REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Wbrew obiegowej opinii pasek rozrządu nie jest rozwiązaniem wychodzącym z użytku na rzecz łańcuchów rozrządu. Dawniej sądzono, że ogromna trwałość tych drugich, zapewni im prymat na rynku. Okazuje się jednak, że wraz z postępem przy projektowaniu wysilonych jednostek napędowych o dużych mocach i stosunkowo niewielkich pojemnościach skokowych, znacząco spadła trwałość łańcuchów. Co jeszcze bardziej zaskakujące, w wielu modelach aut, pasek rozrządu wytrzymuje znacznie większe przebiegi niż jego stalowy odpowiednik. Np. w przypadku fordowskiego silnika 1.6 TDCI 109 KM zalecany interwał pomiędzy jego wymianami wynosi 240 000 km!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Honda Accord 2.2 i-CDTI: wymiana kompletnego rozrządu

W związku z tym, że pewna cześć użytkowników Hondy Accord 2.2 i-CTDI(oznaczenie N22A 140 KM lub N22B 150 KM w przypadku i-DTEC) miewa problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, postanowiliśmy przybliżyć koszty jego wymiany. Trzeba pamiętać, że przy wymianie łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC) koniecznie trzeba założyć także nowy łańcuch od pompy oleju.

Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 2008 rok
główny łańcuch rozrządu 535 zł
napinacz głównego łańcucha 635 zł
prowadnica I głównego łańcucha 301 zł
prowadnica II głównego łańcucha 258 zł
koło łańcuchowe wałka rozrządu 390 zł
koło łańcuchowe wału napędowego 420 zł
łańcuch pompy oleju 258 zł
prowadnica I łańcucha pompy oleju 60 zł
prowadnica II łańcucha pompy oleju 190 zł
Razem 3 047 zł

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Honda Accord i-CDTI: wymiana łańcuchów rozrządu i napinaczy

Łączny koszt wymiany kompletnego rozrządu w Hondzie Accord i-CTDI wyniósłby łącznie ponad 3000 zł plus koszty robocizny. Jednak zdaniem doświadczonych mechaników zajmujących się autami japońskiego koncernu, zazwyczaj wymianie podlegają tylko łańcuchy wraz z ich napinaczami i prowadnicami. Nie ma raczej sensu wymieniać np. koła łańcuchowego wału napędowego (choć trzeba to już zweryfikować u mechanika). Oczywiście przy wymianie rozrządu należy także zmienić olej silnikowy na nowy.

REKLAMA

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda: przemyślane rozwiązania

Użytkownicy Hondy Accord z silnikiem 2.2 i-CTDI mogą jednak czuć się szczęśliwcami, bowiem Honda, w odróżnieniu od wielu innych producentów, bardzo solidnie opracowała konstrukcję swojego pierwszego diesla. Wszystkie części układu rozrządu są wymienialne, dlatego nie ma obawy, że ewentualna naprawa zamiast wynieść kilkaset złotych będzie kosztowała kilka tysięcy złotych (w silniku i-CTDI np. koło łańcuchowe wału napędowego jest częścią od niego odrębną, natomiast np. w jednostce BMW 2.0d N47 jest ono na stałe połączone z wałem, który zaleca się wymienić na nowy). Poza tym, opinie o hondowskim silniku i-CTDI są naprawdę dobre, a problem z rozciągającym się łańcuchem jest marginalny i występuje przeciętnie po ok. 250 tys. km.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA