REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana łańcucha rozrządu - Honda Accord 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC)

Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Silnik Honda i-CDTI to bardzo udana konstrukcja. Jedyną wadą jest rozciągający się z czasem łańcuch rozrządu. Na tle konkurencji jest on jednak znacznie trwalszy.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).

Wbrew obiegowej opinii pasek rozrządu nie jest rozwiązaniem wychodzącym z użytku na rzecz łańcuchów rozrządu. Dawniej sądzono, że ogromna trwałość tych drugich, zapewni im prymat na rynku. Okazuje się jednak, że wraz z postępem przy projektowaniu wysilonych jednostek napędowych o dużych mocach i stosunkowo niewielkich pojemnościach skokowych, znacząco spadła trwałość łańcuchów. Co jeszcze bardziej zaskakujące, w wielu modelach aut, pasek rozrządu wytrzymuje znacznie większe przebiegi niż jego stalowy odpowiednik. Np. w przypadku fordowskiego silnika 1.6 TDCI 109 KM zalecany interwał pomiędzy jego wymianami wynosi 240 000 km!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Honda Accord 2.2 i-CDTI: wymiana kompletnego rozrządu

W związku z tym, że pewna cześć użytkowników Hondy Accord 2.2 i-CTDI(oznaczenie N22A 140 KM lub N22B 150 KM w przypadku i-DTEC) miewa problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, postanowiliśmy przybliżyć koszty jego wymiany. Trzeba pamiętać, że przy wymianie łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI (2.2 i-DTEC) koniecznie trzeba założyć także nowy łańcuch od pompy oleju.

Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 2008 rok
główny łańcuch rozrządu 535 zł
napinacz głównego łańcucha 635 zł
prowadnica I głównego łańcucha 301 zł
prowadnica II głównego łańcucha 258 zł
koło łańcuchowe wałka rozrządu 390 zł
koło łańcuchowe wału napędowego 420 zł
łańcuch pompy oleju 258 zł
prowadnica I łańcucha pompy oleju 60 zł
prowadnica II łańcucha pompy oleju 190 zł
Razem 3 047 zł

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Honda Accord i-CDTI: wymiana łańcuchów rozrządu i napinaczy

Łączny koszt wymiany kompletnego rozrządu w Hondzie Accord i-CTDI wyniósłby łącznie ponad 3000 zł plus koszty robocizny. Jednak zdaniem doświadczonych mechaników zajmujących się autami japońskiego koncernu, zazwyczaj wymianie podlegają tylko łańcuchy wraz z ich napinaczami i prowadnicami. Nie ma raczej sensu wymieniać np. koła łańcuchowego wału napędowego (choć trzeba to już zweryfikować u mechanika). Oczywiście przy wymianie rozrządu należy także zmienić olej silnikowy na nowy.

REKLAMA

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda: przemyślane rozwiązania

Użytkownicy Hondy Accord z silnikiem 2.2 i-CTDI mogą jednak czuć się szczęśliwcami, bowiem Honda, w odróżnieniu od wielu innych producentów, bardzo solidnie opracowała konstrukcję swojego pierwszego diesla. Wszystkie części układu rozrządu są wymienialne, dlatego nie ma obawy, że ewentualna naprawa zamiast wynieść kilkaset złotych będzie kosztowała kilka tysięcy złotych (w silniku i-CTDI np. koło łańcuchowe wału napędowego jest częścią od niego odrębną, natomiast np. w jednostce BMW 2.0d N47 jest ono na stałe połączone z wałem, który zaleca się wymienić na nowy). Poza tym, opinie o hondowskim silniku i-CTDI są naprawdę dobre, a problem z rozciągającym się łańcuchem jest marginalny i występuje przeciętnie po ok. 250 tys. km.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA