REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Początek nowego millenium dość jasno pokazał producentom motoryzacyjnym, że Europa nie będzie miała litości dla nowych silników. Włodarze europejscy oczekiwali niższego poziomu zanieczyszczeń i mieli zamiar wymuszać go za pomocą restrykcyjnych norm emisji spalin. W tej perspektywie producenci musieli poszukać sposobów na stworzenie ekologicznych jednostek. Jaką koncepcję wybrała Toyota? Japończycy nie chcieli zbytniego skomplikowania - właśnie dlatego odrzucili ideę motoru doładowanego i wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Skupili się na wolnossakach z układem MPI.

REKLAMA

2.0 Valvematic Toyoty - zmienne fazy i regulowany wznios

Dobrym przykładem kierunku obranego przez Japończyków jest silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty. Benzyniak ma 1987 cm3 pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie oraz 16-zaworowową głowicę. Jednostka w całości została odlana z aluminium. I choć konstrukcja korzysta z wtrysku pośredniego, posiada podwójne zmienne fazy rozrządu oraz regulowany wznios zaworowy w systemie Valvematic. Co to daje? Poprawia efektywność procesu spalania. A skutkiem tego jest niższe zapotrzebowanie na paliwo, poprawione osiągi samochodu oraz mniej szkodliwe gazy wydechowe emitowane do atmosfery.

Zobacz również: Silnik 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 3ZR-FAE Toyoty ważył w sumie 116 kilogramów i zadebiutował w roku 2007. To była pierwsza konstrukcja z nowej serii Valvematic. Moc? Ta wynosiła od 151 do 158 koni mechanicznych. Moment obrotowy miał wartość sięgającą od 195 do 198 Nm. Motor w Europie występował przede wszystkim pod maską dwóch modeli - mowa o Avensisie trzeciej generacji oraz modelu RAV4 czwartej generacji. W Stanach Zjednoczonych pole do popisu dla benzyniaka było nieco szersze. Jednostka napędowa była bowiem oferowana również w takich pojazdach jak C-HR czy Corolla.

Silnik 2.0 Valvematic Toyota - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Avensis III 152 KM 196 Nm 9,0 s. 205 km/h 6,9
RAV4 IV 152 KM 196 Nm 9,9 s. 185 km/h 7,2

Silnik 2.0 Valvematic był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy i dość dobre osiągi. Warto jednak podkreślić, że możliwości jednostki są zarezerwowane głównie dla wysokich obrotów - to w końcu klasyczny wolnossak. Japoński benzyniak ma jednak jeszcze dwie zalety. Po pierwsze bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG. A dobrze wyregulowana i regularnie serwisowana instalacja gazowa jest w stanie nawet o połowę obniżyć koszt zakupu paliwa. Po drugie silnik o oznaczeniu 3ZR-FAE Toyoty jest wyjątkowo trwały. Jeżeli już dotykają go jakiekolwiek niesprawności, dotyczą zazwyczaj dwóch aspektów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Silnik 2.0 Valvematic Toyoty - awarie częste czy rzadkie?

REKLAMA

Pierwszą z awarii silnika 2.0 Valvematic Toyoty są uszkodzenia pompy wody. Przy przebiegu na poziomie 60 - 70 tysięcy kilometrów mechanizm albo zaczyna hałasować w czasie pracy, albo ujawnia wycieki. Jest usterka jest o tyle groźna, że brak reakcji podjętej w porę może doprowadzić do przegrzania jednostki i konieczności wykonania kosztownego remontu. Druga z usterek silnika 3ZR-FAE objawia się falującymi obrotami. Sytuacja nie wynika jednak z poważnego uszkodzenia. Drobna niesprawność jest podyktowana najczęściej zabrudzeniem kolektora dolotowego. Pracę benzyniaka przywraca do stanu pierwotnego czyszczenie kolektora.

Silnik 2.0 Valvematic to klasyczny, japoński wolnossak. Co to oznacza? Sporą niechęć do przyspieszania na niskich obrotach, ale też rozsądne zużycie paliwa. Co więcej, jednostka Toyoty o oznaczeniu 3ZR-FAE ma jeszcze jedną i dość dużą zaletę. To naprawdę trwała konstrukcja, która przy zachowaniu regularnego serwisu, będzie bezawaryjnie jeździła na dystansie setek tysięcy kilometrów.

Silnik 2.0 Valvematic - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 10 zł
  • filtr paliwa - od 42 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2137
  • sprzęgło komplet - od 639 zł
  • świeca zapłonowa - od 41 zł
  • cewka zapłonowa - od 92 zł
  • sonda lambda - od 125 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA