REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak podnieść bezpieczeństwo w użytkowaniu floty?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak podnieść bezpieczeństwo w użytkowaniu floty? fot. Fotolia
Jak podnieść bezpieczeństwo w użytkowaniu floty? fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca kierowcy wciąż w polskich warunkach należy do niebezpiecznych. Dlatego wiele firm podejmuje działania na rzecz zwiększenia zabezpieczenia kierowców flotowych.

Porównując ze sobą statystyki drogowe z 2013 roku do lat 2012 i 2011, widać wyraźny spadek liczb wypadków, rannych i zabitych. W zeszłym roku doszło do 35 385 wypadków – jest to o 1681 mniej niż w roku poprzednim. Wciąż jednak jest to jeden z najwyższych wskaźników zdarzeń drogowych w Europie. Co więc pracodawca może zrobić, aby zwiększyć bezpieczeństwo swojego pracownika?

REKLAMA

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

Dodatkowe szkolenia dla kierowców

Co 5 lat każdy kierowca zawodowy zobowiązany jest do przejścia szkoleń okresowych. Wynika to z ustawy, która nakłada na kierowców obowiązek regularnego szkolenia się i potwierdzania posiadanych umiejętności. Ze względu na przedstawione dane, firmy transportowe – częściej niż jest to wskazane w ustawie – decydują się na wysłanie zatrudnionego kierowcy na szkolenia dodatkowe. Korzyść z nich jest w tej kwestii obopólna. Kierowca nie tylko podnosi swoje umiejętności z bezpiecznej jazdy, ale także poznaje techniki „eko-jazdy”, która w transporcie drogowym przynosi wymierne oszczędności dla firmy.

Zobacz też: Urządzenie do automatycznego generowanie raportów VAT

Ubezpieczenia grupowe dla pracowników

REKLAMA

Firmy coraz częściej koncentrują się także na ochronie pracowników, która będzie obejmować wszelkiego rodzaju nieszczęśliwe wypadki. Na co więc pracodawcy powinni zwracać uwagę, aby wybrać właściwą polisę? Dobre ubezpieczenia grupowe powinno dawać przedsiębiorcy możliwość dostosowania oferty do specyfiki działalności firmy, tworząc odpowiedni zakres ochrony pracowników. Wiadomo, że dla pracowników zatrudnionych w transporcie najważniejsze będzie ubezpieczenie obejmujące wszelkiego rodzaju nieszczęśliwe wypadki. Powinno się ono charakteryzować prostotą w wypłacie świadczeń. Ważne jest, aby procedury trwały jak najkrócej, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi. Dlatego warto przyjrzeć się ubezpieczycielom czy istnieje u nich możliwość zgłoszenia wniosku o uzyskanie świadczenia wraz z wymaganymi dokumentami przez internet. Ponadto należy zwrócić uwagę ile wynosi czas wypłaty świadczeń. Prostota powinna także przejawiać się już na etapie samego zakupu polisy. Oferta ubezpieczenia którą otrzymuje firma powinna być zrozumiała dla pracowników i elastyczna. Natomiast formalności związane z zawarciem umowy, takie jak ocena medyczna stanu zdrowia pracownika, ograniczone do minimum – zaznacza Przemysław Pakulski, Kierownik Produktu ING Życie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy powinni także wziąć pod uwagę czy ubezpieczenie oferuje pakiet zdrowotny; w ramach którego są poważne zachorowania, pobyt w szpitalu czy też rekonwalescencja, a jeśli tak to jakie choroby, operacje wchodzą w zakres danego ubezpieczenia. Jest to ważne, ponieważ poważnie chory pracownik lub nieobecny w pracy generuje koszty dla firmy. Warto mieć także na względzie, że leczenie w państwowych instytucjach długo trwa, dlatego należy się przyjrzeć ubezpieczeniu pod kątem hospitalizacji w prywatnych placówkach i pokryciem wydatków za leczenie w nich. Dzięki temu absencja pracownicza może trwać znacznie krócej.

Zobacz też: Programy do zarządzania flotą samochodową

Z myślą o emeryturze pracownika

Wielu przewoźników zdaje sobie również sprawę, że doświadczony kierowca to „skarb” dla firmy, który zadba nie tylko o fachowy transport, ale będzie także jej „wizytówką”. Przedsiębiorcy, aby zatrzymać takiego pracownika decydują się na różne rozwiązania. W obecnym czasie zmian w systemie emerytalnym wartością dodatnią dla zatrudnionych może być oferowanie ubezpieczenia z opcją inwestowania na przyszłą emeryturę.

Źródło: Materiały prasowe ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA