REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii?

Rafał Sztoner
Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii? fot. moto.wieszjak.pl
Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii? fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Usterki wtryskiwaczy paliwa nie należą do rzadkości. Brak elementarnej wiedzy z zakresu ich działania i eksploatacji powoduje, że ulegają one często przedwczesnemu zużyciu. Jak zatem dbać o pompowtryskiwacze paliwa?

Dużym minusem korzystania z silnika Diesla jest ciągła konieczność wizyt w serwisach i warsztatach po przejechaniu pewnego dystansu. Oczywiście duży wpływ ma to, w jaki sposób eksploatujemy auto. Niemniej jednak naprawa, począwszy od turbo po pompy wysokiego ciśnienia i pompowtryskiwacze, to w autoryzowanym serwisie wydatek rzędu nawet kilkunastu tysięcy złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Jak działa wtryskiwacz?

Najdelikatniejszymi i najbardziej podatnymi na zużycie elementami auta z silnikiem Diesla są właśnie pompowtryskiwacze. Najczęstsze powody ich uszkodzeń to: zabrudzony olej napędowy kupiony w nielicencjonowanym punkcie sprzedaży, używanie oleju opałowego wbrew zaleceniom producentów lub jazda na prawie pustym baku. Ta ostatnia może przyczyniać się do szybszego uszkodzenia pompowtryskiwaczy za sprawą skraplającej się w baku wody, która po zmieszaniu z olejem napędowym powoduje zatarcie wtryskiwaczy.

Najczęstszą przyczyną awarii jest osad powstały na skutek zużycia pompy wtryskowej. Dostaje się on do mechanizmu, zatyka go i powoduje uszkodzenia.

W takim przypadku należy wymienić wtryskiwacze i poddać regeneracji pompę oraz resztę z nią związanych podzespołów. Oznakami awarii pompowtryskiwaczy mogą być: problem z osiągnięciem wyższych obrotów czy odpaleniem, spadek mocy i nierówna praca silnika. Usunięcie każdej z wymienionych usterek wiąże się z wysokimi wydatkami. Czasami, jeśli ich skutki nie są zbyt poważne, możemy niektóre elementy poddać tylko regeneracji, unikając w ten sposób kosztownej wymiany. Powinniśmy jednak zachować szczególną ostrożność, gdy udajemy się po informację do wyspecjalizowanego fachowca z serwisu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak określić stopień zużycia silnika?

Słuchanie rad osoby niekompetentnej może tylko pogorszyć stan techniczny silnika. Wystrzegajmy się również wymiany części na używane, szczególnie jeśli są niewiadomego pochodzenia. Mogą być one w podobnym stanie do tych, których chcemy się pozbyć, lub nawet doprowadzić do usterki inne podzespoły.

Recepta na uniknięcie kosztownych problemów to używanie dobrych paliw, pamiętanie o okresowych przeglądach i eksploatowanie auta według zaleceń producenta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA