Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych
REKLAMA
REKLAMA
Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych z założenia ma zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery przy jednoczesnym zwiększeniu mocy jednostek napędowych. Jako pierwsza firma, przygodę z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozpoczęło Mitsubishi (w jednostkach oznaczonych emblematem GDI). Jednak niesatysfakcjonujący rozwój technologii sprawił, że producent odstąpił od stosowania bezpośredniego wtrysku w swoich jednostkach. Z drugiej strony technologia jest rozwijana w silnikach niemieckich producentów.
REKLAMA
Zobacz też: Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?
Nie ma jednoznacznych dowodów na temat wyższości, większej efektywności bezpośredniego wtrysku paliwa nad wtryskiem tradycyjnym, nie mniej są dowody na to, że obsługa serwisowa silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest droższa niż jednostki z konwencjonalnym systemem wtryskowym. Ważną wiadomością dla wielu kierowców jest fakt, że jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa praktycznie rzecz ujmując nie nadają się do eksploatacji z instalacją LPG.
Zobacz też: Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?
Ponadto rozwiązanie konstrukcyjne silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa skraca ich żywotność w porównaniu do konwencjonalnych jednostek. Informacje te zazwyczaj mniej interesują nabywców nowych pojazdów, ale są znaczące dla osób poszukujących samochodów na rynku wtórnym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.