Jak wybrać elastyczne koło pasowe?
REKLAMA
REKLAMA
Powód, jak to bywa w przypadku części nieoryginalnych, jest prosty. Imitacja koła nie spełnia wymaganych parametrów. Po jego zainstalowaniu niskie tłumienie drgań będzie objawiać się podwyższoną głośnością silnika i wzmożonymi wibracjami, które negatywnie wpłyną na komfort jazdy. Imitacja w sposób widoczny pokazuje niewłaściwe połączenie pomiędzy metalem i elastomerem zauważalne nawet w nieużywanej części.
REKLAMA
Zobacz również: Renowacja silnika
Należy pamiętać, że optymalne zwulkanizowanie elastomeru z metalem jest niezbędne dla uzyskania podstawowej funkcji koła pasowego. W przypadku niewłaściwego połączenia dochodzi do zniszczenia koła, a w najgorszym z przypadków do uszkodzenia silnika.
Zobacz również: Jak działa silnik Wankla?
Pasek wielorowkowy napędza alternator, pompę wspomagania kierownicy, pompę wody i inne agregaty o ruchu obrotowym. Jeżeli typowe drgania wału korbowego są przekazane na urządzenia napędzane ruchem obrotowym zwiększa to wyraźnie poziom hałasu, wywoływany przez pracujące urządzenia oraz przenosi wibracje na nadwozie samochodu.
REKLAMA
REKLAMA