Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?
REKLAMA
REKLAMA
W efekcie tej nieprawidłowości dochodzi do przegrzania silnika wskutek zbyt wysokiej temperatury środka chłodzącego. Tworząca się para doprowadza do napęcznienia uszczelki pod głowicą w obszarze kanałów wody. Skutek - materiał miękki odrywa się od metalowej płyty nośnej uszczelki i potrafi przyblokować kanały chłodzące.
REKLAMA
Zobacz również: Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?
Innymi przyczynami przeciążenia termicznego uszczelki pod głowicą są:
– Ograniczony obieg płynu chłodzącego w silniku, spowodowany uszkodzeniem pompy wody lub termostatu,
– Ograniczony przepływ płynu chłodzącego wskutek odkładania się kamienia kotłowego,
– Stosowanie dodatków do płynów chłodzących, niemających dopuszczenia producenta silnika.
Zobacz również: Jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku?
Aby zapobiec opisanym uszkodzeniom, należy starannie odpowietrzyć system chłodzący silnika po wymianie uszczelki i montażu silnika.
REKLAMA
REKLAMA