REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Eksploatacja auta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Silnik 1.2 MPI: wałki wyrównoważające i ich awarie

Silnik 1.2 MPI produkowany przez Grupę Volkswagena w teorii miał gwarantować oszczędną jazdę w mieście. W praktyce nie był wcale ekonomiczny, a do tego awaryjny. Problemy? Te dotyczyły łańcucha rozrządu i wałków wyrownoważających.

Jak wymienić żarówkę H7? Podpowiadamy.

Pytanie może wydawać się banalne. Banalne jednak czasami nie jest. Szczególnie w sytuacji, w której dostęp do źródła światła jest mocno utrudniony. A więc jak wymienić żarówkę H7? Już odpowiadamy.

Zestawienie żarówek Passat B5

Pojawił się na rynku w lipcu roku 1996 i tak naprawdę z miejsca zdobył serca kierowców. Dziś omówimy jeden z ważniejszych aspektów eksploatacyjnych Volkswagena Passata B5. Przedstawimy schemat żarówek zastosowanych w tym aucie.

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?

Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.

REKLAMA

Jaki olej do skrzyni biegów? Podpowiadamy.

Czy w manualnej skrzyni należy wymieniać olej? Wbrew obiegowej opinii jak najbardziej! Interwał jest rzadki, mimo wszystko to procedura, o której należy pamiętać. Zatem jaki olej do skrzyni biegów wybrać?

Objawy uszkodzonej cewki? Benzyna szczególnie narażona!

Cewki zapłonowe są bardzo ważnym elementem układu rozruchowego w samochodach wyposażonych w silnik benzynowy. Jakie są objawy ich uszkodzenia i ile może kosztować naprawa?

Skoda Fabia 1.2 MPI: rozrząd specjalnej troski!

Jeden problem trapi wszystkich kierowców Skody Fabii 1.2 MPI. Rozrząd łańcuchowy ma zdecydowanie krótszą trwałość od paska. Z czego to wynika i jak uniknąć problemów?

Tankowanie AdBlue - zrób to sam!

Silnik diesla to nie tylko filtr cząstek stałych. Obecnie standardem w jednostkach wysokoprężnych stały się konwertery katalityczne SCR. A te wymagają tankowania AdBlue. Jak to zrobić?

REKLAMA

Ekonomizer paliwa. Do czego służy?

Kierowcy od lat zadają sobie jedno pytanie: jak sprawić żeby samochód palił jak najmniej? Z odpowiedzią też od lat przychodzi im właśnie ekonomizer paliwa.

Bezkolizyjny silnik, czyli jaki?

Zerwanie paska rozrządu to jeden z czarniejszych, motoryzacyjnych scenariuszy. Na szczęście są jednostki, w których po uszkodzeniu paska nie trzeba wykonywać wartego kilka tysięcy złotych remontu.

Silnik 1.4 TwinPort Opel - awarie, problemy, opinie

Ma 90 koni mocy, napędzał takie hity sprzedaży jak Corsa i Astra, a do tego… No właśnie, czy jest lubiany przez kierowców? Oto wszystko co musisz wiedzieć o silniku 1.4 TwinPort Opla o oznaczeniu Z14XEP.

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie

Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?

Ładowanie samochodu elektrycznego. Jak, gdzie, kiedy?

Ładowanie samochodu elektrycznego nie jest dziś dużym problemem. Jednym z ważniejszych pytań, które postawimy przed tym materiałem jest zatem: czy zawsze szybko to znaczy drogo, a wolno tanio?

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Jazda na rezerwie. Skutki prostego błędu kierowcy?

W Polsce nie brakuje kierowców, którzy lubują się w jeździe na rezerwie. Tylko czy takie zachowanie jest odpowiedzialne? Zobaczmy jakie skutki niesie dla nowoczesnych silników jeżdżenie w sytuacji, w której poziom paliwa w baku jest niezwykle niski.

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Małolitrażowy benzyniak, legendarne oznaczenie VVT-i i Yaris pierwszej generacji. Takie połączenie elementów sprawia, że silnik 1.3 VVT-i Toyoty już na starcie robi dobre wrażenie.

Top 10: Silniki benzynowe i diesle, które kiedyś napędzały Europę!

Recepta na popularny silnik? Musi oferować przyzwoitą moc, rozsądne spalanie i przede wszystkim być… trwały! Na dzisiejszej liście pojawiają się takie legendy jak 1.9 TDI, 1.2 8v, 1.6 HDI, 1.0 VVT-i czy 1.9 MultiJet.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Co to jest numer VIN i gdzie go szukać?

Każdy samochód opuszczający fabrykę po 1981 roku musi otrzymać standaryzowany numer VIN. Dana kombinacja cyfr i liter jest przypisana tylko do jednego pojazdu. A to pozwala m.in. na precyzyjną identyfikację. Jak jednak zdekodować numer VIN?

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Paleta silnikowa BMW serii 3 E46 to w sumie 16 jednostek napędowych. W sześciu przypadkach mowa o silnikach diesla. W dziesięciu sercem auta stał się motor benzynowy.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie

W roku 2010 w gamie Opla coraz swobodniej czuł się… downsizing. Dowód? Idealnym jest silnik 1.4 Turbo Ecotec. To doładowana konstrukcja z wielopunktowym wtryskiem, która niestety ma jedną, ale dość poważną wadę…

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!

Silnik N54 BMW - awarie, problemy, opinie

6-cylindrowe, rzędowe benzyniaki są głęboko wpisane w DNA bawarskiej marki. I dziś taką właśnie jednostką się zajmiemy. Oto silnik N54 BMW. Jak spisuje się w toku eksploatacji? Można go kupować w ciemno czy raczej należy go unikać na rynku wtórnym?

Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?

To jeden z pierwszych luksusowych hatchbacków na świecie! Samochód powstał na świetnie znanej dziś płycie podłogowej PQ34, a do tego korzysta z uznanych jednostek Grupy Volkswagena. Jakie są oznaczenia silników Audi A3 8L?

Hybryda Fiata - 70 KM i układ mild hybrid

Od elektryfikacji uciec się nie da. Zrozumieli to wreszcie również Włosi. W cenniku modelu 500 i Panda na rok 2020 pojawiła się nowa jednostka napędowa. Jaka jest zasada działania silnika 1.0 70 KM Hybrid Fiata?

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie

Ma 5 cylindrów, plakietkę made in Sweden, a do tego… kipi mocą! To dzięki silnikowi 2.5 Turbo Volvo Focus RS dostarcza na asfalt 305 koni mechanicznych. To także ta jednostka napędza topową wersję Mondeo IV.

Spalanie superstukowe. Co to takiego?

Niekontrolowany zapłon mieszanki może doprowadzić do zniszczenia downsizingowanego silnika. Na czym polega spalanie superstukowe i jaka jest istota zjawiska LSPI?

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Silnik 1.0 T-GDi G3LC Kia, Hyundai - awarie, problemy, opinie

Ma 3 cylindry, doładowanie i 120 koni mocy. A więc silnik 1.0 T-GDi jest idealnym pomysłem na trudne czasy ograniczania emisji szkodliwych związków. Czy motor Kii i Hyundaia to jednak dobra konstrukcja?

Filtr kabinowy. Koronawirus SARS-CoV-2 zostanie zatrzymany?

Koronawirus staje się realnym zagrożeniem w Polsce. Jak się przed nim chronić? Coraz częściej wśród kierowców padają pytania o filtr kabinowy. Czy osadnik może skutecznie chronić prowadzącego i pasażerów przed wirusami? W pewnym stopniu bez wątpienia tak!

Silnik 1.6 turbo N13 BMW - awarie, problemy, opinie

To pierwszy doładowany benzyniak, który pojawił się w gamie BMW od lat siedemdziesiątych! A to sprawiło, że oczekiwania kierowców w stosunku do tej konstrukcji były spore. Czy bawarski silnik N13 sprostał wymaganiom? Przekonajmy się.

Skrzynia biegów w elektryku? Tak, ma tylko 1 bieg!

Elektryfikacja napędów zmienia nie tylko sposób "tankowania" pojazdów. Przynosi też zasadnicze zmiany w kwestii działania napędu. Przykład? Jednym z lepszych jest fakt iż w elektryku stosowana jest przekładnia o jednym biegu.

Silnik 4.4 V8 B8444S Volvo - awarie, problemy, opinie

Silnik B8444S Volvo to V-ósemka, jednak dość nietypowa. I nie chodzi tylko o to, że została zaprojektowana przez Yamahę. Czy jednak motor zagraża poważnymi awariami? Jeżeli kierowca dobrze wybierze, z całą pewnością nie!

Twindosing TDI w Volkswagenie. Czyli spaliny jeszcze czystsze!

Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.

Torsen, czyli napęd 4x4 i prosty mechanizm różnicowy!

Torsen ma serię zalet - działa niezwykle płynnie, a do tego nie wymaga stosowania elektroniki. Nie ma się zatem co dziwić, że jest często spotykany w nowoczesnych systemach stałego napędu 4x4.

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazda - awarie, problemy, opinie

Ma dwie turbosprężarki, wysoką moc i okazuje się oszczędny. Te wszystkie wartości Japończycy osiągnęli w jeden sposób - naszpikowali silnik nowoczesną technologią. Jak zaawansowany motor sprawdza się w czasie eksploatacji?

Dołączany napęd 4x4 i sprzęgło wielopłytkowe. Awarie są częste czy rzadkie?

Napęd 4x4 poprawia trakcję, wpływa na bezpieczeństwo i pozwala na… przekazanie większej mocy na koła. Czy jednak proste układy ze sprzęgłem wielopłytkowym są awaryjne? To właśnie sprawdzimy dziś.

Sprzęgło wielopłytkowe, czyli serce dołączanego napędu 4x4

W codziennej eksploatacji kierowca wcale nie potrzebuje stałego 4x4. Układ dołączany jest zatem idealnym rozwiązaniem. Czemu zawdzięcza swoje zalety? Oczywiście prostemu sprzęgłu wielopłytkowemu.

Nissan Xtronic - połączenie CVT i automatu o wielu przełożeniach

Kupując Nissana lub Renault kierowcy mogą naciąć się na nazwę Xtronic. Tak, oznacza ona automatyczną przekładnię. Tylko co tak właściwie mówi to określenie z eksploatacyjnego punktu widzenia?

Silnik 2.0 FSI VAG - awarie, problemy, opinie

2-litrowy, wolnossący benzyniak z wtryskiem bezpośrednim miał być hitem. Nigdy jednak nie przekonał do siebie kierowców. Silnik 2.0 FSI z pewnością nie jest idealny. Ale to jeszcze nie oznacza, że stanowi ryzykowny wybór.

Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

Bardzo często mówi się o tym, że nowoczesność… psuje motoryzację. To na szczęście nie zawsze prawda. Dziś przygotowaliśmy listę silników, które choć zaawansowane, oferują więcej niż dobrą trwałość!

Silnik 6.0 W12 Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Ma 12 cylindrów i dość nietypową konstrukcję. I choć kulturą pracy nie ma szans z V12 BMW czy Mercedesa, zachwyca serią smaczków inżynieryjnych oraz… okazuje się absolutnie bezawaryjny. Oto silnik 6.0 W12 Volkswagena.

Silnik Skyactiv-X Mazda - w jaki sposób działa benzynowy diesel?

Mazda postawiła na technologiczne innowacje. Przykład? Dobry stanowi silnik Skyactiv-X. To benzyniak, który pracuje trochę jak diesel. Spala paliwo za pomocą iskry i… zapłonu samoczynnego. Jak to działa?

Jak nie spalić sprzęgła? Oto złote zasady!

To sprzęgło sprawia, że z łatwością możemy zmieniać biegi w skrzyni. A z uwagi na wysoką cenę naprawy, jego awarię kierowca będzie wspominać naprawdę długo. Jak zatem dbać o sprzęgło i sprawić żeby się nie spaliło zbyt szybko?

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.

Top 10: Te nawyki niszczą Twoje auto. Sprawdź czego się wystrzegać

Z pozoru błahe sprawy mają ogromny wpływ na stan auta. Jakich nawyków się wystrzegać, by samochód "żył długo i szczęśliwie” bez zbędnych i kosztownych wizyt u mechanika? Oto 10 grzechów każdego kierowcy, które prowadzą do usterek w samochodzie.

Silnik 3.2 V6 Busso Alfa Romeo - awarie, problemy, opinie

Włoskie dzieło sztuki inżynieryjnej było produkowane przez zaledwie 4 lata. Tak, wolnossącą V-szóstkę wykończyły normy emisji spalin. Kierowcy mogą jednak ocalić silnik 3.2 V6 Busso przed zapomnieniem. Szczególnie że warto!

Oznaczenia silników 1.9 TDI. Wszystkie wersje legendy!

Klekot tego silnika fani motoryzacji poznają wszędzie. Tak, być może 1.9 TDI kopcił i nie był szczególnie mocy. Z drugiej strony pokonywał setki tysięcy kilometrów i nie psuł się. A to wystarczyło do zbudowania jego legendy w Europie!

REKLAMA