REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Początek nowego millenium dość jasno pokazał producentom motoryzacyjnym, że Europa nie będzie miała litości dla nowych silników. Włodarze europejscy oczekiwali niższego poziomu zanieczyszczeń i mieli zamiar wymuszać go za pomocą restrykcyjnych norm emisji spalin. W tej perspektywie producenci musieli poszukać sposobów na stworzenie ekologicznych jednostek. Jaką koncepcję wybrała Toyota? Japończycy nie chcieli zbytniego skomplikowania - właśnie dlatego odrzucili ideę motoru doładowanego i wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Skupili się na wolnossakach z układem MPI.

REKLAMA

2.0 Valvematic Toyoty - zmienne fazy i regulowany wznios

Dobrym przykładem kierunku obranego przez Japończyków jest silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty. Benzyniak ma 1987 cm3 pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie oraz 16-zaworowową głowicę. Jednostka w całości została odlana z aluminium. I choć konstrukcja korzysta z wtrysku pośredniego, posiada podwójne zmienne fazy rozrządu oraz regulowany wznios zaworowy w systemie Valvematic. Co to daje? Poprawia efektywność procesu spalania. A skutkiem tego jest niższe zapotrzebowanie na paliwo, poprawione osiągi samochodu oraz mniej szkodliwe gazy wydechowe emitowane do atmosfery.

Zobacz również: Silnik 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 3ZR-FAE Toyoty ważył w sumie 116 kilogramów i zadebiutował w roku 2007. To była pierwsza konstrukcja z nowej serii Valvematic. Moc? Ta wynosiła od 151 do 158 koni mechanicznych. Moment obrotowy miał wartość sięgającą od 195 do 198 Nm. Motor w Europie występował przede wszystkim pod maską dwóch modeli - mowa o Avensisie trzeciej generacji oraz modelu RAV4 czwartej generacji. W Stanach Zjednoczonych pole do popisu dla benzyniaka było nieco szersze. Jednostka napędowa była bowiem oferowana również w takich pojazdach jak C-HR czy Corolla.

Silnik 2.0 Valvematic Toyota - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Avensis III 152 KM 196 Nm 9,0 s. 205 km/h 6,9
RAV4 IV 152 KM 196 Nm 9,9 s. 185 km/h 7,2

Silnik 2.0 Valvematic był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy i dość dobre osiągi. Warto jednak podkreślić, że możliwości jednostki są zarezerwowane głównie dla wysokich obrotów - to w końcu klasyczny wolnossak. Japoński benzyniak ma jednak jeszcze dwie zalety. Po pierwsze bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG. A dobrze wyregulowana i regularnie serwisowana instalacja gazowa jest w stanie nawet o połowę obniżyć koszt zakupu paliwa. Po drugie silnik o oznaczeniu 3ZR-FAE Toyoty jest wyjątkowo trwały. Jeżeli już dotykają go jakiekolwiek niesprawności, dotyczą zazwyczaj dwóch aspektów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Silnik 2.0 Valvematic Toyoty - awarie częste czy rzadkie?

REKLAMA

Pierwszą z awarii silnika 2.0 Valvematic Toyoty są uszkodzenia pompy wody. Przy przebiegu na poziomie 60 - 70 tysięcy kilometrów mechanizm albo zaczyna hałasować w czasie pracy, albo ujawnia wycieki. Jest usterka jest o tyle groźna, że brak reakcji podjętej w porę może doprowadzić do przegrzania jednostki i konieczności wykonania kosztownego remontu. Druga z usterek silnika 3ZR-FAE objawia się falującymi obrotami. Sytuacja nie wynika jednak z poważnego uszkodzenia. Drobna niesprawność jest podyktowana najczęściej zabrudzeniem kolektora dolotowego. Pracę benzyniaka przywraca do stanu pierwotnego czyszczenie kolektora.

Silnik 2.0 Valvematic to klasyczny, japoński wolnossak. Co to oznacza? Sporą niechęć do przyspieszania na niskich obrotach, ale też rozsądne zużycie paliwa. Co więcej, jednostka Toyoty o oznaczeniu 3ZR-FAE ma jeszcze jedną i dość dużą zaletę. To naprawdę trwała konstrukcja, która przy zachowaniu regularnego serwisu, będzie bezawaryjnie jeździła na dystansie setek tysięcy kilometrów.

Silnik 2.0 Valvematic - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 10 zł
  • filtr paliwa - od 42 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2137
  • sprzęgło komplet - od 639 zł
  • świeca zapłonowa - od 41 zł
  • cewka zapłonowa - od 92 zł
  • sonda lambda - od 125 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA