REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Wbrew obiegowej opinii pasek rozrządu nie jest rozwiązaniem wychodzącym z użytku na rzecz łańcuchów rozrządu. Dawniej sądzono, że ogromna trwałość tych drugich, zapewni im prymat na rynku. Okazuje się jednak, że wraz z postępem przy projektowaniu wysilonych jednostek napędowych o dużych mocach i stosunkowo niewielkich pojemnościach skokowych, znacząco spadła trwałość łańcuchów. Co jeszcze bardziej zaskakujące, w wielu modelach aut, pasek rozrządu wytrzymuje znacznie większe przebiegi niż jego stalowy odpowiednik. Np. w przypadku fordowskiego silnika 1.6 TDCI 109 KM zalecany interwał pomiędzy jego wymianami wynosi 240 000 km!

REKLAMA

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Honda Accord 2.2 i-CDTI: wymiana kompletnego rozrządu

W związku z tym, że pewna cześć użytkowników Hondy Accord 2.2 i-CTDI(oznaczenie N22A 140 KM lub N22B 150 KM w przypadku i-DTEC) miewa problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, postanowiliśmy przybliżyć koszty jego wymiany. Trzeba pamiętać, że przy wymianie łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC) koniecznie trzeba założyć także nowy łańcuch od pompy oleju.

Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 2008 rok
główny łańcuch rozrządu 535 zł
napinacz głównego łańcucha 635 zł
prowadnica I głównego łańcucha 301 zł
prowadnica II głównego łańcucha 258 zł
koło łańcuchowe wałka rozrządu 390 zł
koło łańcuchowe wału napędowego 420 zł
łańcuch pompy oleju 258 zł
prowadnica I łańcucha pompy oleju 60 zł
prowadnica II łańcucha pompy oleju 190 zł
Razem 3 047 zł

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Honda Accord i-CDTI: wymiana łańcuchów rozrządu i napinaczy

Łączny koszt wymiany kompletnego rozrządu w Hondzie Accord i-CTDI wyniósłby łącznie ponad 3000 zł plus koszty robocizny. Jednak zdaniem doświadczonych mechaników zajmujących się autami japońskiego koncernu, zazwyczaj wymianie podlegają tylko łańcuchy wraz z ich napinaczami i prowadnicami. Nie ma raczej sensu wymieniać np. koła łańcuchowego wału napędowego (choć trzeba to już zweryfikować u mechanika). Oczywiście przy wymianie rozrządu należy także zmienić olej silnikowy na nowy.

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda: przemyślane rozwiązania

Użytkownicy Hondy Accord z silnikiem 2.2 i-CTDI mogą jednak czuć się szczęśliwcami, bowiem Honda, w odróżnieniu od wielu innych producentów, bardzo solidnie opracowała konstrukcję swojego pierwszego diesla. Wszystkie części układu rozrządu są wymienialne, dlatego nie ma obawy, że ewentualna naprawa zamiast wynieść kilkaset złotych będzie kosztowała kilka tysięcy złotych (w silniku i-CTDI np. koło łańcuchowe wału napędowego jest częścią od niego odrębną, natomiast np. w jednostce BMW 2.0d N47 jest ono na stałe połączone z wałem, który zaleca się wymienić na nowy). Poza tym, opinie o hondowskim silniku i-CTDI są naprawdę dobre, a problem z rozciągającym się łańcuchem jest marginalny i występuje przeciętnie po ok. 250 tys. km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA