REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Napęd i skrzynia biegów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dwumasowe koło zamachowe – jak jeździć by działało dłużej?

Obawa przed koniecznością wymiany koła dwumasowego sprawia, że wielu kierowców zmienia swój styl jazdy. Jeździ spokojnie, mało dynamicznie i stosuje zasady ekodrivingu. Jak się okazuje taka jazda jeszcze szybciej niszczy koło dwumasowe. Dlaczego?

Zużyte dwumasowe koło zamachowe - objawy

Jakie są objawy zużytego dwumasowego koła zamachowego? Jego wymiana wymaga zakupu nowego sprzęgła, dlatego koszt tej operacji sięga nawet 5 000 zł. Kiedy należy wymienić koło dwumasowe?

Uszkodzona turbosprężarka - objawy cz. II

Jakie są objawy uszkodzonej turbosprężarki? Symptomy niesprawnej turbosprężarki są bardzo zróżnicowane. Niejednokrotnie są mylnie przypisywane awariom innych podzespołów silnika. Przedstawiamy drugą część artykułu.

Uszkodzona turbosprężarka - objawy cz. I

Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą być pokrewne z innymi awariami, dlatego warto obserwować zachowanie własnego pojazdu. Koszt naprawy turbiny lub jej wymiany jest duży.

REKLAMA

Olej w układzie dolotowym silnika – skutki

Zaleganie oleju w kanałach dolotowych silnika jest zjawiskiem niepożądanym, a jego skutki mogą być bardzo groźne dla stanu jednostki napędowej. Dlaczego?

Olej w układzie dolotowym silnika - przyczyny

Olej w układzie dolotowym niesie ryzyko poważnych usterek. Sprawdź co jest przyczyną jego zalegania w przewodach dolotowych.

Dlaczego psuje się turbosprężarka?

Awaria turbosprężarki oraz jej przyczyny to sprawy coraz częściej poruszane w świetle dzisiejszych silników spalinowych. Co sprawia, że turbosprężarki potrafią ulec zniszczeniu już po ok. 60 tys. km?

Awaria prędkościomierza - czujnik prędkości VSS

Źle działający prędkościomierz to częsta usterka. Winny temu jest jednak zazwyczaj czujnik prędkości pojazdu VSS. Jakie są objawy uszkodzonego czujnika prędkości VSS?

REKLAMA

Wymiana turbosprężarki w silniku benzynowym i Diesla - BMW 335i i 330d

Czy wymiana dwóch turbosprężarek może być tańsza niż jednej? Odpowiedź na to pytanie postaramy się znaleźć porównując ze sobą dwie świetne wersje modelu BMW - benzynową 335i oraz wysokoprężną 330d.

Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

Jeszcze dekadę temu łańcuch rozrządu uważany był za znacznie trwalszy i tańszy w serwisowaniu od paska rozrządu. Z biegiem lat sytuacja się zmieniła. Zobacz ile kosztuje wymiana rozrządu w nowoczesnych silnikach TSI, EcoBoost czy i-DTEC.

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Silnik Diesla - typowe usterki i problemy cz. II

Słabym punktem nowoczesnego silnika Diesla jest nie tylko turbosprężarka, układ zasilania paliwem czy filtr cząstek stałych. Warto zwrócić także uwagę na inne jego podzespoły.

Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Awarie w silnikach wysokoprężnych zdarzają się często i są niestety niezwykle kosztowne. Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?

Koszt wymiany turbosprężarki w BMW 335i i Audi A4 2.0 TFSI

Jak duży jest koszt wymiany dwóch turbosprężarek w silniku benzynowym BMW? Czy dwie turbiny oznaczają dwa razy większy koszt niż w przypadku silnika pracującego z jedną turbosprężarką?

Typowe usterki silnika benzynowego

Wolnossący silnik benzynowy to bardzo trwała konstrukcja. Problemy stwarzają za to jednostki turbodoładowane. Jakie są koszty napraw silnika benzynowego?

Wymiana turbosprężarki w silniku Diesla 1.3 JTD i 1.6 HDI - koszty

Turbosprężarka to jeden z najdroższych podzespołów nowoczesnego silnika Diesla. Zobacz ile kosztuje jej wymiana w jednostkach 1.3 JTD i 1.6 HDI.

Rozbieganie silnika - co to jest i na czym polega?

Rozbieganie silnika to problem jaki spotkać może większość nowoczesnych turbodiesli. Z pozoru błaha awaria najczęściej kończy się zniszczeniem silnika. Na czym polega rozbieganie silnika?

Spalanie stukowe - przyczyny i skutki

Spalanie stukowe może doprowadzić nawet do zatarcia silnika. Co jest jego przyczyną? Jak zapobiegać spalaniu detonacyjnemu?

Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa cierpią na poważny problem - szybko odkładający się w nich nagar. Co jest tego przyczyną?

Nagar w silniku- przyczyny powstawania i potencjalne problemy

Nagar w silniku przyczynia się do przedwczesnego zużywania się wielu elementów silnika. Warto wiedzieć co jest przyczyną jego powstawania i do jakich usterek się przyczynia.

Jazda na zbyt niskich obrotach - usterki i awarie

Kierowcy nowych aut przy zmianie biegu sugerują się wskazaniami komputera. Mało kto zdaje sobie sprawę, że taka jazda grozi znacznie szybszych zużyciem silnika.

System KERS w autach osobowych - działanie

KERS - system odzyskiwania energii kinetycznej znany fanom wyścigów F1 jest testowany w samochodach osobowych. Pierwsze testy wskazują, że KERS obniża spalanie nawet o 25%, a jak działa?

Automatyczna skrzynia biegów – samodzielna kontrola

Wielu kierowców obawia się zakupu samochodów używanych z automatycznymi skrzyniami biegów. Niesłusznie, żeby uniknąć wydatków wystarczy sprawdzić kondycję automatu przed zakupem.

Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania

Moment, w którym zostaje obrócona panewka korbowa to początek kosztownych wydatków związanych z naprawą silnika. Dlaczego dochodzi do obrócenia panewek? Czy można temu zapobiec?

Preparaty uszczelniające silnik - czy warto stosować? Czym to grozi?

Wycieki oleju czy jego nadmierne zużycie to problem jaki rozwiązują preparaty uszczelniające silnik. Tak przynajmniej zapewniają ich producenci. Czy mogą one zaszkodzić i czy warto je stosować?

Jak działa Haldex 5?

Piąta generacja napędu Haldex rozdziela napęd pomiędzy przednią a tylną osią. W porównaniu do Haldexa 4, w którym na tylną oś mogło trafić do 85% momentu obrotowego, w najnowszej wersji na tylne koła może trafić aż 100% momentu obr.

Koszt wymiany paska rozrządu

Koszt wymiany paska lub łańcucha rozrządu jest bardzo zróżnicowany. Im bardziej skomplikowana konstrukcja silnika tym istotniej rosną koszty tej usługi. Przed zakupem samochodu warto zatem sprawdzić , czy będzie nas stać na eksploatację danego modelu auta.

Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Okresowa wymiana paska rozrządu w silniku spalinowym to czynność niezwykle ważna, a jej zaniechanie może skutkować poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej. Aby uniknąć kosztownych napraw podpowiadamy kiedy powinno się wymienić pasek rozrządu.

TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

Pojęcia TwinPower Turbo z Twin-Turbo mylą nawet użytkownicy samochodów BMW. Poniżej wyjaśniamy czym różnią się oba rozwiązania.

Turbodoładowanie, a olej silnikowy

Polepszenie parametrów pracy silnika spalinowego można zrealizować na kilka sposobów. Najistotniejsze jest usprawnienie napełniania cylindrów, poprzez doprowadzenie do nich większej ilości powietrza. Właśnie takie zadanie ma turbosprężarka

Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych

Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych to rozwiązanie wzbudzające kontrowersje wśród znawców tematu. Czy należy się go wystrzegać?

Badanie zadymienia silników diesla - dlaczego prawie nikt się go nie podejmuje?

Widok auta, z którego wydechu wydobywają się kłęby czarnego dymu odruchowa zachęca do powiadomienia Policji. Nie dość, że pojazd w takim stanie zatruwa powietrze, to na dodatek budzi poważne wątpliwości co do stanu technicznego pozostałych jego elementów. Dlaczego tak dużo aut z silnikiem diesla ma podbijane dowody rejestracyjne pomimo, że stan ich jednostek napędowych jest fatalny?

Jazda na luzie samochodem z automatyczną skrzynią biegów - czym ryzykujemy?

Wielu użytkowników samochodów z automatyczną skrzynią biegów przenosi swoje przyzwyczajenia z jazdy autem ręczną przekładną nie zdając sobie sprawy, że to zupełnie inne urządzenie. Czy można jeździć na luzie samochodem wyposażonym w „automat”?

Osłona silnika i skrzyni biegów -dlaczego warto je zamontować w samochodzie?

Osłona silnika jest dla przeciętnego kierowcy elementem, o którego istnieniu przekonuje się dopiero wtedy gdy ją uszkodzi. Czy faktycznie jest ona przydatna? Czy fabryczna jest wystarczająca dobra, czy może lepiej zaopatrzyć się w nią w wyspecjalizowanym warsztacie?

Eksploatacja silnika Diesla w zimie

Niskie temperatury powietrza wymuszają na właścicielach samochodów z silnikami Diesla szczególną dbałość o jednostki napędowe. Jak prawidłowo eksploatować silnik Diesla w zimie?

Czy downsizing skraca żywotność silników?

Mała pojemność, doładowanie oraz stosunkowo duża moc silnika - tak można scharakteryzować coraz więcej jednostek napędowych, które znajdziemy w ofercie producentów samochodów. Jednak, czy duża moc przy niewielkiej pojemności jednostki napędowej to najszybsza droga do skrócenia żywotności silnika?

Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Typowym elementem ulegającym często szybkiemu zużyciu w silniku wysokoprężnym jest wtryskiwacz paliwa. Nie każdy jest jednak taki sam, a w zależności od jego konstrukcji ulega mniej lub bardziej kosztownym awariom.

Silniki typu boxer - rodzaje

Niskie koszty produkcji oraz tańsza eksploatacja to główne czynniki, które zadecydowały o niskiej popularności silników typu boxer. Mało osób zdaje sobie sprawę z ich zalet, jeszcze mniej, że są różne ich rodzaje.

MIVEC- co to jest i co potrafi?

Systemy zmiennych faz rozrządu na dobre zadomowiły się w nowoczesnych jednostkach napędowych. I pomimo tego, że nazywają się prawie tak samo, to jednak każdy funkcjonuje w inny sposób. Co więcej, niektóre z nich posiadają możliwości dotąd niespotykane w tego typu systemach. Co zatem potrafi MIVEC?

Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?

Koło dwumasowe to podzespół znany wielu kierowcom użytkującym samochód z silnikiem diesla. Jego regeneracja jest kosztowna i po pewnym przebiegu nieunikniona. Jak sprawdzić, który silnik ma zamontowane koło dwumasowe. Czy w niektórych przypadkach można takie koło zastąpić tańszym rozwiązaniem?

Wszystko o rozrządzie silnika

Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.

Dlaczego silnik zużywa olej?

Dlaczego silnik zużywa olej?Co może być tego przyczyną? Które elementy silnika są newralgiczne w kontekście ewentualnych przecieków bądź wycieków oleju?

Obieg oleju w preselekcyjnej skrzyni biegów DSG

Automatyczna skrzynia biegów to jeden z najbardziej skomplikowanych układów mechanicznych w ówczesnych samochodach. Jak wygląda obieg oleju w nowoczesnej, dwusprzęgłowej przekładni DSG produkowanej przez koncern VW?

System zmiennych faz rozrządu Valvelift

Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Jakie mogą być przyczyny wysokiego spalania w dieslu?

Na poziom zużycia paliwa w silniku wysokoprężnym wpływ ma wiele czynników. Podpowiadamy co może być przyczyną zwiększonego spalania w dieslu.

Konstrukcje silników spalinowych stosowanych w samochodach

Silniki spalinowe zrewolucjonizowały transport. Możliwość spalania destylatów ropy naftowej pozwoliła na konstrukcję niewielkich jednostek i powstanie automobili, a następnie samochodów. Jakie konstrukcje silników wypracowano przez lata istnienia motoryzacji? Jaką zasadę działania przyjęli twórcy silników spalinowych?

Konsekwencje jazdy na wysokich i niskich obrotach silnika

Każdy silnik spalinowy pracuje najefektywniej w określonym zakresie obrotów. Zarówno za wysokie jak i za niskie obroty są dla niego szkodliwe. Przedstawiamy jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwych obrotach.

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek

W produkowanych obecnie samochodach z silnikiem Diesla nie znajdziemy takiego, który nie miałby turbosprężarki. Dodatkowo większość koncernów, w swoich pojazdach, stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek.

Jakie są sposoby zwiększenia ciśnienia powietrza w układzie dolotowym?

Zwiększenie ciśnienia w kolektorze dolotowym to tzw. doładowanie. Dzięki wykorzystaniu właściwości sprężania powietrza w takiej samej jednostce objętości dostarczamy do cylindra większą masę tlenu. Jakie są sposoby na doładowanie silnika benzynowego i diesla? Czy można zwiększyć ciśnienie powietrza w układzie dolotowym silnika wolnossącego?

Różnice pomiędzy wtryskiem pośrednim i bezpośrednim

Wtrysk pośredni i bezpośredni to stwierdzenia, które dla większości użytkowników aut brzmią dość enigmatycznie. Przedstawiamy zasadę działania obu rozwiązań.

REKLAMA