REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Napęd i skrzynia biegów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Skąd biorą się problemy z przyspieszeniem?

Winny takich objawów może być zatkany katalizator. Niestety, bardzo trudno zdiagnozować to samodzielnie.

Co jest przyczyną drgań na tzw. luzie?

Jeśli odczuwany wibracje na biegu jałowym  połączoneze słabą mocą silnika i tym samym kiepskim przyśpieszeniem, nasze podejrzenia kierujemy na katalizator.

Czym różni się kompresor od turbosprężarki?


Zarówno kompresor, jak i turbosprężarkę montuje się w samochodach w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika.

Czym jest turbodziura?


Turbodziura to czas, jaki upływa od wciśnięcia pedału gazu to wkręcenia się turbosprężarki w pełne obroty. Turbodziura odczuwalna jest we wszystkich autach z turbosprężarką. Po wciśnięciu gazu trzeba chwilę zaczekać, aż auto zacznie przyspieszać.

REKLAMA

Dlaczego auta z silnikami diesla powinny jeździć na długich trasach?

Nowoczesne samochody z silnikami wysokoprężnymi wymagają dłuższych podróży zwłaszcza w zimie. Inaczej bardzo szybko zużywają się świece żarowe i zapychają się filtry cząstek stałych.

Dlaczego nie warto dopuszczać do przegrzania silnika?

Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu.

Jak wybrać elastyczne koło pasowe?

Według zaleceń, elastyczne koła pasowe powinno być kontrolowane, co ok. 90.000 km i wymieniane bezwzględnie wraz z układem paska wielorowkowego. Doświadczenia mechaników przekonują, że nie warto w tym przypadku zawracać sobie głowy dostępnymi na rynku imitacjami.

Dlaczego warto wymieniać łożysko pilotujące?

Łożysko pilotujące należy wymieniać podczas każdej niezbędnej naprawy sprzęgła. Uwaga, należy to robić wyłącznie z wykorzystaniem właściwego narzędzia oraz odpowiedniej oprawy.

REKLAMA

Na czym polega kodowanie pompowtryskiwaczy?

Od razu uprzedźmy, że nie we wszystkich modelach samochodów, po regeneracji pompowtryskiwaczy taka usługa jest konieczna. Czasami wystarczy prawidłowa kalibracja.

Jak działa hybrydowa świeca zapłonowa?

Nadzwyczaj cienka platynowa elektroda środkowa zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe i zapewnia optymalny zapłon mieszanki paliwowej.

Jak wybrać silnik elektryczny?

Kiedy paliwo staje się co raz droższe i coraz częściej słyszymy o szkodliwym wpływie silników spalinowych na środowisko naturalne, być może warto pomyśleć o przebudowie swojego samochodu na elektryczny lub zakupie nowego, wyposażonego w elektryczny napęd. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedni silnik.

Jak działa szczotkowy silnik elektryczny?

Silniki elektryczne stają się popularne i modne jako wyposażenie nowoczesnych samochodów. Są one z pewnością bardziej niezawodne od silników spalinowych, mają też wyższą sprawność i lepsze osiągi. Podpowiadamy więc, jak działają.

Jak działa bezszczotkowy silnik elektryczny?

Silniki elektryczne stają się coraz bardziej popularne, a naukowcy pracują nad efektywnym sposobem zasilania ich na co dzień w samochodach. Konstrukcja samego silnika również ewoluowała i usunięto z niego awaryjne szczotki. Podpowiadamy, jak działa silnik bezszczotkowy.

Jak diagnozować niepokojące dźwięki silnika?

Gdy nasz silnik zaczyna wydawać dźwięki, których nie słyszeliśmy wcześniej, może to oznaczać początek poważnej usterki. Podpowiadamy, jak wstępnie zdiagnozować uszkodzenie.

Czy warto czyścić filtr powietrza silnikowego?

Tak, ale kierowcy powinni pamiętać, że oczyszczony filtr nie odbuduje pełnej, pierwotnej wydajności filtracji.

Jak działa napęd 4x4 ze sprzęgiełkiem wielopłytkowym?

Jest nieskomplikowany konstrukcyjnie, łatwy w sterowaniu i niezły w lekkim terenie, ale czasami trudno przewidzieć jego zachowanie.

Jak działa napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowania?

Płynne i przewidywalne zachowanie samochodu przy nagłej zmianie przyczepności nawierzchni kierowcy aut z takim napędem okupią wysoką ceną i wyższym zużyciem paliwa.

Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Nieprawdą jest, że naprawa silnika jest kosztowna wyłącznie dla posiadaczy starych samochodów. W tych nowoczesnych, zastosowano tak zaawansowane technologie, że ich wymiana lub remont również będzie wymagał głębszego sięgnięcia do portfela.

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Pierwsze niepokojące dźwięki uwagę nawet niedoświadczonych kierowców zwracają ku paskowi klinowemu. Słusznie, choć przyczynę piszczenia zdiagnozować już zdecydowanie trudniej.

Czym skutkuje pęknięcie paska rozrządu?

Pasek rozrządu jest elementem napędzającym wałek rozrządu, który steruje pracą zaworów. Przenosi napęd na wałek z wału korbowego. Gdy pasek pęknie zawory nie pracują i niemal zawsze dochodzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy.

Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?

Wszystko zaczyna się od niepokojących odgłosów, następnie w razie braku reakcji przypora pęka i pasek traci swoje napięcie.

Jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę?

Turbosprężarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem narażonym na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Odpowiednie smarowanie jest niezbędne do zachowania sprawności turbosprężarki, choć nie tylko.

Jak dobrze wybrać koło pasowe?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. W tym przypadku nie warto oszczędzać na zakupie tańszych kół metalowych.

Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.

Czym różnią się silniki OHC od OHV i SOHC od DOHC?

W nowoczesnych silnikach stosowane są różne rozwiązania dotyczące rozrządu, sterującego pracą zaworów wtryskowych i wydechowych. Podpowiadamy, czym różnią się te rozwiązania.

Jak działają cylindry w silniku?

Cylindry to niezbędna część każdego silnika tłokowego. To w nich zaczyna się praca silnika, w nich poruszają się tłoki i zachodzi spalanie. Podpowiadamy, jak działają.

Wady i zalety silnika Wankla

Silnik Wankla nie jest jeszcze popularną jednostką napędową dla samochodów. Dzieje się tak dlatego, że prace nad nim zostały dość niedawno wznowione. Podpowiadamy, jakie są wady i zalety takiego silnika.

Wady i zalety silnika dwusuwowego

Silnik dwusuwowy jest bardzo wydajny w porównaniu do silnika czterosuwowego, ale ma też swoje wady. Są one powodem wycofania tego typu silników z rynków samochodowych. Przybliżamy więc zarówno wady, jak i zalety tych konstrukcji.

Wady i zalety silnika czterosuwowego

Silnik czterosuwowy to obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa dla samochodów osobowych. Podpowiadamy, jak działa taki motor.

Wady i zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego

Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Stając dzisiaj przed wyborem samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla, musimy zastanowić się, co dla nas jest najważniejsze.

Jak wygląda i pracuje tłok silnika czterosuwowego?

Silnik to serce naszego samochodu. Składa się z wielu różnych części, a napędzanie kół samochodu jest możliwe dzięki ruchom tłoków. Przybliżamy, jak to działa.

Jak pracuje rozrząd i zawory w silniku?

Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.

Jak działa tłok w silniku dwusuwowym?

Silnik dwusuwowy znacznie różni się od czterosuwowego, szczególnie pod względem działania. Tłok również jest inaczej skonstruowany ze względu na połączenie dwóch suwów w jeden.

Jak działa tłok w silniku czterosuwowym?

Tłoki to jeden z głównych elementów silnika. Napędzają pośrednio ruch kół naszego samochodu. Przybliżamy poniżej jak działają.

Jak działa silnik Wankla?

Silnik Wankla dla niektórych może być jeszcze zagadką. Wynaleziony został dawno, ale udoskonalany jest dopiero w dzisiejszych czasach. Podpowiadamy więc jak działa.

Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Silnik Diesla w porównaniu do jednostki benzynowej ma większą sprawność. Nie oznacza to jednak, że jest lepszym rozwiązaniem dla auta. Dlaczego? O tym dowiecie się w poniższym artykule.

Co to jest silnik Wankla?

Wankel - w środowisku motoryzacyjnym ostatnio często słyszy się tą nazwę silnika. Jest to jednostka napędowa z wirującym tłokiem, którego zasada działania znacznie różni się od tradycyjnego silnika spalinowego. Podpowiadamy więc, co to jest silnik Wankla.

Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii?

Usterki wtryskiwaczy paliwa nie należą do rzadkości. Brak elementarnej wiedzy z zakresu ich działania i eksploatacji powoduje, że ulegają one często przedwczesnemu zużyciu. Jak zatem dbać o pompowtryskiwacze paliwa?

Jak umyć silnik?

Wiele modeli aut nie jest wyposażona w obudowę i osłony umożliwiającą utrzymanie silnika w czystości. Dlatego, co jakiś czas, musimy go umyć.

Jaka jest rzeczywista moc silnika? Dlaczego różni się od danych producenta?

Powszechnie ocenia się wartość silnika i jego możliwości na podstawie enigmatycznego pojęcia, jakim jest moc silnika. Żaden producent nie podaje, o jaką moc chodzi. Ta rzeczywista często ma mało wspólnego z tą w folderach reklamowych.

Jakie są przyczyny szarpania samochodu przy ruszaniu?

Płynne ruszanie z miejsca jest punktem honoru u wielu kierowców. Nie zawsze jest ono możliwe. Zdarza się, że samochód zamiast spokojnie się toczyć, szarpie i wydaje z siebie podejrzane głośne, stuki. Dlaczego samochód szarpie przy ruszaniu?

Jak działają pompowtryskiwacze w silnikach Diesla?

W niektórych przypadkach wtryskiwacz w silniku o zapłonie samoczynnym, stanowi integralną część pompy wtryskowej, obsługującej tylko jeden cylinder. Zespół taki znany jest pod nazwą pompowtryskiwacz. Jak działają pompowtryskiwacze w silnikach Diesla?

Jak są zbudowane zawory w wysilonych silnikach?

Zawory w silnikach samochodowych pracują w bardzo ciężkich warunkach, głównie ze względu na bardzo wysoką temperaturę oraz na dużą częstotliwość udarów mechanicznych, spowodowanych uderzaniem grzybka zaworu w przylgnię.

Jak działa wtryskiwacz?

Wtryskiwacze i pompowtryskiwacze zostały wynalezione mniej więcej w tym samym czasie, w którym powstawały pierwsze silniki o zapłonie samoczynnym, czyli wysokoprężne. Od kilkudziesięciu lat są stosowane także w silnikach benzynowych jako alternatywa dla gaźnika.

Jakie są negatywne skutki hamowania silnikiem?

Hamowanie silnikiem jest w wielu sytuacjach konieczne, zwłaszcza gdy w ten sposób odciąża się hamulce, np. podczas zjazdów po drogach o dużym spadku lub w czasie jazdy z dużym obciążeniem, np. z kompletem pasażerów z bagażami i przyczepą nie posiadającą hamulców.

Jak rozpoznać spalanie stukowe?

Spalanie detonacyjne, zwane w technice spalaniem stukowym, jest jednym z ważniejszych powodów poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy mu przeciwdziałać wszelkimi sposobami. Aby było to skuteczne, trzeba poznać przyczyny i objawy zjawiska spalania stukowego.

Myć silnik, czy nie myć – oto jest pytanie?

Czystość silnika to dla wielu osób powód do zadowolenia. Przesadna troska o czystość naszego samochodu może sprawić, że po myciu silnika mogą pojawić się usterki łożysk alternatora, pompy wodnej, wspomagania kierownicy lub napinaczy pasków.

Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Jak oczyścić silnik z zewnątrz?

Czyszczenie silnika raz na jakiś czas przyda się choćby po to, aby móc obserwować różnego typu usterki, objawiające się wyciekami. Podpowiadamy, jak zrobić to skutecznie.

Jak sprawdzić stan rozrządu?

Kupując samochód bez historii serwisowej ciężko nam ocenić stan rozrządu. Nalepki na obudowie silnika nie zawsze pokazują autentyczny stan. Podpowiemy, jak samemu sprawdzić rozrząd - choć najlepiej jest zawsze, profilaktycznie, rozrząd wymienić.

REKLAMA