Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?
REKLAMA
REKLAMA
To najczęstszy scenariusz po pewnym czasie użytkowania napinacza w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0. Niestety brak reakcji kierowcy zazwyczaj prowadzi do uszkodzenia silnika.
REKLAMA
Zobacz również: Opel Omega B: czyszczenie nagrzewnicy
Jak się okazuje, wskaźnik napinacza na zimno, nie wskazuje na oznakowanie i po każdym cyklu spalania uderza o ogranicznik ruchu, powodując dźwięki.
Dlatego specjaliści z General Motors zalecają przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego.
Zobacz również: Jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega 2.5 TD?
W tym celu należy przekręcić mimośród odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo). Napęd paska trzeba przekręcić ręcznie dwa razy z napiętym maksymalnie napinaczem. Dopiero wtedy można, obracając mimośród w prawo, ustawić napięcie na pozycję „new”. Jest to niezbędna czynność, by prawidłowo „ułożyć” pasek zębaty.
REKLAMA
REKLAMA