiet uzyskanych informacji i oczekiwań pozwala na precyzyjne przygotowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb nabywcy. Im więcej szczegółów tym lepiej, dlatego warto poświęcić już na ten etap kupowania odpowiednią ilość czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Na analizę ofert warto poświęcić trochę czasu. Z pozoru mogą być one zbliżone, lecz niekiedy wydawałoby się „detale” robią duże różnice. Na przykład pod ogólną nazwą jednego składnika (np. ubezpieczenie) kryje się zupełnie inny zakres obsługi (różnice wynikają z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia).  W ofertach może też brakować oczekiwanych przez klienta elementów. 

Wybór wykonawcy usług CFM dla firmy flotowej, to zbyt poważna decyzja, aby dało się ją podjąć tylko na podstawie ceny. Koszty są ważne, ale typowo standardowo przygotowana oferta może nie uwzględniać wszystkich oczekiwań.

Zobacz też: Kiedy warto skorzystać z wynajmu długoterminowego?

Eksperci Carefleet doradzają jakie kwestie warto poruszyć na początku współpracy z firmą CFM:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Określenie ram czasowych oraz limitów kilometrów, jakie mają przejechać pojazdy w czasie obowiązywania kontraktu.
2. Kiedy może nastąpić zmiana miesięcznej stawki opłat za użytkowanie pojazdu?
3. Czy rejestracja pojazdu będzie dodatkowo płatna?
4. Określenie preferencji dotyczących konkretnego modelu/klasy auta. Czy wybrany pojazd spełniający wymagania w zakresie np. rodzaju nadwozia, pojemności i mocy silnika nie będzie generował kosztów, które z punktu widzenia działalności firmy nie są konieczne.
5. Czy stawka serwisowania uwzględnia wszystkie koszty napraw i serwisu np. przy częstszej niż zwykle wymianie np. klocków hamulcowych?
6. Warto w pełni określić koszty, które mogą wynikać z niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania pojazdu przez kierowcę.
7. Czy obowiązuje określony limit na ilość części eksploatacyjnych w czasie trwania kontraktu?
8. Gdzie odbywają się naprawy/przeglądy pojazdu?
9. Jaka liczba opon letnich i zimowych przysługuje klientowi podczas trwania kontraktu?
10. W jakiej formie klient zostanie powiadomiony o sezonowej wymianie opon? SMS/telefon czy może email?

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

11. Czy klient ma możliwość wyboru u jakich dostawców będzie się zaopatrywał w paliwo?
12. W przypadku usługi Assistance warto zadać pytanie o klasę samochodu zastępczego. Czy klient może mieć określone preferencje np. rodzaj nadwozia, pojemność i moc silnika, wyposażenie?
13. Na jaki okres przysługuje klientowi samochód zastępczy?
14. W jakich określonych sytuacjach przysługuje wspomniany samochód zastępczy? Warto dopytać o określenie odpowiednich procedur.
15. Co dzieje się w przypadku jeżeli samochód jest jeszcze serwisowany, a zbliża się termin oddania samochodu zastępczego?
16. Czy przewidziano maksymalny czas oczekiwania na dostarczenie auta zastępczego?
17. Jakie działy/osoby w firmie CFM będą odpowiedzialne za kompleksową obsługę wynajmowanego auta.
18. Czy firma CFM organizuje szkolenia dla swoich klientów z zakresu np. bezpiecznej jazdy?
19. Jakimi narzędziami dysponuje firma CFM w zakresie monitoringu GPS?
20. Jakimi pakietami ubezpieczenia dysponuje firma CFM? Czy standardowo są to polisy OC/AC/NNW?
21. Czy infolinia firmy CFM jest dostępna 24h na dobę?

Tekst:Agnieszka Kosecka, regionalny kierownik sprzedaży Carefleet 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA