REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Początek nowego millenium dość jasno pokazał producentom motoryzacyjnym, że Europa nie będzie miała litości dla nowych silników. Włodarze europejscy oczekiwali niższego poziomu zanieczyszczeń i mieli zamiar wymuszać go za pomocą restrykcyjnych norm emisji spalin. W tej perspektywie producenci musieli poszukać sposobów na stworzenie ekologicznych jednostek. Jaką koncepcję wybrała Toyota? Japończycy nie chcieli zbytniego skomplikowania - właśnie dlatego odrzucili ideę motoru doładowanego i wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Skupili się na wolnossakach z układem MPI.

REKLAMA

REKLAMA

2.0 Valvematic Toyoty - zmienne fazy i regulowany wznios

Dobrym przykładem kierunku obranego przez Japończyków jest silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty. Benzyniak ma 1987 cm3 pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie oraz 16-zaworowową głowicę. Jednostka w całości została odlana z aluminium. I choć konstrukcja korzysta z wtrysku pośredniego, posiada podwójne zmienne fazy rozrządu oraz regulowany wznios zaworowy w systemie Valvematic. Co to daje? Poprawia efektywność procesu spalania. A skutkiem tego jest niższe zapotrzebowanie na paliwo, poprawione osiągi samochodu oraz mniej szkodliwe gazy wydechowe emitowane do atmosfery.

Zobacz również: Silnik 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 3ZR-FAE Toyoty ważył w sumie 116 kilogramów i zadebiutował w roku 2007. To była pierwsza konstrukcja z nowej serii Valvematic. Moc? Ta wynosiła od 151 do 158 koni mechanicznych. Moment obrotowy miał wartość sięgającą od 195 do 198 Nm. Motor w Europie występował przede wszystkim pod maską dwóch modeli - mowa o Avensisie trzeciej generacji oraz modelu RAV4 czwartej generacji. W Stanach Zjednoczonych pole do popisu dla benzyniaka było nieco szersze. Jednostka napędowa była bowiem oferowana również w takich pojazdach jak C-HR czy Corolla.

REKLAMA

Silnik 2.0 Valvematic Toyota - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Avensis III 152 KM 196 Nm 9,0 s. 205 km/h 6,9
RAV4 IV 152 KM 196 Nm 9,9 s. 185 km/h 7,2

Silnik 2.0 Valvematic był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy i dość dobre osiągi. Warto jednak podkreślić, że możliwości jednostki są zarezerwowane głównie dla wysokich obrotów - to w końcu klasyczny wolnossak. Japoński benzyniak ma jednak jeszcze dwie zalety. Po pierwsze bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG. A dobrze wyregulowana i regularnie serwisowana instalacja gazowa jest w stanie nawet o połowę obniżyć koszt zakupu paliwa. Po drugie silnik o oznaczeniu 3ZR-FAE Toyoty jest wyjątkowo trwały. Jeżeli już dotykają go jakiekolwiek niesprawności, dotyczą zazwyczaj dwóch aspektów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic/132 KM

Silnik 2.0 Valvematic Toyoty - awarie częste czy rzadkie?

Pierwszą z awarii silnika 2.0 Valvematic Toyoty są uszkodzenia pompy wody. Przy przebiegu na poziomie 60 - 70 tysięcy kilometrów mechanizm albo zaczyna hałasować w czasie pracy, albo ujawnia wycieki. Jest usterka jest o tyle groźna, że brak reakcji podjętej w porę może doprowadzić do przegrzania jednostki i konieczności wykonania kosztownego remontu. Druga z usterek silnika 3ZR-FAE objawia się falującymi obrotami. Sytuacja nie wynika jednak z poważnego uszkodzenia. Drobna niesprawność jest podyktowana najczęściej zabrudzeniem kolektora dolotowego. Pracę benzyniaka przywraca do stanu pierwotnego czyszczenie kolektora.

Silnik 2.0 Valvematic to klasyczny, japoński wolnossak. Co to oznacza? Sporą niechęć do przyspieszania na niskich obrotach, ale też rozsądne zużycie paliwa. Co więcej, jednostka Toyoty o oznaczeniu 3ZR-FAE ma jeszcze jedną i dość dużą zaletę. To naprawdę trwała konstrukcja, która przy zachowaniu regularnego serwisu, będzie bezawaryjnie jeździła na dystansie setek tysięcy kilometrów.

Silnik 2.0 Valvematic - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 10 zł
  • filtr paliwa - od 42 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2137
  • sprzęgło komplet - od 639 zł
  • świeca zapłonowa - od 41 zł
  • cewka zapłonowa - od 92 zł
  • sonda lambda - od 125 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA