REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszt wymiany turbosprężarki w BMW 335i i Audi A4 2.0 TFSI

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zadziwiające jest to, że dwie turbosprężarki do BMW 335i 306 KM są tańsze niż jedna do Audi A4 2.0 TFSI 211 KM.
Zadziwiające jest to, że dwie turbosprężarki do BMW 335i 306 KM są tańsze niż jedna do Audi A4 2.0 TFSI 211 KM.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Jak duży jest koszt wymiany dwóch turbosprężarek w silniku benzynowym BMW? Czy dwie turbiny oznaczają dwa razy większy koszt niż w przypadku silnika pracującego z jedną turbosprężarką?

Turbosprężarka w silniku benzynowym

Obecnie nawet silniki o pojemności skokowej większej niż 2-litry wyposażane są w turbodoładowanie. Rozwiązanie to ma wspomóc pracę jednostki napędowej przy niskich jej obrotach, co de facto powinno wpłynąć także na mniejsze spalanie paliwa przez taki silnik. Poza tym, dzięki turbosprężarce można np. z silnika 2.0 TFSI uzyskać identyczną moc jak w przypadku dawnego, wolnossącego motoru Audi 3.0 V6. Z racji niższej pojemności, wyniki spalania powinny być korzystniejsze w przypadku silnika 2-litrowego, mimo tej samej mocy (zakładając, że poruszamy się jednostajnie np. na autostradzie).

REKLAMA

Zobacz też: Typowe usterki silnika benzynowego

Okazuje się jednak, że popularny downsizing nie rozwiązuje wszystkich problemów. Turbosprężarki, coraz bardziej nowoczesne i zaawansowane technicznie (np. zmienna geometria kierownic, zasilnie typu twin-scroll) wpływają na podwyższone koszty eksploatacji tego typu aut. Po ok. 150 tys. km można spodziewać się pierwszych, dość drogich napraw jednostki turbodoładowanej.

Koszt wymiany turbosprężarki w Audi i BMW

Na przykładzie dwóch aut klasy średniej wyższej – BWM 335i 306 KM i Audi A4 2.0 TFSI 211 KM – postaramy się przybliżyć wam koszty związane z wymianą turbosprężarki. W przypadku silnika BMW w grę wchodzi wymiana dwóch turbosprężarek (silnik N54 ma dwie turbosprężarki, N55 już tylko jedną jedną typu twin-scroll). Poniżej prezentujemy koszty wymiany turbosprężarki w obu autach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo
BMW 335i 306 KM 2007 r. Audi A4 2.0 TFSI 211 KM 2009 r.
turbosprężarka         2 x 2453 zł (4906 zł) 7 380 zł
przewód olejowy turb. 151 zł 208 zł
nakrętki, uszczelki 286 zł 190 zł
olej silnikowy      86 zł za 1 litr (6,5L= 559 zł)  98 zł za 1 litr (5L= 490 zł)
filtr oleju 58 zł 60 zł
robocizna 3 920 zł 1 100 zł
RAZEM 9 880 zł                                                                     9428 zl

BMW 335i tańsze od Peugeota 308 1.6 HDI ?

Koszt wymiany turbosprężarki w obu autach kształtuje się na poziomie 10 000 zł. Co ciekawe, mimo że silnik BMW ma do wymiany dwie turbosprężarki, a sama usługa ze względu na czasochłonność operacji jest bardzo kosztowna (prawie 4 000 zł), to same podzespoły w BMW są tańsze niż w znacznie słabszym i mniejszym silniku Audi. Jeśli zatem zależy nam na oryginalnych częściach, a znamy dobrego mechanika specjalizującego się w autach BMW to może się okazać, że naprawa ponad 300-konnego BMW 335i będzie znacznie tańsza niż rodzinnego sedana z Ingolstadt. I to jest dopiero zaskoczenie.

Zobacz też: Wymiana turbosprężarki w silniku Diesla JTD i HDI - koszty

Jeszcze bardziej zadziwiający jest fakt, że dwie turbosprężarki do BMW 335i kosztują tyle samo co jedna do rodzinnego Peugeota 308 z silnikiem Diesla 1.6 HDI o mocy zaledwie 90 KM…

Źródło: wszystkie ceny pochodzą z ASO BMW i Audi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA